Ideetje voor 'welke game moet ik kopen' thread

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Kevf, 8 dec 2006.

?

Moet er een algemene adviesthread kunnen komen?

1. Ja, Goed idee!

6 stem(men)
    54,5%
  2. Nee, laat het zo als het is.

4 stem(men)
    36,4%
  3. Geen mening.

1 stem(men)
    9,1%
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Meer dan eens zijn er op dit forum losse threads geopend in de trant van 'waarom moet ik Saints Row kopen?' 'Ridge Racer of PGR3' etc.
    Allen volgden een snelle dood door een genadeloos hangslot van een mod en terecht.

Ik zat gisteren wat te surfen op allerlei gamefora (je moet toch wat als je net een ds hebt) en kwam daar een algemene thread tegen:

[algmeen]'Het grote 'welke game moet ik kopen thread''.

Hier kon dan iedereen zijn vragen kwijt. Allemaal in de zin van: ik hou van zus en zo, welke game past bij mij etc etc etc.

Is misschien zoiets ook een idee voor xbw?

2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    jah maar diezelfde mensen maken ook geen gebruik van de zoekfuntcie, dus dan nog krijg je verwijzingen zoals; zoekt en gij zult vinden: klik

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat gaat in mijn ogen alleen maar een grote opsomthread worden met offtopic reacties. Daarnaast is het een kwestie van smaak en voorkeur. Een ander kan voor jou niet zeggen welke game je moet kopen, dat is iets wat je zelf moet beslissen.
    Daarnaast kun je dit soort vragen ook in de thread van de desbetreffende game stellen.

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zat er laatst ook aan te denken, niet een 'welke game moet ik kopen' maar een 'beste 360 game' thread misschien. Waarin iedereen, met goede argumenten, kan vertellen welk spel hij/zij het beste vind, en dat nieuwe 360 bezitters aan de hand daarvan hun besluit kunnen maken. Misschien een polletje erbij, en klaar is kees (of iemand anders..)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nee zonder poll, anders krijg je echt teveel losse threads ed. Zoals nu zit ik te twijfelen tussen castlevania en resident evil voor de ds

en voor de 360 tussen FEAR en Rainbow six.

Gewoon droppen in het topic en kijken hoe anderen er over denken.

Ik zie trouwens niet hoe dit een opsomtopic zou moeten worden.......

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind het op zich geen probleem. Maar het doet bij mij een belletje rinkelen, hebben we niet zo'n thread gehad toen de xbox360 net uit was? Hoe pakte dat toen uit?

7. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ach, laten we het gewoon proberen, als het niks wordt kunnen jullie hem altijd nog sluiten.

Ik vind het zelf wel een goed idee deze thread.:thumbs:

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind het ook geen probleem.. Maar dan wel met maatregelen als het teveel offtopic geblaat gaat worden zoals bijvoorbeeld:

"Halo 2 pwnt de pan uit!!11"

--> "Nee man jij bent een n00b, Halo 1 is zwaar beter!!"

Etc.

:)

9. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    nou hier komt de eerste dan: Ik zat dus van de week een paar filmpjes te bekijken van zowel Fear als Viva Pinata, maar nu heb ik dus het punt bereikt welk spel ga ik kopen?: Alle twee de genres spreken me wel aan maar misschien dat het alle twee wel bout spellen zijn, het moet een goede singleplayer bevatten, Live boeit me niet zo en graphics moeten natuurlijk ook wel te pruimen zijn. Ik weet het, het zijn allebei geheel andere spellen, maar ik heb geen zin om er 2 aan te schaffen

iemand suggesties?

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan iedereen wel Barbies Pony Adventure in a Pink Castle aanraden, maar het blijft een kwestie van smaak. In plaats van een doeloze opsom thread zie ik liever dat mensen gewoon zelf wat threads doorlezen dan te wachten tot een ander het koekje voor ze bijt.

11. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Oid, Je kan het ook in de desbetreffende thread(s) van de game(s) vragen lijkt mij eigenlijk handiger.
    Op Xbw en Gametrailers zijn overigens genoeg filmpjes te zien welke denk ik ook wel de keuze voor jou kunnen maken even als demo's *Als die beschikbaar zijn*

12. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    die heb ik al ;)

13. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het best wel oneens met de mods die hier reageren en zeggen dat je reviews oid moet lezen.. Ik koop niet vaak games maar als ik er 1 koop twijfel ik altijd dus dan kan je het wel vragen in een thread van een game die je interesseert hier maar 9 van de 10 keer krijg je geen antwoord.. Dan vraag ik het altijd op andere fora waar ze wel zo'n thread hebben en je krijgt altijd serieus antwoord:)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het feit is alleen wel dat je vaak uiteindelijk niet kan kiezen.... maar goed tis maar een ideetje. Ik zag het op andere fora wel slagen en dacht dat het misschien hier ook leuk zou zijn.

15. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Mja, maar dan kan je ook uitleggen waarom dat spel zo leuk is en geschikt voor hem is etc. Plus en minpunten e.d opnoemen dus.

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Maar wat voor meerwaarde heeft het als een random dude op een forum claimt dat het een toffe game is, als een gerenomeerde reviewer het hele spel behandeld in 3 pagina's? Ik snap dat je dan nog kan twijfelen, maar als je dan de threads over de games zelf doorleest dan kan je er zelf toch uithalen wat je er van vind? :)

@ Kevf - Suggesties zijn meer dan welkom, en als er veel vraag naar is dan vind ik het best. Ik zie alleen niet in waarom mensen dit zouden willen.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik moet tegenwoordig veeeeele uren doden op mijn werk (afdeling opgedoekt, alleen ik en een paar anderen zitten er nog een aantal weken) en kwam het tijdens het surfen tegen op een ander forum. Als de mods niet zitten te wachten op een dergelijke thread (jullie moeten het tenslotte in de gaten houden) dan vind ik het best. Verder is het animo voor een dergelijke thread idd vrij laag ik en nog drie man is niet erg veel :)

18. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Een review is ook slechts een mening van één persoon. Op een forum kan je kort en krachtig de meningen te weten komen over een specifiek onderdeel van een spel van meedere members.
    Ik snap dus wel waarom mensen dit willen :)

19. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Aan andere mensen vragen wat je moet kopen is toch altijd nutteloos? Of er nou een hele hoop van die onzin threads zijn of één grote, het blijft onzin. Je zit notabene op een site met (p)reviews. Misschien nemen, door het openen van zo'n centrale thread, de losse threads wel alleen maar toe omdat mensen denken "hé, er is een centraal topic over, dus zo'n gekke vraag is het niet" :p

20. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Het is meer van dat reviews en previews ook eigelijk maar meningen van 1 persoon zijn.
    Het is toch veel sneller om even op een forum info te vragen waar in de reviews niet zo diep gegaan wordt? Ik zie daar geen probleem in.

Aan de andere kant moet je niet van die bullshit krijgen van 'welke moet ik kopen spel 1 of spel 2?'
    Als er een thread komt waar je info kan vragen over spellen die je misschien wilt kopen, en niet een thread van 'spel a of spel b?' dan zou dat best een toevoegende waarde voor sommige mensen kunnen hebben.

Deel Deze Pagina