Wie kan mij vertellen wat dit is en hoe weet je of je tv dit heeft? voor de digitale televisie ontvang je namelijk meer zenders als je tv er een heeft
Dit heeft niets met Digitale Televisie te maken. Mijn oude Philips tv >10 jaar had al een hyperbandturner. Een hyperband geeft de ( Essent , UPC ) iets meer speelruimte op de kabel. Voor digitale tv heb je een digitaledecoder nodig. Deze haalt net als de kabelmodem de informatie (data) uit de kabel en maakt hier weer een tv-signaal van. Zo kan ik bij TVHome (Essent) 100 TV- en 60 radiozenders ontvangen. Via de normale antenne-aansluiting heb ik ongeveer 35 tv-zenders , dit is ook meteen het limiet.
Volgens de Caiw (kabelaar in het westland) kan je als je een hyperbandtuner heb een 10 tal zenders meer ontvangen (w.o. Nickelodeon). zie http://www.caiw.nl/radiotv-midden-t...content=radiotv-midden-tv-tvprogrammering.htm zie extra 2 hoe weet je of je tv een hyperband tunner heeft?
Maar je kan er snel achter komen. Ga naar het setup menu van je tv en ga vervolgens naar handmatig invoeren. Als het toestel de freq 300t/m400Mhz accepteerd dan heeft het toestel een hyperband.