Hulp nodig

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Eduard888888, 11 dec 2004.

1. Eduard888888

Eduard888888 BEER!

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc opnieuw instaleren en vroeg me af of jullie me konden helpen. Ik wilde mijn pc helemaal leeg gooien en opnieuw instaleren. Nou doe ik dit, de standaar procedure enzovoort, is het klaar is m n hardeschijf niet leeggegooid????, ik nog een keer proberen, kon het nergens vinden waar ik hem moest leeggooien.

Kan iemand mij helpen????

Dit is mijn harde schijf, weet niet of dat van belang is, of dat ik nog meer info moet zeggen maar goed.

DiamondMax Plus 9 (200 GB)

Laatst bewerkt: 11 dec 2004
  2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    formateren die hap als je alles wegwil hebben.Je hebt dan wel de windows cd nodig.Je moet dus opstarten van af de windows cd.Dit doe je in je bios.Afhankelijk van je moederbord moet je TAB of F1 gebruiken.Dan ga je naar boot device.En dan zet je als nr 1 je cd speler.Daar stop je dsu de cd in.Je start opniuewe op.en dan zal die vragen of je wilt opstarten van af de cd rom.Vanaf daar zou het zich zelf moeten verder wijzen

3. Eduard888888

Eduard888888 BEER!

Leuk Bevonden:
    1
    k zal het eens een poging geven

4. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Een kleine waarschuwing vooraf:Je raakt hiermee letterlijk alles kwijt tot op het laatste bitje.Dus be carefull en loop echt even alles na of je niet iets belangerijks kwijt raakt.Het is misschien ook even makkelijk te weten waarom je alles er af wil hebben.Dit is namelijk de meest rigorueze oplossing.Hiermee bedoel ik vooral het doel.

ok op verzoek :p. de stappen voorzover ik ze weet.Je start je pc op en je gaat naar je bios.Je ziet in het begin dan heel even staan welke knop je moet induwen.In de bios zoek je naar het stukje boot en dan boot devices.Je kan er 3 kiezen.Het zal waarschijnlijk zo staan :
    1 hardeschijf
    2 dvd speler
    3 floppydrive.

je zet dan op 1 de dvd speler.Je start dan opniuew op met de instalatie cd van windows.Je zal dan de vraag krijgen of je via de cd wil opstarten=jah.Je komt dan in de installatie van windows.In het begin staan onderaan de opties van reparatie en niuewe installatie (onderin blouw balk verschijnt dit).Kies dan instalatie.Kies dan de bestaande c partitie.DIe moet je wissen.Als dit is gebuert moet je opniuew c partitioneren.(dit word stap voor stap uitgelegd goed lezen is dus het advies)Als dit is gebuert dan instaleer je opniuew.Na al deze stappen zal je een cleaninstal hebben zonder alle vorige informatie.

Laatst bewerkt: 11 dec 2004
  5. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik regel mijn harde schijf zaken altijd met Partition Magic, zeker eens een keer proberen! Daarnaast kan je in opdrachtsprompt ook aardig je harde schijf leeg knallen ;)

6. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    je PC starten met de Windows installatie CD erin.
    In de installatie wizard krijg je dan een stap waar je alle schijven klakkeloos kan gaan formateren. Uiteraard draait de boel gewoon weer als windows geinstalleerd is.

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt partition magic is het beste progje voor zaken als het indelen van je harde schijf.Maar aangezien de topic starter zijn hard disk compleet schoon wil hebben is format de enige makkelijke en snele oplossing

8. RedBullet

RedBullet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Partition magic is wel een betaald programma... en ik vind persoonlijk DOS overzichtelijker en makkelijker.. ik snap niks van dat partition magic :p
    kreeg er mn harde schijf niet mee gepartitioneerd... uiteindelijk linux gebruikt, is ook een idee voor topicstarter..maar die zal denk ik geen linux gebruiken..of wel?

9. Terryb47

Terryb47 Powered by ATiPod

Leuk Bevonden:
    0
    PQmagic kan net zo goed en makkelijk een partititie/HD formateren. Is gewoon kwestie van lezen. Alle menus zien er naar mij mening erg gebruiksvriendelijk uit en daardoor voor sommigen (denk de meeste) mensen wat makkelijker dan een puur DOS/text based omgeving te werken.

maarja, zoals boven is gezegd, met de windowscd booten gaat het net zo makkelijk als je voor format kiest bij installeren van windows.

10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Mneeh lijkt me stug.Ik waag me ook nog niet aan linux.Miss als ik een keer wat geld heb dat ik een 2de 200 gig harde schijf koop.Een switchje tussen de 2 schijven maken.En de 1 op windows en de ander op linux.En dan gewoon flink wat tuts lezen enzo.Kijken of ik wat kan snappen van linux.

11. Eduard888888

Eduard888888 BEER!

Leuk Bevonden:
    1
    Het is gelukt op jouw manier the only ego, harstikke bedankt, deze kan dicht.

Deel Deze Pagina