1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Idols] Doorgestoken kaart of niet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 4 mrt 2003.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb afgelopen zaterdag echt met verbazing gekeken naar de uitslag van Idols: Hind eruit, Jamai en Jim door naar de finale.
    En dat terwijl in de vele idols-polls van de afgelopen weken (evenals onze eigen XBW-poll) Hind als grote favoriet uit de bus kwam.

    Nu is mijn vraag aan jullie: denken jullie dat het hele Idols gebeuren doorgestoken kaart is, en dat de winnaar nu al vast staat??

    Ik denk van wel. Kijk, het was natuurlijk vanuit marketingtechnisch opzicht veel gunstiger om een jongen als winnaar te hebben, omdat er toch heel veel jonge meisjes naar het programma kijken, en dát zijn juist degenen die behalve singletjes ook posters, dekbedovertrekken en weet ik wat allemaal nog meer aan merchandising zullen kopen.

    Hind was wekenlang mijn favoriet, en ik vind het echt zonde dat ze eruit is. En dat terwijl ik Jim echt 10x niks vind: ik vind zijn stem absoluut niet geweldig, heel monotoom en een beperkt zangbereik. Nu gaat mijn voorkeur uit naar Jamai, maar toch heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat Jim gaat winnen, puur om wat ik zonet heb aangegeven.

    Wat denken jullie, is Idols nep of niet??
     
  2. mischa

    mischa Guest

    volgens mij is het doorgestokeen kaart
    aan het begin was het vet lachen toen ze die gasten gingen afkatten maar nu, gaat bv jim zingen is tie klaar ja goed gedaan zeggen ze dan en dat is altijd volgens mij weten ze van tevoren al wie der weg moet...
     
  3. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Idols is suXXor.
    Het idee in het begin was goed maar nu is er zoveel gerotzooi.
    Ik heb uit nieuwsgierigheid 1x gekeken .. nou ...

    Die Jim zit steeds op de bank maar wordt niet weggestemd en de vorige keer werd spontaan Hind eruit gestuurd. Volgens mij zit hier wel iets achter oor. Als Jim wint volgende week klopt er echt iets niet want die gozer kan echt niet zingen.
    Die Jamal moet winnen. Gozer kan nog goed zingen ook.
     
  4. xforz

    xforz Guest

    Ik weet niet of het nep is, maar vorige week ofzo stond er ook in de krant dat Hind zou gaan winnen omdat het vuurwerk voor haar naam al besteld was ofzo, maar nu is ze weg gestemt. Maybe wilden de makers van Idols haar wel laten winnen maar konden zich dat na dit gerucht niet meer veroorloven...
    Ik vond het ook heel vreemd dat ze is weggestemt, zeker nadat op zondag er een programma op tv was waar mensen konden stemmen of het trecht of ontrecht was dat Hind er uit was: ongeveer 90% vond het ontrecht dat hind weg was, dus dat is ook wel vreemd.
     
  5. MrLaurens

    MrLaurens Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    1
    heb nooit idols gekeken, en dat wil ik ook niet
     
  6. Yoost

    Yoost brains not included

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, doorgestoken kaart...Ik denk wel dat ze de uitslagen wel wat manipuleren zodat Jim er net inblijft of zo...

    Dus ik denk ook doorgestoken kaart, maar het begin was nog wel het leukst. Nou is 't veel te serieus :)
     
  7. mischa

    mischa Guest

    jaah er is geen reet meer aan
    ik vind het zo dom volgens mij zijn er wel op zijn hoogst 200 mensen die ook daadwerkelijk een smsje sturen om mee te stemmen :p
     
  8. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Tja.. wat moet ik er van denken. Eerst was het zogenaamd doorgestoken kaart. Dit geloofde ik zoiezo niet. Hierbij zou Hind de winnaar zijn enzo, dit is dus zoiezo niet waar gebleken.

    Mijn favouriet is (was) Hind. Hind was gewoon de beste, zelden vals, en altijd goed bezig, en opeens weet de jury dat zei eruit gaat, en ja hoor.. weg is ze. Dit snap ik dus gewoon niet. Daarom denk ik wel een beetje aan dat doorgestoken kaart ja.

    Of het ook echt zo is.. ik heb geen id. Maar tja.. Hind is gewoon een topper, en krijgt hopelijk gewoon een platencontract, waar ze dan haar eigen nrs kan zingen. Daarnaast ben ik nu voor Jamai..
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vond Hind altijd de betere van het stel, alleen afgelopen week deed Jamai het een stuk beter. Die verdiende imho de finale. Jim, wat moet ik er van zeggen? bReEzAh sletjes met een te hoog SMS saldo verkloten een dergelijk programma gewoon. Die jongen heeft vast talent, alleen om hem nou de finale in te sturen.. Ik vond zijn nummers altijd weinig passie bevatten, alsof een robot met 'ik heb net de baar in mijn keel' een verhaaltje op reutelde.

