Hulp nodig

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MasterApu, 13 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste tijd veel vaker een probleem met mijn xbox. Het: Disc is dirty or damaged probleem. Steeds vaker bij games krijg ik deze foutmelding, soms zelfs wanneer ik een nieuwe game voor het eerst speel. Nu zou je zeggen: Het ligt aan de spellen, maar dan zijn het er wel heel veel. En daarnaast heb ik Ninja Gaiden een keer ingeruild omdat de game heel de tijd vastliep, nu doet de nieuwe versie het ook. Daarnaast kijk ik dus ook DVD's. En een paar dagen geleden wou ik mijn nieuwe friends seizoen 1 box gaan bekijken. Ik stop de 1e disc erin: Disc is dirty or damaged, can't recognise disc. Anders disc erin, hetzelfde probleem. Ga ik vervolgens even naar beneden om de DVD's met de DVD speler te proberen. Lopen ze in een keer soepel door :{ .

Nu is mijn vraag: Wat zal ik doen? Mijn xbox begint net kuren te krijgen nu mijn garantie is verlopen, dus naar de help desk brengen is geen optie. Weet iemand waar ik goedkoop een nieuwe DVD-drive kan kopen? En kan iemand mij vertellen hoe je deze erin zet, moet je heel je xbox openmaken? Of moet ik iets anders doen. Want ik heb geen zin om deze problemen met halo 2 te krijgen. Dus ik wil het zo snel mogelijk oplossen en het liefst met zo min mogelijk geld.

Laatst bewerkt: 13 sep 2004
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    gewoon bellen naar de helpdesk ... soms doen ze niet moeilijk ... soms wel

1) vragen
    2) andere opties overwegen

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Microsoft zal niet moeilijk doen als blijkt dat de garantie net verlopen is !!

Als blijkt dat de garantie toch is verlopen , dan kan je bij www.psxshop.nl een nieuwe DVD-drive ( Thomson ) kopen.

4. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm... M'n broer en ik gaan gewoon een nieuwe xbox kopen met een nieuwe ciontroller :{
    Maar de xbox die wij hebben is van het begin van de 1e xboxen die er te koop waren ;) maar nu begint dat ding ook heel vaag te doen al een half jaar ofzo en daar had ik mee moeten leven. :'-( (en ja de garantie is verelopen :'-( )
    Maarja, misschien is de optie van een nieuwe dvd dinges erin doen goedkoper maar dit ding is ook aardig verkloot die wij hebben.

5. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    En bij ons deed microfsoft heel freaking moeilijk en zeikte die gast ons af met dat het duurder zou zijn en dat je een CC nodig had! Wat een flikker was die gast

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: :confused:

Had je het daar hier ook al niet over? En in die thread worden nog een aantal suggesties gedaan. Dus waarom nieuw topic openen met nog eens een vage titel?

7. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof me dit heb ik al gedaan en ze deden nogal moeilijk en het antwoord is: Nee we kunnen je niet helpen tenzij je 130 euro wilt betalen :{ .

En Quack zo hoop ik sneller antwoord te krijgen wat dus lukt.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Door de hoge transportkosten van UPS , maken de reparaties bij Microsoft zo duur.

Op Ebay worden DVD-drive aangeboden voor maar $ 23,88 - € 19,47

9. strangestman

strangestman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Xbox met o.a. GTA3 en PGR2. De helpdeskmedewerker van MS die ik sprak zei dat met Ninja Gaiden een bekend probleem was, dat met een instellingswijziging te verhelpen was - ik weet niet meer welke maar dat zou geen 130 euro moeten kosten. Met EA games in het algemeen was er een soortgelijke oplossing, daar kon het aan de PAL-instellingen liggen als ik me goed herinner. Ook dus niet per se een reparatie voor nodig. Weet niet of je er wat aan hebt, maar misschien moet je ze nog eens bellen en hier specifiek naar vragen?

Dit zal al wel gezegd zijn, dus waarschijnlijk ten overvloede: bij PSXshop kunnen ze ook reparaties doen. Misschien scheelt het wat. Losse drives (en lenzen) verkopen ze ook, helaas wel van Thomson.

Als alle bovenstaande in een andere thread al gemeld is, mijn excuses...

(Mijn Xbox wordt vandaag opgehaald als het goed is, hopelijk is ie snel gerepareerd terug. Viel gelukkig nog in de garantie.)

Laatst bewerkt: 15 sep 2004
  10. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik begin steeds moedelozer te worden. Ik had vorige week Fable binnen gekregen. Nieuw spel dus! Ik was zo aan het spelen, en na een tijdje: Disc is dirty or damaged. Ik overnieuw moeten beginnen, na een tijdje krijg ik weer hetzelfde. Deze nieuwe game loopt gewoon regelmatig vast. En Fable is een echt vette game maar al kan ik de game niet spelen zonder dat ie vastloopt dan is de lol er snel af. Ik hoor de xbox ook vaak moeite met lezen hebben.

Wat moet ik nu doen??? Ik zit er echt aan te denken om een nieuwe xbox te kopen aangezien mijn garantie verlopen is. Weet iemand of de xbox met kerst weer een prijsverlaging krijgt?

11. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hoelang is de garantie dan van de Xbox???

12. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
  13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Op europese electronica, dus ook op de xbox, zit 2 jaar garantie. Ik heb het probleem ook gehad met de durty disc, ik heb hem nog net kunnen laten maken binnen mijn garantieperiode, maar eergisteren is hij dus definitief kapot gegaan, ondanks dat de dvd-drive al gemaakt was, en die van dus echt kapot is... En tjsa, bij mij deden ze ook moeilijk, maar ik ahd er al niet meer op gerekent. Er komt volgens mij wel iets van een aanbieding/prijsverlaging volgens mij, maar het Halo2 pack (crystal clear console + 2 crystal clear controllers S + halo2 voor 190 euro) is ook een zeer mooie aanbieding.

14. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nieuwe xbox kopen, oude open maken en dvd vervangen, op laten lappen door MS. Het is allemaal het bekende recept Master apu.

Je bent mijninziens ook wel bekend met de gang van zaken. Topics met zulke onzinnige titels schiet niet op en we zijn niet jouw helpdesk (je hebt het al in andere draden gevraagd notabe). Genoeg reden om hier een eind aan te breien.

Laatst bewerkt: 15 okt 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina