1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik moet een bril/lenzen: tips?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 31 aug 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Net naar de opticien geweest en wat ik eigenlijk al lang wist is bevestigd; ik moet een bril dan wel lenzen. Afwijking was -0,75 en het was toch wel een wereld van verschil met een bril op sterkte op mijn neus

    naast een bril kan ik natuurlijk ook zachte lenzen nemen. Echter dat is meer een soort van abo zag ik, variërend van 7 tot en met 20 euro per maand (Specsavers).

    Hoe doen de brillies het hier? Wat zijn jullie ervaringen/tips etc? Een bril komt er sowieso maar ik ben een beetje 'huiverig' om de verkeerde keuze te maken mbt lenzen.

    :)
     
  2. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf nu al 4 jaar zachte lenzen en een bril. Bril draag ik als ik thuis ben en geen zin heb om m'n lenzen in te doen. Soms ga ik er ook mee naar school, maar over het algemeen draag ik gewoon m'n lenzen. Echt totaal geen problemen mee, indoen en uitdoen duurt 1 seconde. Gewoon vanaf het begin veel je lenzen dragen, dan wennen je ogen er vanzelf aan.

    Zit zelf bij Pearl en die stuurt elke maand keurig m'n lenzen op naar huis. Kost niks extra's en ben erg tevreden over de service. M'n bril is van Polo Ralph Lauren en die verkochten ze niet in NL. Montuur gehaald uit Amerika, bij Pearl glazen besteld en ze hebben de glazen er zonder extra kosten ingedaan. Ben erg tevreden over Pearl dus.
     
  3. Kleenex

    Kleenex Zakdoek van het jaar

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een paar jaar een bril+lenzen gehad. Heb mijn ogen nu een paar maanden geleden laten laseren en ben nu gelukkig van die troep af \o/
    Bril droeg ik eigenlijk alleen thuis en daarnaast had ik zachte lenzen van de Pearl.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ik draag al 19 jaar een bril. Beat that :cool:

    Nog nooit lenzen gehad though.
     
  5. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb lenzen en een bril, als je begint met lenzen is de zachte variant wel aan te raden qua comfort. Ik hoop dat je wel geduld hebt want veel mensen hebben de eerste 1,5 week echt ruzie met de lenzen om ze in en uit te doen :+ Qua kosten met de lenzen, tsjah. Voor de dingen die zo dicht op mijn ogen zitten wil ik niet teveel geld besparen.
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zo'n 7 jaar geleden ben ik ook begonnen met het dragen van een bril. Ik vond een echter niet bij mij passen waardoor ik al snel was overgeschakeld op zachte lenzen. Buiten af en toe wat irritatie bij het inzetten en soms tijdens het dragen was het best doenbaar. Enkel had ik vrij snel last van vermoeide ogen waardoor de irritatie des te groter werd.

    Toen ik uiteindelijk verder ging studeren zat ik iedere dag bijna heel de tijd achter een laptop. Dat had als gevolgd dat mijn ogen super snel uitdroogde en de lenzen begonnen te irriteren waardoor een dag school niet altijd een pretje was. Uiteindelijk gewoon dan maar m'n bril beginnen te dragen tijdens het school en de lenzen enkel als ik uitging ofzo. Als je dus heel de dag achter een pc moet zitten, moet je nog eens goed nadenken over lenzen (al dan niet i.c.m. oogdruppels voor het uitdrogen tegen te gaan). Het verschilt wel van mens tot mens, een vriendin van me heeft er ook veel last van en draagt haar lenzen dan ook enkel voor het uitgaan terwijl een maat van er totaal geen last mee had om hele dagen achter een scherm te zitten met lenzen in.

    Sinds een jaar terug ben ik echter overgeschakeld op nachtlenzen omdat ik overdag geen lenzen kon insteken door m'n werk achter de laptop en zoals ik eerder zei liep ik ook niet zo graag rond met een bril op. Deze harde lenzen steek je iedere nacht in en corrigeren je oog zodat je overdag geen lens nog bril moet aandoen. Sommige mensen kunnen zelfs 2 dagen doen zonder dat hun zicht verminderd, bij mij begint het echter al nog 20 uur ofzo wat te verminderen. Sommige oogartsen zijn er niet fan van, wat te begrijpen is. Met lenzen kunnen je ogen moeilijker ademen en ook al hebben deze lenzen gaatjes, het is waarschijnlijk nog altijd niet het niveau van zonder lens slapen. Dit kan dus gevolgen hebben voor de rust van je ogen (gelukkig niet voor je slaap zelf). Ik heb er persoonlijk echter nog niet veel van gemerkt. Ben dus ook blij dat ik overdag verlost ben van de irritaties die daglenzen soms met zich meebrengen noch hoef ik een bril overdag te dragen, voor mij persoonlijk was dit de perfect oplossing.

    Als je het dus niet zo ziet zitten om overdag een bril of lenzen te dragen kan je je eens informeren over die nachtlenzen. Persoonlijk zie ik de nachtlenzen wel niet als een permanenten oplossing, evenmin als gewoon daglenzen eigenlijk. Ik zie me echt niet nog 40+ jaar iedere dag lenzen insteken. Dus binnen x jaar zal ik waarschijnlijk gewoon terug overschakelen op een bril met eventueel af en toe een daglens. Dat of een oogoperatie/laseren, maar daar heb ik het niet zo voor.
     
