hulp voor 5.1 surround

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door killabee, 6 mei 2002.

1. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil graag weten wat ik nou precies nodig heb om surround sound uit mijn xbox te krijgen.

ik heb dit gevonden:

Dolby Prologic Receiver CDPL 5:

-Vermogen: (DIN 4 Ohm) sinus/ muziek 5 x 12/25 W · 1 x audio-ingang (Cinch), noodzakelijk voor een decoder of actieve luidspeakers, 5-
    luidspreker klem-aansluitingen · Afm. (lxbxd) 340 x 56 x 250 mm. Wordt geleverd incl. afstandsbediening.

(is dit een goede versterker?)

JBL SCS 75:

-Vijf kleine, uitstekende magnetisch afgeschermde, 2-weg satellietboxen die in elke kamer passen. En een krachtige 200 mm subwoofer voor een perfecte sound, zoals in de bioscoop

-Frequentiebereik systeem 35 - 20.000 Hz · Muziekbelastbaarheid 100 W · Impedantie 8 W · Afm. satelliet (bxhxd) 111 x 81 x 95 mm, subwoofer (bxhxd) 359 x 330 x 330 mm.

2. x-core

x-core Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik zo lees zou ik de receiver niet nemen, ik zou toch echt voor een dolby digital receiver gaan. De meeste X-box spellen en natuurlijk DVD's zijn te horen in Dolby Digital. Dolby Prologic is ook wel leuk om te horen maar Dolby Digital klinkt veel mooier. Als je zo'n receiver koopt moet je wel even kijken of er een optische ingang op zit. Kun je je X-box op aansluiten via de advanced scart pack!! :cool: Trouwens ik denk dat een dolby digital receiver niet meer zo veel kost dus....

3. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ah thanks

4. mr. x

mr. x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. Dolby Digital / DTS receiver nemen ipv. Dolby Prologic
    2. Koop een speakerset, bijv. zoals je zelf al had staan
    2. Koop de Advanced Scart-kabel voor Xbox, anders kan je geen dolby digital aansluiten!!!!!

groetjes, roald (mr. x)

5. niels-dvd

niels-dvd www.xboxspecials.nl

Leuk Bevonden:
    0
    aanvulling op bericht van mr. x:
    en nog een optisch kabeltje om vanuit de advanced scart naar de Dolby/DTS receiver te gaan!

Resultaat is verbluffend trouwens...!!

6. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zit optische kabeltje niet bij de advanced scart?

7. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Move --> xbox general chat

8. niels-dvd

niels-dvd www.xboxspecials.nl

Leuk Bevonden:
    0
    nee, geen optische kabel bij de scart (altans niet bij de officiele van MS)

9. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Indien de stereo speakers die je nu hebt staan al goed zijn, kun je ook een surround set kopen welke bestaat uit een centerspeaker en twee surroundspeakers. Een subwoofer heb je alleen nodig wanneer je stereo (front) speakers niet voldoende bass produceren. Bij mijn Kenwood versterker kun je instellen dat de frontspeakers groot zijn en dat je geen subwoofer hebt. Alle bass gaat dan naar de front speakers. De bank staat nu ook al te trillen, dus een Subwoofer koop ik niet, de benedenburen zijn namelijk wel aardig..

10. Brembo

Brembo X-box dude

Leuk Bevonden:
    0
    Had eerst geen subklets, maar nu ik erwel een heb geeft dat toch wel meerwaarde, heb ook geen kleine front speakers deze geven ook al behoorlijke bass. Maar bass komt ne veel dieper en lager over. De 1 in dolby dig 5.1 staat ook immers voor 't subklets kanaal.
    Vooral bij aktie films is 't enorme verbetering. Dus als je 't geld ervoor over hebt, zou ik er zeker een aanschaffen.

Who cares about the neighbours

11. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb twee enorme zuilluidsprekers staan, die geven al behoorlijk wat bass. Een subwoofer voegt daar inderdaad nog steeds wel iets aan toe, maar de subwoofer uit dezelfde Magnat serie kost 400 euro. Bij het luisteren van muziek gebruik ik uisluitend de twee front zuilluidsprekers, dus de subwoofer zou alleen voor films en games zijn. Dan wacht ik er nog ff mee, want ik ben er zo ook tevreden mee en 400 euro is ook nie niks.
    Een goedkopere subwoofer hoef ik niet, want dat zou de geluidskwaliteit niet ten goede komen.

Als je het geld ervoor overhebt zou ik zeker een subwoofer aanraden, dat wel.

12. Brembo

Brembo X-box dude

Leuk Bevonden:
    0
    Muziek DVD's (DTS of Dolby dig) klinken wel heel mooi in 5.1 sound
    Gewone audio CD's zijn vaak wel 't mooiste via alleen front speakers.
    DVD van The Eagles klinkt heel mooi in DTS 5.1

13. Ib@nez96

Ib@nez96 ICU ...

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 1e post ...

sinds kort in het bezit van een Xbox, had niet eens nagedacht hoe het geluid zou zijn bij gamen. Maar toen ik 'em aansloot op de rest van de "HTS" ... superb sound is het enige wat ik kan zeggen.

Mijn HTS is puur aangeschaft voor het kijken van DD/DTS films ... blij dat 'ie nu ook mooi als xtra game xperience kan dienen ...

14. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Welkom Ib@nez96, ik vind je wel gevaarlijk hoor, met je aftiteling "Do or do not.......there's no try" stoer ;)

Deel Deze Pagina