Idee: "Schop een modje"-thread

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Darkwing, 8 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb dit van een ander forum (GoT gebruikt het ook), en het lijkt me misschien wel iets voor xbw om in te voeren: een speciale thread (op GoT is het zelfs een speciaal subforum) om een modje te wijzen op een loze thread, een foute member, gespam, gescheld, discriminatie, noem het maar op, dus een thread waar je een reactie kunt plaatsen als er iets niet in de haak is. Dit als aanvulling op de report post button, die vaak niet gebruikt wordt en waar niet altijd even snel op gereageerd wordt.

Een speciale schop-een-mod thread is WSPO is voor alle mods zichtbaar, mods kunnen er een subscription op nemen, het is ook voor alle members zichtbaar en voor hun dus een duidelijke plek om dingen te melden in plaats van in de thread zelf (wat toch als enorm hinderlijk wordt ervaren), het lijkt mij dus een ideale aanvulling op de report-functie.

Deze thread kan daar eventueel voor gebruikt worden (met een naamswijziging), anders kan er een nieuwe thread voor worden aangemaakt als dit idee in goede aarde valt.

Reactie van mods/admins?

2. Prospect

Prospect Guest

Ja dit heb ik idd wel vaker gezien ja. Gewoon een centraal 'klik-punt' waar iedereen die iets ziet wat niet in de haak is kan aangeven volgens een vast patroon wat er aan de hand is zodat moderators snel in kunnen grijpen.

Goed plan!

3. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Persoonlijk vind ik het wel een aardig idee omdat op die manier het forum 'schoner' blijft maar het heeft ook een groot nadeel: Het leid tot wrang tussen de members. Members zien van he die vond dit van mij en dat moet hij dan weer zo nodig melden en tis allemaal wel overdreven. En die zal dan weer extra op die ander gaan letten en om elk miezerig dingetje het komen melden.
    En dat werkt niet mee aan de sfeer op dit forum.

4. Prospect

Prospect Guest

Ja daar heb je gelijk in, maar als je die thread volgens bepaalde richtlijnen gebruikt zodat er geen misbruik gemaakt word van de thread is het een heel nuttig idee.

5. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben niet zo een voorstander van 'klikken' en buiten dat..het is toch jullie werk om dat soort dingen te signaleren
    Als je dit gaat doen krijg je alleen maar dat degene die ergens van beschuldigd wordt zich veraden voelt en hier weer op gaat reageren. Vervolgens opent hij nog een thread in suggesties en opmerkingen om zn ongenoegen te uitten. Vervolgens loopt het weer uit de hand en gaat heel Xboxworld zich ermee bemoeien..mensen krijgen OWs etc etc

6. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    maar dan zou er wel een regel op moeten zitten dat je mag melden maar niet op mag reageren want anders heb je de mamber waar het over gaat die daar ff los gaat ofzo.

7. Prospect

Prospect Guest

Gewoon strikte regels:

Niet expres iemand pesten door hem voor iets kleins zwart te maken

Wat mag je wel en wat mag je niet melden

Bij misbruik volgt een waarschuwing en na 2 waarchuwingen een OW

==

Zoiets :)

8. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    wordt die thread dan niet erg onoverzichtelijk?
    dan krijg je bijv. dit:

vervolgens allemaal reacties, en tussendoor weer een paar citaten...

dat werkt dus echt niet! dus als het doorgaat, dan wel met strikte regels (zoals anderen al zeiden)

maar mij lijkt het niets... opzich goed idee, maar toch... volgens mij loopt 't allemaal op niets uit :{

Laatst bewerkt: 8 jul 2004
  9. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat je straks allemaal PM's krijgt van MOD's als ze het ergens hier niet mee eens zijn. Het betreft dan Ow etc...
    Veel kunnen hier niet tegen kritiek, dus ik weet het niet.

10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik zie niet echt hoe je hier misbruik van kan maken, uiteindelijk is het toch de mod die kijkt of hij het er mee eens is of niet? Als een thread (of iemand) voor een of andere vage, of foute reden word gemeld dan hoeft daar toch niets mee gedaan te worden? Dan kan er altijd nog gereageerd worden door een mod waarom er niets mee gedaan word en is het opgelost.

