kom op, we leven in 2002, waarom zorgen ze niet gewoon dat ps2 online tegen xbox kan gamen? met al die ports van gametitels moet dat toch op 1 of andere manier mogelijk zijn... uiteindelijk hoef je alleen maar te weten of het mannetje op de plaats van jouw kogel staat... toch??? Kwestie van coordinaten doorgeven. Dan krijg je pas echte competitie!!!!! hihi.. oh en dan mogen gamecubers ook wel meedoen..! LETS THE CONSOLE BATTLES BEGIN!
ja maar eh waar is deze threat nou vor bedoeld? om me te mededelen dat je een idee hebt? ow. oké gaaf man. maar wat voor antwoord verwacht je hier op als je die al verwacht?
Hmmm..... K zou denken dat hij bedoelt dat je dan alle PS2 lui (of gameblokjes) kan doodknallen, dan krijg je console-clans!! Op zich vet, maarre, als gamcube de kleinste parij is dan zijn ze gigantisch de lul, bijvoorbeeld Doe dan maar dat je niet kunt zien op wat voor console je speelt, dan krijg je tenmisnte geen xbox hunters ofzo! (maar is de verbindinge van de xbox niet sneller: dus spelen mensen met een xbox sneller dan bv een ps2-er? S helemaal oneerlijk!) ]:-
Tuurlijk kan dat hardstikke goed, je hebt toch ook Quake voor verschillende platformen (PC, Linux, Mac) die allemaal vrolijk tegen elkaar spelen? Wat quintus zegt klopt, je hoeft alleen maar vrolijk coordinaten door te seinen. Het lijkt mij in ieder geval een gaaf idee, kan je in Deathrow het Xbox team tegen het PS2 team laten spelen. Plus het kleine feitje dat er nu nog veel meer PS2's op de markt zijn, dus het wordt dan ook makkelijker om andere spelers te zoeken/vinden! Sterker nog, het zou wel eens _de_ push voor multiplayer gaming kunnen zijn, want ik vind de ondersteuning van spellen voor bijv. System Link tot nu toe belabberd!
Plus het kleine feitje dat deathrow helemaal nooit op een ps2 zal kunnen draaien met redelijke framerates en graphics.
natuurlijk kan deathrow of wat voor spel dan ook naar de ps2 geport worden. misschien zijn de graphics niet 100% gelijk, de gameplay en dus ook de informatie die verstuurd moet worden, kan wel 100% gelijk zijn. kijk inderdaad naar games op de mac en pc, of kijk naar tony hawk 3. ik ben schijnbaar niet heel intelligent maar ik weet voldoende over software en online games om te weten dat theoretisch de hardwareplatforms echt niet uitmaken zolang ze allebei TCP/IP gebruiken. dus mijn vraag is, wat is de reden (technisch of strategisch) dat hier nog nooit gebruik van is gemaakt? ik weet dat het business model van micro$oft zoiets absoluut onmogelijk maakt, maar is dat de enige reden??
Ik vrees dat dat inderdaad de enige reden is ja. Misschien voor Games door MS uitgegeven op PC en Xbox zou dat wel kunnen, maar ik betwijfel of het gebeuren zal. Even over die builds op verschillende formate, die zijn NEIT compatible, dit heeft te maken met de snelheid warmee packet geprocessed kunnen worden en de snelheid waarmee het spel draait (ECHTE snelheid, niet frames per seconden, maar meters per seconden enzo). Ligt iets ingewikkelder dan "als het maar tcp/ip is" Maar het moet inderdaad mogelijk zijn tussen sommige platformen.
Wat een ONZIN! ]:- Meters per seconde, hoe kom je er op. Als je misschien refereert aan synchronisatie problemen, daarvoor zitten al jaren heartbeat packets in game protocollen. Het is dus echt WEL zo simpel dat je het alleen maar in een gangbaar protocol als tcp/ip moet onderbrengen (en anders zoek je maar 's op internet naar het ISO/OSI model van tcp/ip). Om 's een vergelijkbaar voorbeeld te noemen: neem een MP3 server, die kan op verschillende platformen (*nix, windows, etc.) draaien. Neem een MP3 client (winamp?), die kan ook op diverse platformen draaien. Dit alles met verschillende hardware en verbindingssnelheden. Toch komt de muziek er op het juiste tempo uit! En dan heb je het nog over 128 kbs streaming ook (voor een beetje kwaliteit) dus da's nog meer data dan een xbox gamepje ooit nodig zal hebben. Ik zou trouwens ook graag weten wat jouw redenering is dat de PS2 nooit Deathrow zou kunnen draaien.
Idd, Kobold lult wel vaker onzin (hehe, nee das flauw) Meters per seconde>origineel! ... en over die ps2, dimmen he