ik heb een vet goeie pc maar waarom draait ie bepaalde spellen niet?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JDH, 5 nov 2003.

1. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een Pentium 4
    512 mb werkgeheugen
    80 GB harddisk
    direct X 8.1
    Gforce 4 MX 440

Maar als ik battlefield of medal of honor en zelfs max payne erin heb loopt hij de hele tijd vast. Ik wordt er helemaal krankjorum van. het beeld flikkert en hort en stoot als een ik weet niet wat.

Please help me, i wanna play so bad! :'-( :'-( :mad:

2. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    wie weet is er een foutje in windows geslopen..welke versie heb je? en hoe lang staat ie al op je pc? kan het geen virus zijn?
    wij hadden ook ineens supertraagheid (1 GHz, 20 GB, 640MB) maar nu we XP er op hebben gezet loopt ie weer als een zonnetje...

3. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    update direct x naar versie 9 en update de drivers van je videokaart als je dat nog nooit hebt gedaan.

hier een link waar je de drivers van je videokaart kan downloaden.

dit vond ik op een site.
    GeForce4 MX 440 and GeForce4 Ti 4400, Windows XP: Blue-screen crash during Battlefield 1942 Desert Combat. NVI D I A C o r p o r a t i o n 3 Re l e a s e 5 0 V e r s i o n 5 2 . 1 6

als je die driver van hier boven download heb je er denk ik geen last meer van.

Laatst bewerkt: 5 nov 2003
  4. sander15

sander15 Jason Voorhees

Leuk Bevonden:
    0
    zou indd een virus kunnen zijn heb je een goede virus scanner ? zo nee zou ik er toch een aanschaffen

5. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk is het je videokaart die een beetje tegenstribbeld. Das niet echt een goede kaart, meer een budget kaart. Heeft ie wel die nieuwste drivers e.d. >>> dat kan namelijk ook heel veel schelen.

6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Het kan aan je videokaart liggen, niet erg spectaculair.. Even wachten tot the Answer deze thread gevonden heeft.

7. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zou voor een GeForce 4 Ti4200 gaan met 128 ddram erop.
    Die je nu erin hebt stelt niet bijster veel voor. Sorry dat ik het zeg. Die MX is gewoon een opgevoerde GeForce 2 geloof ik.

8. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    niet iedereen heeft zoveel geld voor die dure grafische kaarten ik heb ook deze mx kaart maar heb er nooit problemen mee

9. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waar loopt ie tijdens battlefield vast? Tijdens het laden of als je in het spel zelf zit?
    Ik heb dit namelijk ook gehad en dat lag aan m'n refresh rate...

En idd directx en de drivers updaten. En vergeet trouwens ook niet om altijd de laatste patch van de spellen te installeren!

10. stumpertje_xbox

stumpertje_xbox XBOX Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Een andrere videokaart kopen (MX 440 heeft problemen met ditectX). Tis jammer maar helaas, is een algemeen bekend probleem in de computer industrie.

11. stumpertje_xbox

stumpertje_xbox XBOX Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Goed alternatief is een Geforce FX 5200(is op basis van een 5600 maar terug geklokt)

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    *kuch* ATI Radeon *kuch*

ALs je een nieuwe videokaart wil kopen kies dan een ati, die zijn over het algemeen iets goedkoper en leveren dezelfde of betere prestaties.

En heb je al op het fourm van battlefield gekeken?
    Mss zijn er meer mensen met dat probleem.

Heb zelf BF en MX440 ook gehad en bij mij werkte het wel, dus het is wel iets in jouw computer 8)

FX 5200 is net zo iets als een MX 440, schijnt soms nog slechter te presteren ook.

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zou ook wel eens aan de temperatuur van je Pentium4 kunnen liggen.
    Deze CPU's hebben een "overheat protection" die bij een te hoge temp. de kloksnelheid van de CPU terugschroeft. Dit leidt tot happeringen en misschien ook wel vastlopers, omdat programma's niet meer reageren.

Welke Pentium4 heb je als ik vragen mag?

14. Xlord

Xlord Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo iets had ik eerst ook maar ik heb een ati 9600 128mb, hier zat toen in begin een foutje in (de koeling werkte niet meer) dus toen liep bij mij ook elk spel vast.

en drivers updaten werkt ook niet altijd, ik moest voor halo pc mijn driver updaten ik update driver werkt desert combat niet meer dus nu heb ik weer de oude driver en wel desert comabt maar geen halo pc (maar dat maakt mij nie zoveel uit want halo pc is saai als je halo op xbox al helemaal kapot hebt gespeelt)

15. gerjan

gerjan Guest

5200 is nog slechter dan de Gforce 4 MX 440...

Ti 4200/4600 is al heel stuk vooruit

16. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Jullie met je MX videokaart maken me niet wijs dat jullie bijvoorbeeld Battlefield 1942 probleemloos en vloeiend met een hoge resolutie spelen. Dat spel vraagt enorm veel van je videokaart.
    Vandaar raad ik echt een Ti kaart aan van de GeForce 4.

Wat Gerjan zegt klopt dus.

17. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hij draait bij mij wel lekker hoor.|:-

18. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Op de allerhoogste resolutie met de details etc... op maximum? Lijkt me erg sterk.

19. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, had een gforce 2 mx 400 32 mb hiervoor.
    En een ti 4200 aangeschaft.
    Nou dat scheelt echt heel veel hoor, ik kan nu tenminste alles op z'n hoogst zetten zonder problemen.

Deel Deze Pagina