Hype, developers of pers?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door masterape, 7 jun 2003.

1. masterape

masterape Guest

Ik wil het in dit topic over de hype van games gaan hebben. Veel mensen zeggen dat de makers van de games dit zelf doen, dit zal ongetwijfeld ook wel gebeuren. Maar volgens mij zit de pers het er meest achter. Want voorbeeld de makers van blinx organiseren een tentoonstelling van wat stukjes beeld en info. De pers ziet dit aan en maakt er een verhaal bij. Een redactielid van een ander blad leest dit verhaal en verzint er wat extra's erbij. Een ander redactielid denkt: Dit kan nog beter. En die verzint de helft. En zo wordt een game gehypt, en worden de makers van de game het slachtoffer als de game tegen blijkt te vallen omdat er zo veel is beloofd maar er niks waar blijkt te zijn. :confused: Zo denk ik over overhypte games.

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ze hebben er natuurlijk allebei baat bij. De developer wil aandacht voor zijn game en de bladen weten dat er een kans bestaat dat ze meer magazines verkopen als ze over gehypte games schrijven, aangezien mensen nieuwsgierig zijn naar dit soort games.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Als een uitgever iets dergelijks organiseert is dat ALTIJD om pers te lokken en publiciteit te krijgen - logisch. Tuurlijk wordt hype dan gecreeerd als een of andere persoon met een Frans-ogende naam geheimzinnige dingen gaat vertellen en de magazines dat in geuren en kleuren vertellen - Zij moeten ook denken aan hun brood dat ze verdienen moeten. Het 'verzinnen' verhaaltje van je heb je kennelijk zelf 'verzonnen' want ik heb nog nooit iets gelezen waarvan het 'verzonnen' bleek te zijn, dat is echt bullshit :)

Het is niet verzinnen, het zijn verwachtingen. De uitgevers met geheimzinnige presentatie's, de pers met lekker-makende artikeltjes en uiteindelijk de consument die dat blindelings volgt om vervolgens uber-naief elk spel dat door de uitgever wordt betiteld als "revolutionary gameplay" aan te schaffen.

4. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Het hele Hype gebeuren wordt ook gedeeltelijk door jezelf gemaakt .. Zeker weten ook door de pers en de makers. Goed opletten jongens en meisjes , niet zomaar een spel binnenhalen omdat je er zoveel over gehoort hebt ..
    Eerst zien , dan geloven.

5. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad.

Maar ook de pers is niet vies van speculatie en brainstormen over wat het wel eens zou kunnen worden. En daardoor kweek je zelf ook ''verkeerde'' verwachtingen, en daardoor kan zo'n game uiteindelijk enorm tegenvallen.

6. masterape

masterape Guest

Ja dat bedoel ik idd, en daar leiden games weer onder, en gaan er meer bedrijven failliet.

7. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    *Cough Enter the Matrix Cough*

Ik erger me de pest aan games van films of comics die gehypt worden omdat de film of comic leuk was.
    En de developers die denken van "nou iedereen koopt het dus kunnen we lekker niks doen"
    En omdat de film/comic leuk was gaat de pers zich er xtra veel mee bemoeien.:mad:

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij probeer je te hard mee te doen in de discussie.

Bedrijven verdienen juist bakken met geld aan geflopte games - Mits ze er niet langer dan één jaar over doen :) ETM verkoopt in de eerste week meer dan een miljoen copy's, nog nooit heeft een spel het zo goed gedaan. Dat het spel verre van een topper is komt eigenlijk door het gebrek aan tijd, want het potentieel is zeker aanwezig. Het was echter de druk van de film-release die er voor zorgde dat we nu met een medium-rare spel ziten..

9. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Het is natuurlijk de publisher die de hype op gang probeert te brengen daarna word de hype vergroot door de zo vaak kritiekloze previews van vele bladen en sites. Die in hun reviews daar dan weer op terug komen, maar daarom krijgen de bladen vaak(zeker bij developpers die bang zijn voor de cijfers) hun final versions pas na het verschijnen van het spel. De massa heeft dan ondertussen het spel al gekocht.

Laatst bewerkt: 8 jun 2003
  10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Previews kúnnen gewoon geen kritiek bevatten. Het zijn gewoon de naieve consumenten die dat verkeerd oppakken.

11. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ach, een hype... Dat zien we wel vaak tegenwoordig, bijvoorbeeld met verschrikkelijk bekende namen als met Enter the Matrix. Dat is ook geen verschrikkelijk spel, maar om nou te zeggen dat het er van afstraalt dat ze er 20 miljoen USD aan uitgegeven hebben... Het komt ook doordat sommige spellen steeds uitgesteld worden, dan worden de verwachtingen van veel mensen te hoog. Dan kan zo'n spel alleen maar tegenvallen. Ik hoop wel dat dat niet met bijv. halo 2 gaat gebeuren... :'-(

12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het grotendeels mee eens, maar je neemt het op zoals je het voorgeschoteld krijgt. En wanneer men in een preview sterk aan het speculeren is, neem je dat toch met je mee, want de redacteurs zijn toch wat closer met developers/publishers dan de ''gewone'' consument. Juist voor deze informatie koop je de gamesbladen.

Ik kan me nog héél goed The Bouncer op de PS2 herinneren, wat was die game gehypt, maar ja terwijl een ieder vrolijk vol verwachtingen die game gaat kopen, moet de game nog gereviewed worden.

Heheh......hij is de threadstarter, mag dat niet dan?

13. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Precies, dit kan een game ook om zeep helpen. Maar het gekke is dat de enige benadeelde toch de consument is, want de developer verkoopt zo'n ''hotte'' game als een idioot. Maar toch schaadt zo'n ''slechte'' houding wel de naam van het bedrijf.
    Neem als voorbeeld Duke Nukem Forever. Hoe vaak is deze game wel niet uitgesteld? 3D Realms doen hier niet hun voordeel mee. Maar ja, misschien sleutelen ze wel aan de engine ofzo, en wachten ze op het juiste moment om de game te releasen.

Zal met Halo2 wel niet gebeuren. Als Halo2 alleen al voortborduurt op Halo1, zal het wel een succes worden.

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Speculeren in een preview. Hmm. Ik heb al een heleboel previews gelezen maar die zijn allemaal gebaseerd op feiten, niet op speculatie's. Daarschiet je ook helemaal niks mee op.

15. x-box player

Leuk Bevonden:
    1
    En die feiten blijken dan achteraf niet zo cool te zijn als dat ze op papier of het promo filmpje lijken. Maar de publishers weten dat de naieve massa heel beinvloedbaar is, en dat gebruiken ze natuurlijk. Alleen de games die niet voor de massa bedoeld zijn (bv: PDO,Rez etc.) die worden vaak door de (hardcore)gamers gehypt, maar deze games blijven voor de massa vaak onbekend. Iedere PS2 bezitter kent ETM en MGS2, maar van rez en ico hebben ze nooit iets gehoord.

16. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Eigenlijk heb ik ook nog nooit van rez. en ico. gehoord.:confused: :{. Waar staan die afkortingen voor.

Maar volgens mij, wordt een spel, vaak ongewild gehypt. Veel reclame, hoge verwachtingen, vervolg op een goed spel, graphisch prachtige trailer vrijgegeven. Allemaal manieren waardoor een spel gehypt kan worden.

17. x-box player

Leuk Bevonden:
    1
    Het zijn geen afkortingen. Maar dat bedoel ik ook dus. Ico krijgt overal goede cijfers en wordt door de hardcore gamers een topgame genoemd, maar het grootste deel van de PS2 bezitters kent de game niet

18. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Dat spel ico. Dat krijgt echt abnormaal hoge punten.8)

Adrenaline Vault 10.0
    Game Revolution 8.0
    Game Spy -
    Gamepro 8.8
    Gamer's Pulse 9.5
    Games Domain 10.0
    GameSpot 8.5
    GameZone 8.5
    Gaming Voice 9.0
    IGN 9.4
    Just Adventure 9.3
    PSX Extreme 9.9
    PSX Extreme 9.7
    The Next Level 8.0
    Total Video Games 9.0

Eigenlijk jammer, dat zo'n goed spel, zo weinig aandacht krijgt.:{

19. Sam

Sam Profeet

Leuk Bevonden:
    0
    Kan zijn, maar toch is Fable een zaaaaaalig spel, hoezeer die man met z'n Franse naam ook kan praten over zijn games en perslui daar graag op ingaan... :D

20. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat hypes een spel gewoon kunnen verpesten, dat je er zoveel van gaat verwachten dat het tegen zal vallen en ik vrees dat dat met Halo2 zal gaan gebeuren, niet om Bungie aan te vallen maar juist die mensen van de Pers, ze gaan er zo op in, dat ik bang ben dat ze het spel lage cijfers zullen gaan geven omdat ze het zo in de hemel prijzen en het niet lijkt te zijn wat ze dachten.

Deel Deze Pagina