Ik dacht dat het misschien wel handig zou zijn als microsoft een nieuwe controller uit zou brengen om RTS spellen op xbox toch mogelijk te maken. Als ze nou een bal in het midden van de controller doen die ook te gebruiken is als control. Je hebt ook zulke muizen, of het is hetzelfde principe als dat je een muis omdraait en met je vingers de ball(als er een bal onderzit) beweegt, maar dan dat de cursor de goede kant opgaat natuurlijk of zoals een level bouwen in TS2 zou dan een stuk makkelijker gaan wat denken jullie? goed idee of niet?
zou opzich wel een idee zijn, dan kun je ook weer een grote massa mensen gaan trekken die nu Warcraft, RA2 of Starcraft online spelen.
Het lijkt mij wel vet, alleen kun je met zo'n (muis)bal niet echt lekker werken. Het is niet echt precies. Ook zijn er wijnig RTS op de xbox, dus is het 't niet waard om die controller te kopen.
Geef me dan maar een (wireless)USB muis+toetsenbord. Een trackball is het laatste wat ik in mijn handen wil hebben. Die dingen werken toch ongelofelijk kut.
Jah er zijn weinig RTS op Xbox (PS2 & Gamecube trouwens ook) omdat het voor geen meter speelt. Mocht er ooit nog een controller komen die het mogelijk maatk om RTS lekker op je tv scherm te spelen, dan zullen er ook meer RTS spellen worden ontwikkeld.
Die trackballen zijn idd ongelofelijk K*t. Ze zijn orgineel ontworpen om RSI te vermijden....nou als ik een half uur met zo'n ding bezig ben krijg ik pijn in mijn handen en polsen. GOOD JOB!
eigenlijk komt het erop neer dat jullie gewoon een muis willen hebben om RTS games mee te spelen, maar als M$ daar aab gaat beginnen, dan willen de FPS-fans die muis ook gaan gebruiken en wordt dat oneerlijk t.o.v. de controllergebruiker.
ben ik het niet meej eens, ik vind een muis veel kutter spelen dan een controller controller dus lekkerder dan een muis bij FPS dan he
Dat is idd precies het probleem, voor FPS is een muis dan ook beter. Dan wordt het meer een PC dan een spelcomputer, dat wil ik tenminste niet hebben. De halo-besturing is iig top . Maar een muisbal in je controller lijkt me wel top *) . Microsoft zal wel zijn plannetjes hebben.
Zou niet verkeerd zijn als er daardoor ook daadwerklijk meer rts games voor de consoles verschijnen. Ze kunnen misschien ook gebruik maken van een touchpad (zoals bij een laptop) ipv de bal. Geen idee hoe je zoiets in een controller verwerkt, maar daar ga ik ook niet over gelukkig.
Er zijn ook weinig spellen die met een pistool gespeeld kunnen worden, dus dat is geen reden. Mij lijkt een RTS spel op de xbox erg leuk, maar die bal op de controller heeft zo z'n nadelen. Alleen al het stof wat er tussen komt. Optisch is veel beter maar dan moet je weer een ondergrond hebben. Ik kan me trouwens herinneren dat ik op de playstation 1 veel Red Alert en Sim City 2000 heb gespeeld en dat ging toch prima en ik dacht dat Goblin Commander ook niet verkeerd is met de controller. En wie zei dat shooters niet met een controller gespeeld kan worden ? met Halo lukt het anders prima. Ik ben van mening dat het eerder aan de develloper ligt hoe goed de controller gebruikt wordt. De Nintendo DS lijkt me ook een prima apparaat voor RTS. Op het ene scherm dmv touchcreen aanklikken wat je wilt bouwen en scrollen en op het andere scherm zie je wat er gebeurd.
je zit ook met de resolutie. Meestal speel je een rts op hoge resolturie pc scherm om alles van bovenaf scherp te kunnen blijven zien.
Ik denk dat je met de controller al een heel eind komt...het blijft een kwestie van wennen, maar als de gameplay goed doordacht wordt en de knoppen en joystick indeling goed is staat er niets in de weg voor een goede rts. Ik heb op de ps1 veel C&C gespeeld met een muis voor de ps1. Het werkt wel goed alleen het grote nadeel van een muis is dat je een ondergrond nodig hebt en dat is een beetje lastig vanuit de bank.