Dit zal misschien hard aankomen, maar ik denk dat de X-box niet lang het meer zal uithouden. Misschien als het zo in dit tempo doorgaat, een klein jaartje. Ik ben een X-boxer in hard in nieren, ik had hem al toen hij uit kwam in Amerika, bijna alle gamezz en nu heb ik de Europeese ook al bij de launch. Maar ga eens goe nadenken. De verdomde japaners willen niet met onze doos spelen. Duzz dan maken de Japanse gamez-makers minder spellen of helemaal niet. Kijk maar, Konami, Sega, Koei en nog meer van die Japanse bedrijve richten zich op de Cube en de WCstation. Dat betekent dat de X-Box in japan geen voet aan de grond krijgt en zodoende, weggevaagd zal worden door de Cube als die op stoom is. Als het niet loopt niet japan, dan komt dat langzamerhand hiernaar toe, dan vallen er misschien steeds meer Game-makers weg, en steeds minder spellen! Dat moete we niet hebben, duzz ik vind dat Microsoft een groot japans bedrijf op moet kopen die alleen die spellen maakt voor de japanse doos, dat die mensen er ook in gaan geloven want wat er nu in Japan is met de doos is niet fijn! En dat zeg ik niet snel.
ALS de GC op stoom gaat komen, want dat is ook niet echt gebeurd bij de N64, daar had ik meer van verwacht
Ik heb zelf Halo, DOA3, en PGR. Verder kwam ik niet verder omdat die m*ng*len niet meer wouden leveren, ik zag al dat jij die had. Sorry!!
Microsoft is de rijkste firma ter wereld, dus ik denk niet dat ze nu al van plan zijn met de productie van de X-Box te stoppen. Zeker niet na de topverkoop van het spel Halo Als ze met nog een paar spellen van dit caliber op de proppen kunnen komen halen ze hun verlies van de console snel op.
In Amerika loopt de De doos heel erg goed, maar in japan loopt het bagger, zelfs Halo!! Nou dat kan veel zegge!
Microsoft zal ECHT niet snel met de Xbox stoppen hoor! Naasty een zeer goede console is het ook hun Trojaanse paard om de huiskamer in te komen, nieuwe diensten uit te rollen en hun horizon te verbreiden. Het is echt nog te vroeg om dit soort conclusies te gaan trekken. Ik denk dat we na de E3 van 2003 pas een goed beeld hebben over waar alle consoles staan en waarschijnlijk zullen eindigen.
Nou nee, ik denk het wel zeker niet. Er komen nog te veel goede europeese en Amerikaanse gameez aan om het weg te doen, denk aan Project Ego, Morrowind, Crash, Timesplitters, Doom 3, Quake 4, Unreal 2, MK5, Soul Caliber 2 enz. enz.
Nou geef je eigenlijk zelf antwoord op je eigen vragen. Die games die je opnoemt kunnen (en zullen) echt veel voor de Xbox doen. Microsoft heeft Japan echt niet nodig om succesvol te zijn. Het is zowieso heel erg uitzonderlijk dat een console het in alle regio's (uitzonderlijk) goed doet. Tot nu toe waren de NES en de PSX eigenlijk zo'n beetje de enige consoles waarbij dat echt het geval was. Het zou erg fijn zijn voor Microsoft als ze Japan voor zich zouden kunnen winnen en ook voor alle Xbox gamers, omdat er dan veel meer Japanse content op de Xbox zal verschijnen. Amerika en Europa zijn de laatste jaren echter steeds belangrijker geworden, omdat hier gewoon heel veel kwalitatief goede, creatieve en volwassen games vandaan komen. Kijk maar naar de PC, dat is een gamesplatform dat jarenlang gefloreerd heeft zonder enige vorm van Japanse content en dat in Japan ook nooit echt populair is geweest. De Xbox is niet alleen qua hardware, maar ook qua games en doelgroep in veel opzichten veel meer aanverwand aan de PC dan aan de andere consoles. Kort samengevat: Maak je niet teveel zorgen om Japan.
Hoeveel Xbox owners zijn er nu dan op de wereld? En ik denk dat de verdiensten zitten in de games en in de online service. Ik hoop dan ook dat we snel online kunnen gamen en dat ze daar genoeg aan verdienen om de andere kosten te compenseren. Dan zijn we van het gezeur af. Feit is wel dat je je geld maar 1 keer kunt uitgeven. Met de hoge inflatie en de hoge vaste lasten zal er minder geld overblijven voor andere zaken. Fabrikanten kunnen niet verwachten dat we ALLES maar kopen wat ze in de schappen leggen. Ik denk niet dat MS ineens alles laat vallen. Dan kunnen ze natuurlijk nooit meer iets goed doen. Ik zou wel wat meer reclame willen zien op TV. Ik heb al 10 NGC reclames gezien en nog nooit een Xbox reclame. Misschien moeten we zelf maar het woord van de Xbox gaan verkondigen? Gaan we zondagochtend bij iedereen aanbellen en vertellen over de Xbox.
Doom 3, Quake 4, Unreal 2, Allemaal onzin, die komen niet officieel naar Xbox. Weenie waar je het vandaan haalt? Dat zijn allemaal PC spelletjes.