    Doorgestoken kaart? Nee. Niet door Idols iig. Het zijn de eerder genoemde tienermeisjes die een dergelijk (interessant) project doen vernieten. Is het commercie? Uiteraard is dit programma net als BB en Starmaker ingericht om bakken en bakken met geld te verdienen en goedkoop talentjes te werven die misschien niet eens de echte top van de muziek kunnen worden maar nu, ine en maand of 10, compleet worden uitgemolken en vervolgens in de prullenbak verdwijnen.
     
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het zo raar dat ze nooit laten zien met hoeveel procent van de stemmen (zoals bij Big Brother) iemand gewonnen/verloren heeft.
    Dat maakt het allemaal zo ongeloofwaardig, als of ze 5 minuten voor de uitzending kunnen beslissen wie ze er uit laten gaan….

    Ik begrijp op zich wel dat Jim door is.
    Hij kan natuurlijk niet zingen maar ik heb verhalen gehoord van meisjes die speciaal voor Jim een pre-paid kaart kochten en leeg belden/smsten.
    Daar kan je toch niet tegenop...
    Maar als het eerlijk gaat zal die Jamai wel winnnen.
    Want dan zullen alle Hind stemmers en Anti-Jimmers Jamai steunen.
     
  11. djbokkeman

    djbokkeman Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah precies aan zo iets zat ik ook al aan te denken. Volgens mij doen ze niks met die smsjes. Irene moors ofzo en iemand van 538 mochten een keertje gaan kijken hoe dat ging. Maar hoe moeilijk is het nou om een programma te maken wat lijkt alsof ie smsjes ontvangt. Dat is natuurlijk nog makkelijker dan een progje die dat echt doet. Ik vind het maar een Fake programma alleen het begin vond ik leuk waar mensen deden alsof ze konden zingen.
     
  12. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt echt geen klote van die uitslag.
    Jim moest de finale wel bereiken want nu gaan ze voor hem ook een single uitbrengen en hebben ze alsnog de merchandise van die geezer met al die hysty girls.

    Ik denk echter dat Jamai zal winnen omdat die duidelijk de betere van de twee is.
    Op deze manier hebben ze dubbele verdienste aan die stakkers.

    En aan Hind valt niet veel te verdienen, wie zit er nou te wachten op het zoveelste zangeresje, talentvol of niet je verdiend nog niet de helft aan haar als die andere twee.

    IDOLS IS PURE COMMERCIE
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Aarrghhh.... Ik begin dat verhaal dat ze dat vuurwerk voor Hind hadden gekocht steeds meer te geloven. Jim zat al heel vaak op de bank en won steeds net. En Hind gaat er altijd gewoon door, nog nooit op de bank geweest. En dan met Jim (die dus al vaak er haast uitging) verliest de allerbeste en gaat die Jim door.
    - Of Idols is inderdaad dooorgestoken kaart en willen ze veel verdienen aan Jim's knappe kop.
    - Of er zijn idd gigantisch veel meisjes die zich zo belachelijk gedragen als die jongen op tv komt (heb een vriendin die precies zo is, vind zelfs dat Jim niet kan zingen maar stemt toch op hem)
     
  14. MrLaurens

    MrLaurens Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    1
    wie is hind btw?
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat geteinte meisje.
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dit is hind:

    [​IMG]
     
  17. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat het doorgestoken kaart is en wel om de volgende redenen en dat is:
    - De mensen die de moeite nemen om een luttele €1,60 neer te tellen voor een kandidaat zijn veelal tienermeisjes en die sms-en niet voor een meisje maar voor een 'lekker ding'.
    - Wel is het opvallend dat de jury altijd uitermate tevreden is over Jim terwijl de meesten nog liever naar Jantje Smit luisteren dan naar zijn slaapliedjes.
    Oftewel de mensen die SMS-en en bellen zijn tienermeisjes die op een leuke jongen stemmen en daarmee is het verhaal uitgelegd, dat zijn veel meer stemmen dan die Hind van haar familie, kennissen en fans krijgt.
     
  18. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Volgens mij is het ook doorgestoken kaart ja... Hind & Jamai kunnen allebei goed zingen, zeker beter als die Jim die eigenlijk alleen zijn uiterlijk goed mee heeft. 't zal me ook niks verbazen als hij wint.
     
  19. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat wel opvallend is dat in veel tv-programma's scores worden medegedeeld door een notaris en Reinout noch Tooske is naar mijn weten een notaris dus het zou wel heel goed kunnen dat het niet helemaal eerlijk verloopt en bovendien is een 15/16-jarige (Jim/Jamai) veel goedkoper dan een 20-jarige (Hind).
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat salaris maakt weinig uit; Je hebt niet te maken met schaalbaarheid, andere werknemers of werkdruk die anders is.

    Notarissen zijn wellicht belangrijk, ik zie ze echter meer als een psychologisch effect dat zekerheid moet tonen.
     

Deel Deze Pagina