Heey iedereen, ik ben op zoek naar een leuke oorlogs RTS. Hij hoeft niet nieuw te zijn ofzo of er super speciaal uit te zien, ik heb namelijk nogal een oude pc: P3 800 mhz 256 Ram Wie weet nog een leuke RTS voor mij? Alvast bedankt
Die draaide al matig op m'n 1200mhz met 512 mb ram/geforce 2, zijn pc is een stuk langzamer, die zal generals niet trekken. Ik raad Red alert 2+Yuri's revenge expansion aan, wordt zeer veel gespeeld online, kost niets, en is ZEER leuk!\o/
Maar dat is zo nep hea (Red Alert 2). Ik ben/was meer op zoek naar een wat realistischer ogende game. Dus van deze tijd zeg maar
red alert 2 comand en conquer Zijn toch wel de bekendste.. en anders voor de oude oorlogen: age of empires..
De echte realistische rts'en die je bedoelt zijn vrij nieuw en zullen niet goed draaien als ze dat al doen op jouw pc. Close Combat Normandy however zou een zeer goede keuze zijn, tis geen snelle game (tenzij je dat er van maakt), en is erg realistisch. Je kunt niet bouwen of trainen en begint elke battle met een vooraf gekozen selectie maar tanken moet je raken van de achterkant (beste) smoke screens werken, supression fire (cover fire) etc werkt, sneaken, rennen etc troopen raken gewond en moraal speelt ook mee.
toevllig speel ik Red Alerd 2 net 2 weken (IVMdat ik geen inet had ) hij is nu maar 4 euro bij bart smith dus kan je altijd ff kopen toch
Is Blitzkrieg ook wat? @ Iedereen : Ik heb Red Alert wel gespeeld, alleen vind het niet echt geweldig
phanzer phase one and two zijn de max. ze kregen allebei topscores rond de 90%. en de systeemeisen zijn ook niet te zwaar
Een RTS spel of real-time strategy spel is een computerspelgenre waarbij de speler controle krijgt over een groepje eenheden waarmee hij dan de vijand, die ook eenheden heeft, moet verslaan. In tegenstelling tot Turn Based Strategy kan elke speler tegelijkertijd spelen, en zijn er dus geen beurten. Voorbeelden zijn: Dune II, Populous, Warcraft, Age of Empires, Command & Conquer, Rise of Nations en Empire Earth. Over het algemeen begint de speler met een paar zwakke eenheden, en kan hij sterkere en betere eenheden krijgen als hij verder speelt. Bij die eenheden zijn meestal 2 categorieën: vechters en bouwers (dit zijn algemene namen, want in elk spel worden deze anders genoemd). De bouwers kunnen weinig of niet aanvallen, maar ze kunnen grondstoffen delven waarmee ze dan vervolgens kunnen bouwen. Deze gebouwen kunnen dan bijvoorbeeld vechters ontwikkelen. Ze zijn meestal goedkoop en snel ontwikkeld. De vechters dienen om de vijand te verslaan en om de bouwers te beschermen, ze zijn meestal duur en kosten veel tijd om te ontwikkelen. Binnen dit genre is er ook nog een grove scheiding te maken tussen moderne oorlogvoering (zoals de Command & Conquer serie) en historische oorlogvoering (zoals de Age of Empires serie).