ik heb een 100Hz tv maar als ik m'n xbox op 60hz zet doet ie raar

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rivanov, 8 jan 2003.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ik heb een Breedbeeld tv 100Hz

mar als ik m'n xbox op 60Hz zet dan doet Sega GT 2002 raar, en Fifa 2003 hapert allemaal..weet iemand hoe da kan???

2. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je ff wat meer info geven?

Werkt het wel allemaal prima op 50 Hz? En kun je het "raar doen" van Sega GT eens beschrijven?

3. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige spellen zijn beter speelbaar op 50 dan op 60Hz. Probeer eens je Hz omlaag te zetten. Halo draait volgens mij beter op 50 draait en Rallisport Challenge weer op 60 om maar een voorbeeld te noemen.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    dan valt de onderkant van het beginscherm weg, dus dan is alles heel groot geworden, en de wagens zijn smaller...en bij Fifa hapert ie keierg onder het spelen...
    Rallisport Challenge heb ik nog niet geprobeerd op 60Hz omdat ik het meteen heb teruggezet omdat ik dacht dat het toch niet werkte

5. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... je TV zou het iig allemaal goed moeten kunnen ondersteunen.

Sega GT zou het ook gewoon goed moeten doen op 60 Hz. Misschien dat het opgelost is als je je savegame van Sega GT verwijderd en vervolgens de X-Box instelt op 60 Hz. Sega GT weer opstarten en dan zou het moeten werken.

PGR heeft ook zoiets vreemds... als je savegame eenmaal is ingesteld, start het spel zelfs nieteens meer op als je het aantal Hz verandert.

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ik zal het 's proberen!
    alvast bedankt voor de moeite die je neemt om me te helpen!

7. VinZ

VinZ Guest

ik heb ook een 100 hz tv, maar op 60 hz heb ik hetzelfde. Dan wordt het beeld een beetje vervormd. Erg raar. Maar op 50 hz loopt ie perfect, dus laat em ook gewoon staan zo. (spel toch bijna alleen maar Halo... :p)

8. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een 100hz breedbeeld en heb sinds kort mijn xbox op 60hz ingesteld. Tot nu toe alleen uitgeprobeerd met MechAssault en Unreal Championship en geen problemen ondervonden, werkt perfect.

9. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Waarvoor moet hij op 50 hz staan als hij op 100 kan?

10. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    een 100hz tv wil niks anders zeggen dan:

Hij verdubbelt 50hz naar 100hz. Uit de kabel komt ook maar 50hz. hij voegt een extra beeldlijn per sec toe(Kopie) En zo kom je aan 100hz. Dus als je hem op 60 zet wordt dat dus 120 hz.

Dus met andere woorden je gaat zo over ze max specs. sommige tv's kunnen 60hz gewoonweg niet verwerken

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ja maar als ik m'n xbox op 60Hz zet dan flipt ie bij Fifa..dan schokt hij steeds...en loopt het beeld niet vloeiend!
    terwijl hij het op 50Hz perfect doet...:confused:

12. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet wel hoe dat komt. JE hebt dan een savegame bij fifa op 50hz gesaved, en je hebt instelling veranderd naar 60hz en toen diezelfde savegame weer geladen. Dan gaat 'ie inderdaad haperen en stotteren. Heb ik namelijk ook gehad. JE moet dan gewoon op 60hz zetten en nieuwe game starten bij fifa, dan doet hij het wel normaal...

OF gewoon op 50hz laten staan.... Ik merk echt helemaal geen verschil tussen deze 2 instellingen..

13. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Eigelijk geloof ik niet dat het door de savegames komt hoor, dat zou wel erg dom zijn. Wat ReApHeR zegt klopt wel zo'n beetje, een tv kan dvd's enzo op 60 herz draaien, maar zoiets als een Xboxspel kan hij misschien alleen op 50, komt vast door dat gedoe van die dubbele frames... Probeer eens een dvd op 60 herz te kijken, dat zal wel uitsluitsel geven...

14. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Help het misschien als je een advanced scart cable koopt?

15. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Nee, dan heb je het probleem nog steeds.
    MAar wat ik al zei, het ligt wel aan die savegames, heb het zelf namelijk ook meegemaakt en ook al een keer bij een kennis en dat zal denk ik geen toeval zijn...

16. bierrulez

bierrulez Guest

dat is logisch. via de kabel wordt 50Hz tv aangebioden. Een 100Hz tv vernieuwt 50 keer per seconden zijn beeld via de kabel, en tussen die vernieuwingen, 'verzint' hij de rest erbij. hij maakt dus van 50Hz 100Hz door tussen de signalen die 50 keer per seconden komen, zelf beelden te schrijven. biedt je 60Hz aan, en maakt hij er 120Hz vanb en kan de tv dat niet aan.

17. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het wel vreemd dat de Xbox de save games niet op 60 herz aanpast... Domme ome Bill...

18. XBOX_Enchede

XBOX_Enchede Guest

wat zijn dus de goeie instellingen voor de xbox met breedbeeld, 50 hz? of ./.................????????????

19. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het logisch dat dan niemand 60 Hz kan selecteren simpelweg omdat er geen tv's zijn (hier in NL dan) die meer dan 100 Hz aankunnen? Is volgens mij onzin hoor.

BFalcon heeft gelijk, het zit 'm in die savegames. PGR kan je helemaal niet opstarten als er verschil in refresh rates zit, omdat het idd niet werkt dan.

20. XBOX_Enchede

XBOX_Enchede Guest

kan je op een 100hz tv nou wel of niet op 60hz spelen zonder enige vertragingen, problemen en schokkingen?

Deel Deze Pagina