Enige probleem dat ik zie is dat er mensen die thread een grote discussie maken van wat er wel en niet moet gebeuren. Ik vind het een goed idee, maar er moeten (zoals eerder gezegd) wel een aantal richtlijnen zijn. Ook om het een netjes en overzichtelijk te houden. Anders word er nog niks met je post gedaan.

Laatst bewerkt: 8 jul 2004
  11. Prospect

Prospect Guest

Nou je loopt natuurlijk de kans dat mensen het binnen dezelfde of (nog erger) een nieuwe thread gaan uitvechten met elkaar zodat het de sfeer misschien niet echt ten goede komt.

Daarom moet je echt strikte regels maken en naleven zodat het op die manier niet uit de hand kan lopen.

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zoals gezegd, om dit te doen slagen moeten wel bepaalde regels worden opgesteld.
    Zoals: áls je een post/thread meldt, doe dat dan via een bepaald stramien, met een duidelijke link, de betreffende overtreder, en een uitleg wát er aan die post/thread schort. Daarnaast zouden alle posts in de thread naast meld-posts en reacties door moderators verboden moeten worden, en gewoon verwijderd.
    Als je dit strak aanhoudt kan dit zeer zeker gaan werken.

13. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij is het probleem met die regels dat de helft ze al niet leest en de andere helft zich daar niets van aantrekt. Daarom krijg je dan volgens mij alleen maar onzin in die thread, het is nu toch al regel dat je niet in de thread zelf reageerd maar dat je de rapporteer knop gebruikt. Dat doet ook al niemand ik snap niet waarom dit dan wel goed zou gaan.

14. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat een geraporteerde post zowat hetzelfde doet. Met een geraporteerde post kunnen members ons ook al op wangedrag wijzen. Bovendoen denk ik ook dat het voor wrevel gaat zorgen tussen de members onderling.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    De report-post functie is hartstikke mooi bedacht, maar werkt in de praktijk voor geen meter. Ten eerste omdat de helft van de members niet eens dat die functie überhaupt bestaat, laat staan dat ze weten hoe die werkt. Daarnaast hangt het af van de desbetreffende forum mod hoe lang het duurt voordat daadwerkelijk actie genomen wordt.
    In een schop-een-mod thread kan élke mod direct actie ondernemen, en als members zien dat iets al gerappoteerd is lijdt dat denk ik tot minder off-topic gespam in de desbetreffende thread zelf.

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, zo'n thread zal zeker kunnen werken, mits het zo wordt uitgevoerd dat de onderlinge haat en nijd tussen members minimaal blijft. Anders wordt zo'n thread al snel een discussie punt tussen 2 members waarbij de 1 zichzelf verdedigt, en de ander hem aanvalt.
    Misschien als een member alleen een link plaatst naar een post/thread van een andere member die op een of andere manier niet volgens de regels is, en voor de rest er geen commentaar bij geeft, zou het misschien wel kunnen werken. Maar zodra er een beargumentatie bijkomt van de aanvallende member, dan denk ik dat dit al snel tot geflame zal leiden.

17. Prospect

Prospect Guest

Als je een post dan bijv op de volgende manier opbouwd:

Thread: [link naar thread]
    Rede: [beknopte duidelijke formulatie]

Flamen verbieden, max 1 reply per 'probleem' en het moet goedkomen denk k.

18. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vermoedt juist dat door de redenen die worden gegeven, mensen over de rooie zullen gaan.. Niet bij alles zo, maar bij threads die bijvoorbeeld over een andere console dan de Xbox gaan, en er komt een preferatie post in zo'n thread, dan zal er iemand op zijn teentjes zijn getrapt, en misschien ook van deze thread gebruik maken, waardoor de discussie zich naar die thread verplaatst, en een vijandiger karakter aan neemt.

19. Prospect

Prospect Guest

Dan moet je gewoon vaste redenen invoeren, bijv. :

-Flamen
    -Offtopic
    -Verkeerd geplaatst
    -Nutteloos topic
    -Illegale praktijken

Zo voorkom je dat er subjectieve meningen worden gegeven en weet iedereen meteen wat er aan de hand is aan de hand van een paar steekwoorden :)

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is inderdaad al een stuk beter! Ik zie er wel wat in ja, als we het op zo'n manier zouden doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina