ik wil dus morgen graag een nieuwe grafische kaart halen voor mijn pc. nou heb ik begrepen dat er verschillende 'g-force 4' kaarten zijn. je hebt er een paar van 95 euro...en een paar van 195 euro ongeveer. maar wat is nou het verschil tussen die kaarten die ene is 100 euro duurder...waarom ik heb niet een hoog budget...dus daarom wil ik ff weten wat het verschil is:{ alvast bedankt
Luister naar deze 14 jarige jongen: De Geforce Mx en Ti 4x00 series verschillen aardig wat tussen elkaar, De Geforce Mx series hebben een andere basis chip dan de Ti 4x00 series, ook hebben ze een lagere pipeline (renders) Gf4-Mx 440: Spec: 128Mb Pipeline:4 €~100 Gf4-Ti 4x00 Spec: 128 Mb Pipeline 8 €~175 het verschil zul je toch degelijk merken met games. Als jij een pc heb met een snelle CPU >2.2 ghz en meer dan 256 Mb ram dan zou ik zeggen koop de Mx als je Budget laag is, maar als je niet zo'n goeie pc heb koop dan de Ti 4x00 v.a €125 je heb ze ook in 64mb ram etc..., maar er zijn ook meerdere serie's heh. ed 4100 4200 4400 en de 4600 verschillen allemaal een beetje hopelijk genoeg info zo.
Oftwel, Een Geforce4 MX 440 of 460 als je niet zo'n groot budget hebt, en een Geforce4 Ti-4200 of 4400 als je veel geld hebt en een snelle computer. Wat die kaarten onderling duurder maken is bijvoorbeeld betere koeling, DVI aansluiting, video editing mogelijkheden... Wat op dit moment ook wel aantrekkelijk is zijn de ATI kaarten. De 9500pro is voor iets van 200 euro te koop en presteert vrijwel even goed als een GF4 Ti-4200, maar is nu nog wel slecht leverbaar. Ik zou voor die ATI gaan, maar dat kan volgende maand weer anders zijn. De ontwikkelingen gaan nogal snel.
Die dan ook duur is Videokaarten blijven listig, maar als je het geld er voor over hebt kan je idd beter 1 a 2 maanden wahcten op de FX zoals Martijn zegt.
bedankt voor de reacties jongens ik heb een pentium4 1.8 ghz 256 mb geheugen ik heb dus nu een g-force 2 mx nogiets als ik nu een budget kaartje(g-force 4 mx)..dan moet ik toch duidelijk een verbetering hebben....of gaat dat mij dan tegenvallen? en wat betaal je tegenwoordig voor een 256 mb geheugen module??? als die een beetje betaalbaar zijn dan kan ik beter gaan voor een g-force 4 en een geheugen module van 256 mb zodat ik naar 512 mb ram ga. dan heb ik En een nieuwe grafische kaart en een uitbreiding van mijn ram geheugen dan wacht ik nog lekkker even met een g-force fx.....want daar betaal je je scheel aan als ie net uit is.
Van GF2MX naar GF4MX zal je wel merken, alleen zijn de MX'jes gewoon niet noemenswaardig. Gewoon 1 maand wachten op de FX
die fx is in het begin zo fuckin duur joh die zal zeker weer in de buurt zitten van 500 euro.... wat houd dat mx dan eigenlijk in? (als je tenminste zin hebt om dat eem beetje royaal uitteleggen..... )
De GF 4 MX versies zijn niet gebaseerd op de GF 4TI serie noch de 3 serie, het is gewoon een geavanceerde GF 2 versie. Dus als je zegt dat je een duidelijk verschil wilt hebben, kan je met de GF 4 MX nog bedrogen uitkomen.... Maar de TI 4200 is idd een hele verbetering ten opzichte van GF 3 en is absoluut superieur aan de GF 4 MX versie.
bedankt bonez|nl. dan heb ik dus het idee dat ik beter voor de ti serie kan gaan. ik ben van plan voor 200 euro uit te breiden...dan kan ik alleen een g-force 4 TI 4200 halen...... krijg ik geen problemen met 256 mb RAM?..of is dat onzin want dan ga ik het geheugen niet uitbreiden....dan kost het mij teveel
Als je een licht besturingssysteem draait (win98 ) dan kan je met 256mb wel aardig uit de voeten met een Ti-4200.
Ik denk dat je zeker weten verschil ziet. Ik ben zelf overgestapt van een ATI Rage pro 32mb kaartje (wat behoorlijk bagger was) naar een Geforce 4 MX-420 van 64mb toen ik GTA3 niet meer fatsoenlijk kon draaien, en nu draait ie als een tiet. Met een mx-440 of 460 moet je zelfs nog meer verbetering zien, lijkt mij. Ik heb zelf op de hcc-beurs een 256 mb DIMM gehaald voor 30 euro (had zelf al 256 mb, nu dus 512). Zal in de winkel misschien heel iets duurder zijn, maar tussen de 35 en 45 euro is een heel fatsoenlijke prijs. Die dingen kosten bijna nix meer tegenwoordig. Alleen merkte ik weinig verschil door die verdubbeling van m'n RAM-geheugen. Weet niet hoe dat komt, maar ik merk er bijna niks van dat m'n geheugen verdubbeld is.
Ik had ook zon ATI rage pro kaartje, precies dezelfde. Heb toen een GF2MX gekocht, daar was al veel verbetering in.....dus het verschil zal niet zo groot zijn, want die ATI kaart was nog veel langzamer dan de GF2MX. Maar de GF 4 MX is zeker geen slechte kaart hoor, maar hier zul je dus geen games op de hoogste settings kunnen draaien.
ik ben eruit het word de G-Force 4 TI 4200 ben alleen nog even aan het uitzoeken waar ik dat ding hier in het noorden het goedkoopst kan weg vissen. als hier iemand uit friesland/groningen zit ....en weet een goedkope en goede pc/hardware store........ tell me please
zeker geen verkeerde keus lijkt mij. Is een mooi kaartje, kun je zeker nog wel ff mee vooruit. Veel plezier ermee!
Kan zijn dat je MOBO maar 1 kant van de ram-stripjes kan lezen. Het kan ook zijn dat je MOBO alleen DDR-ram leest. aangezien jij 30 uero hebt betaalt is dit SD-RAM
Dat laatste lijkt me zowiezo niet, want er zat al sd-ram in. En als ik de computer opstart zie ik bij de memorycheck wel 512 mb staan (512304635 bytes of zo). Maar ik hoorde van iemand dat de overstap van 256 naar 512 mb wel vaker niet zoveel snelheidswinst oplevert (soms schijnt het zelfs langzamer te worden! ).
ey als ik een nieuwe pc koop rond de 2.4 ghz en 256 Mb.... voor welke videokart zal ik dan gaan? ATI of Geforce?
ik heb net twee dagen geleden een g-force 4 ti 4200 gehaald. hijs vet ik draai op 1,8 ghz 512 mb(bij de g-force gelijk 256 ram erbij gehaald omdat het mij werd aangeraden toen ik mij liet informeren) perfect kaartje gewoon met ATI heb ik geen ervaring.
Tja je budget is niet zo hoog, want anders zou ik je de Ati Rage 9700 Pro aanraden, ik heb hem net een maand echt hij is echt meesters. Anders zou je even kunnen kijken naar de Leadtek Geforce 4 Ti-4200, die is nu volgens mij in de buurt van de 195 euro als ik het goed heb. Anders heb je hetzelfde type maar dan van Asus voor ca. 175 euro, prijsverschil ligt gewoon aan het merk . Ik hoop dat je er voldoende aan hebt. P.s. Ik zou aanraden om nog een maandje geduld te hebben, erg binnenkort komt namelijk de FX uit van nvidia, schijnt er goed te zijn even goed of zelfs beter dan de ati rage 9700 pro, maar goed. Het gaat om de prijs, want alle kaarten zullen drastisch goedkoper worden, ik zou daar even op wachten toch?