Ik mis een tabblad in een scherm (HELP)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door kaliet, 14 sep 2003.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Goedendag allen, ik heb wat hulp nodig, het zal niet al te technisch zijn en het is denk dan ook een of ander dom foutje, maar ik weet niet hoe ik verder kan komen

HET PROBLEEM:

Ik moet mijn draadloze netwerkverbinding configureren, ik heb op m'n laptop win xp, dus ik ga naar het configuratiescherm, ik ga naar netwerkverbindingen...

Daar moet ik volgens de handleiding rechtermuis knop klikken op draadloze netwerverbinding.

Ik krijg dan een scherm met 2 tabs, eentje genaamd algemeen, een ander genaamd geavanceerd...

Ik moet echter de tab Wireless Networks hebben (draadloos netwerk). Maar deze staat er niet tussen, weet iemand hoe dit kan? Ik heb geen win xp cd, ik heb namelijk deze laptop gekocht met win xp er al op, inclusief service pack 1. Ik ben 'm namelijk aan 't configureren voor 't draadloze netwerk op school.

Hopelijk kan iemand me helpen!

HMMZ, kan het zijn dat ik alleen die tab krijg als ik in die school zit en dus toegang krijg tot dat draadloze netwerk?

Laatst bewerkt: 14 sep 2003
  2. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien heb je de verkeerde te pakken? als het goed is staan er meerdere icoontjes bij netwerkverbindingen. kijk ze allemaal eens na.

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Kijk even in configuratiescherm -> software
    Hier kan je instellen welke software je geïnstalleerd wilt hebben en waarschijnlijk is de software voor draadloos netwerken nog niet geïnstalleerd. Ff aanvinken en OK klikken, and you're done! :D

4. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de tips!
    Helaas werkt het niet, bij geinstalleerde onderdelen kan ik niet veel vinden over netwerken, er staan er 2 tussen maar die gaan over afdrukservices voor unix ofzo, en die andere is een wmi snmp provider die je aan kan zetten, en simple network management protocol...

Helaas geen onderdeel die netwerkjes bevat... Hmmz :'-(

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet eerst de software installeren die bij de wireless ( PCMCIA - USB of PCI kaart ) zit.
    Het zelfde probleem had ik vorige week ook.
    XP installeerde de software wel automatisch maar bij verscheen er ook geen TAB ( draaloze netwerken ).
    Nadat ik de drivers en software die op de cd-rom staan handmatig had geinstalleerd kwam deze TAB wel te verschijn.

Laatst bewerkt: 15 sep 2003
  6. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmz, het is best vaag, want kijk, als ik 'm helemaal uninstall en de kaart erin doe, dan doe ik die cdrom erin en installeer ik de drivers vanaf de cd, maar dan gaat het lichtje op de wifi kaart niet branden van power, en ook staat er nog geen draadloze netwerkverbinding in het scherm draadloze netwerkverbindingen...

Als ik de laptop opnieuw opstart krijg ik een bericht, nieuwe hardware ofzo aangetroffen, dan installeer ik het vervolgens nog een keer, ik kies de plaats van de drivers, ik kies dus het cdrom station, en vervolgens installeert hij 't zooitje weer, nu staat er echter wel een draadloze netwerkverbinding in de map netwerkverbindingen, ga ik naar eigenschappen van deze draadloze netwerkverbinding dan laat hij alleen geen tab zien van wireless network of iets dergelijks, alleen algemeen en geavanceerd, ik heb van alles geprobeerd maar geen tab...

Kan het echt niet zijn dat als ik in die school zit, en hij dus een netwerk signaal opvangt dat ik dan wel die tab er bij krijg? want ik las namelijk ook in die setup die ik van school heb gekregen om 't zooitje te installeren dat als ik voor de eerste keer naar die tab met wireless network ga dat er dan ook direct hva-wireless in beeld komt te staan bij naam, terwijl je dit nooit van tevoren hebt opgegeven, dit moet hij dus herkennen ofzo...

Anyone die dit kan bevestigen?

7. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hey, weet je hoe je sommige tabs tevoorschijn kan toveren...??

Ga naar config scherm, dan systeembeheer, en dan naar services, daar zie je allemaal tabs die je kan starten :D nooit geweten dat 't zo moest...!

Dit wou ik ff meedelen... misschien nog handig voor sommigen...

Edit: Ik zie de optie systeembeheer in 't config scherm alleen op win xp, bij m'n pc met win ME zie ik 'm niet, denk dat 't alleen bij xp zo werkt... :confused:

Laatst bewerkt: 26 sep 2003

Deel Deze Pagina