[XOne] ICS i.s.m. draadloos netwerk vraagje

Discussie in 'Games' gestart door Dapower, 10 apr 2004.

1. Dapower

Dapower Dapower NL

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:

Ik ben van plan live te nemen, nu wilde ik kijken of ik een goede verbinding tot stand kan brengen.
    Ik heb de volgende situatie.
    Beneden staat een pc (Win ME) met een draadloze (linksys) modem en router in 1. Boven op de eerste verdieping staat mijn pc die dus draadloos verbinding heeft met het internet d.m.v. draadlooze netwerkkaart, op deze pc zit nog een gewone netwerkkaart en er draait windows XP.
    Nu wilde ik d.m.v. internet conncetion sharing deze internetverbinding weer delen naar mijn Xbox (staat ook boven vlak bij pc) d.m.v. een cross UTP kabel. Deze gaat dus via LAN. Maar windows kan geen twee verschillende netwerken toegankelijk maken met het internet.
    Ik weet dus niet hoe ik deze pc kan instellen zodat die MET kabels verbinding maakt met mijn Xbox via mijn pc boven.
    Ik zou graag een heldere uitleg willen. Bedankt.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ICS en een Router gaan niet samen (nb kan wel maar geeft veel problemen)

3. Dapower

Dapower Dapower NL

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik dan beter een draadloze ethernet adapter van linksys kopen of zijn er nog andere (goedkopere) alternatieven.
    En welke adapter raad je me dan eventueel aan?

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Hier dan:

Je moet het netwerkadres van je wireless aanpassen zodat ie geen gebruik maakt van 192.168.0.x. Linksys gebruikt standaard 192.168.1.x, dus dat is waarschijnlijk al goed.

Vervolgens stel je je PC in zodat ie ICS gebruikt. (Windows gebruikt dan netwerk 192.168.0.x)

Vervolgens moet je op je Linksys router een static route definieren zodat het verkeer voor 192.168.0.0/24 (192.168.0.x, dus) gerouteerd wordt naar het wireless IP adres van je PC.

Vervolgens moet je de Xbox Live poorten vanaf de Linksys redirecten naar het wireless adres van de Windows PC en op de Windows PC moet je de zelfde poorten redirecten naar het IP adres van de Xbox.

That's all. Suc6!

Nou, laat ik het zo formuleren:
    Als jij bovenstaande uitleg aan de gang krijgt dan krijg je van mij een kwartje. ;)

En zelfs wanneer je het aan de gang krijgt gaat deze configuratie dermate veel lag veroorzaken dat de andere PGR2 deelnemers al aan de finish zijn voordat jij aan de start staat. Op de Nurburgring nog wel! ICS is toch al traag, en als je daar dan nog eens een extra NAT stap en mediaconversie (wireless) bovenop gooit wordt het hele zaakje wel errug traag. :eek:

Dus bespaar jezelf een hoop ellende en koop een wireless adapter. De goedkoopste is de Linksys WET-11 en die voldoet prima. Wil je hem straks ook voor de Xbox2 gebruiken dan schat ik in dat je met 11mbit wireless niet genoeg hebt en dan kun je beter nu even vooruitdenken en meteen een wireless-G adapter kopen. Je kunt dan kiezen tussen de Linksys WET54G en de Microsoft MN-740 (die ik in Nederland ook al gezien heb).

Ik ben blij met mijn MN-740 maar de Linksys is een tikje goedkoper.

5. Dapower

Dapower Dapower NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een modem en draadloze router in een van 54G(Linksys) dus dan koop ik er denk ik wel een adapter van 54g bij. In ieder geval bedankt voor de uitleg.

Deel Deze Pagina