Er zijn al genoeg dingen van de PS3 bekend......Denken jullie werkelijk.....Bil heeft zij hardware ook al ver klaar met een patent op drie samenwerkende PC/cpu's en een ati chip en Xna....Dat die op het laatste moment nog de boel gaat omgooien....Dan halen ze de E3 niet hoor......Is het nu zo moeilijk in te zien dat de Cell chip op het moment de krachtigste is.....En dan vier van die jongens aan elkaar met elk 6-8 co-prossesoren, met een vette GPU van Nvidia. .....Hoe moet bill daar overheen? Waar het meer om gaat is de bandbreedte van de processor. Een processor mag dan wel snel zijn, maar als zijn bandbreedte gering is dan blijft het toch kut.. Zoals je leest bestaat de sony cell chip uit 8 procesoren, (8 kanalen) zijn bandbreedte is dus vrij enorm. w00t. Dat betekend dat de processor kan erg breed werken dus is in staat om veel acties tegelijkertijd uit voeren. Eigenlijk is snelheid niet zo super belangrijk. 500mhz is meer dan zat. Het aantal kanalen van de cpu is de kracht. Ik denk zoals het nu uit ziet dat de PS3 het krachtigste wordt........ De evolutie van PC CPU's gaat erg langzaam, Immers Intel heeft pas aangekondigt dat ze nu aan een nieuwe dualcore processor gaan werken.. ...De Cell heeft er 6 t/m8... ...En laat Microsoft nu net PC hardware nodig hebben voor zijn consoles. De 64bit CPU's draaien nu op zeg maar 2300mhz...Denk jij dat er binnen ander half jaar een oplossing komt om een 64bit CPU op 4x 4,6 gigahertz te laten lopen ?....En dan alle 4 de CPU's hun eigen memory controler te geven ?... On mogelijk. En daarom is het niet gek om te zeggen dat de PS3 sterker word dan de X-box, tis gewoon ff afwachten, maar EA's president heeft het ook al gezegt. PS3 heeft meer onder de kap dan X-Box 2, dit zei hij letterlijk. Maar ja dit doe je toch weer af als commercieel gelul.....Wat voor een voordeel heeft die vent daarbij als hij zo iets zegt??? En om eerlijk te zijn, als X-Box2 geen GFX voorsprong heeft is er erg weinig dat ze overeind houd. Als je weet dat de Xbox 2 maar 3 PowerPC krijgt op 3,5 Ghz, als je weet dat ATi en Nvidia nagenoeg gelijk op gaan, als je weet dat de Xbox2 geen ultramodern XDR geheugen en interface krijgt, en als je dit afzet tegen 4 veel snellere Cell's op zag 4 Ghz + XDR geheugen, weet je dat de Xbox2 kansloos is, en snap waarom MS paniekerig hun console-presentatie voordurend moet uitstellen. T.o.v. de PS3 is het ding retetraag, en de Revolution laat ik even er buiten..... want Nintendo heeft al gezegd niet mee te kunnen gaan in de prestatie-race. Vrij vertaald : wij gaan 1 of 2 PowerPC's + ATI in onze Revolution stoppen i.p.v. 3 zoals in de Xbox2. Bill en Nintendo zijn d00med. Ze deden geen eigen research en kopen al hun onderdelen, en krijgen derhalve niet het eerste recht op de laatste ontwikkelingen wat CPU's aangaat. De Cell is mijlenver vooruit op AMD en Intel, en ook van de PowerPC van de Xenon. Dat snapt zelfs mijn oma. Persoonlijk denk ik dat deze CELL wel ff een stuk veelbelovender en interessanter is dan de Emotion Engine van de PS2 en ik denk dus dat ze dit keer heel wat dichter bij de beloofde performance kunnen komen. Zeker omdat het een multi-purpose CPU is die niet alleen in de PS3 gebruikt gaat worden en ook omdat IBM er zijn Wizzkids er op los heeft gelaten..... Daarom knijp ik um voor de PS3
Je kunt pas oordelen en je geld tellen wanneer ze allemaal uit zijn. Heel je verhaal geeneens gelezen, is het toch niet waard.
Tsja... wat kan ik nu zeggen van deze doemdenkerij?? Wat ik wél kan zeggen is dat er al genoeg threads over de PS3 zijn, die je met behulp van de [search]zoekfunctie[/search] kan vinden. Dit voegt niets toe wat ook niet in een bestaand topic besproken kan worden. Omdat je nieuw bent, vergeef ik het je. Maar hier komt toch een slotje op