  7. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    -0,75 stelt toch geen reet voor?
    Volgens mij heb ik ook -0.75 op 1 oog en de ander gewoon 0... niet echt ergens last van maar tsja als je gratis kan testen doe ik dat ook wel :D
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dacht ik ook, totdat hij me een bril op zette. Toen ik eenmaal weer de winkel uitliep zonder bril echt wel een 10 minuten nodig gehad om weer aan mijn wazige zicht te wennen.

    Ik vind het iig een vrij lastige beslissing, tis toch iets waar ik mee blijf zitten totdat ik het geld voor laseren een keer kan missen.

    Voor de mensen met zachte lenzen: hadden jullie ook een maandelijks pakket waar je uit kan kiezen?

    @Pegas: dat probleem met zachte lenzen schijnt dus niet meer het geval te zijn met een nieuw soort lenzen.
     
  9. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb nu sinds een jaar zachte lenzen. Ze zeiden wel dat het aan te raden was om een bril erbij te pakken, maar dat heb ik nooit gedaan.

    Het was de eerste week op z'n zachtst gezegd niet heel fijn om ze in te doen, maar het went wel.


    E: Op je vraag. Ja, bij mij waren er verschillende pakketten. Ik heb de duurste gepakt, en dat is €22,50 per maand. Dus het valt wel mee.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2011
  10. Kleenex

    Kleenex Zakdoek van het jaar

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kreeg de zachte lenzen bij Pearl aangemeten. Elke maand pakket in de bus met om de maand een fles vloeistof. Moest op een gegeven moment wel overschakelen naar een andere variant en kwam toen op 22 euro per maand uit.
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha er gaat nu een wereld voor je open. Ik had het ook toen ik voor het eerst een bril op had (mijn sterkte was dan wel -1,5) Jaren dus blind rondgelopen, en opeens zag ik dingen die ik eerst niet zag. :+
    Heb nu zo'n 5/6 jaar zachte lenzen (zit ondertussen op -4) en ben zeer tevreden. Ik heb maandlenzen van Hans Anders en elk half jaar haal ik 2 pakjes voor 55,- totaal. Ik kan op elk moment mijn ogen laten testen (sterkte en 'gezondheid') Bril heb ik ook gewoon, heb ik vaak op als ik thuis ben. :)
     
  12. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik heb -0.75 aan het ene oog, en -0.50 aan het andere oog. Lijkt misschien niet veel, maar je merkt duidelijk het verschil als je een bril opdoet.

    Als ik lang achter mijn laptop zit krijg ik gauw hoofdpijn, als ik mijn bril opdoe helpt dat echt!
     
  13. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb -1,25 en -1,0. Het is een wereld van verschil. Ik draag dan wel lenzen en 's avonds af en toe een bril als ik in bed lig (tv kijken of zo). Een bril voor de hele dag vind ik echt 10x niets en begint me te irriteren en daarbij staat het me ook niet. Lenzen zijn echt geweldig, je voelt er ook niets van en na de 2de dag had ik ze al binnen 5 seconde in.

    Ik draag nu rond de 8 jaar lenzen.

    Deze heb ik dus ook, prima dingen alleen over Hans Anders zelf ben ik niet te spreken. :emo:
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2011
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb zelf -1.75 en -2.25. Ik zie niet veel zonder bril, en toen ik voor het eerst een bril op kreeg bij de opticien was het echt indrukwekkend. Eerste wat ik zei was ook: 'Mama, ik kan zelfs de blaadjes van de boom zien! Is al weer een aantal jaar geleden, maar toch :cool:.

    Ik draag nu voor het zesde jaar lenzen, en daarvoor heb ik nog zo'n drie jaar dag in dag uit een bril op gehad. Nu draag ik mijn bril nog soms in het weekend, als ik thuis ben.

    TIP: De eerste week met lenzen zijn misschien best kut (ik vond dat héél kut), want je doet er best lang over om ze in te krijgen en uit. Zeker de allereerste keer, omdat het gevoel om een lens op je oog te krijgen gewoon raar is. Ik was toen twaalf en vond het een best eng gevoel. Je voelt hem de eerste week ook goed zitten, als je bijvoorbeeld met je ogen naar links en rechts gaat. Ik ben er nu aan gewend, voel het ook niet meer (alleen als ik er op let, denk ik het te voelen) en lenzen in en uit doen gaat gemakkelijk.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2011
  15. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Mijn ogen zijn ook al jaren ondermaats en ik merk dat ook vooral als ik even mijn vaders bril op doe. Kun je bij iedere opticien je ogen gratis laten testen of zijn er slechts enkelen die dit doen? En zo ja, wie dan? Of doet niemand dat ondertussen meer? Het is wellicht wel handig even goed te kunnen zien nu ik weer naar school moet en schoolborden moet lezen enzo.:9 Vind dat van die nachtlenzen van Pegas ook ideaal klinken.

    Ik zou liever laten laseren denk ik, maar mijn moeder heeft daar nogal een slechte ervaring mee, dus ik denk niet dat mijn ouders dat nog zien zitten.
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kun je overal wel gratis laten testen hoor, voor de zekerheid misschien even op hun sites kijken. ;)

    @Legacy Waarom ben je niet over ze te spreken dan? Ben ik wel benieuwd naar :)
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb precies dezelfde. Kan alles nog wel een keer typen, maar dat heeft ook geen zin. Ik ben alleen niet begonnen met nachtlenzen. Ik heb 3 weken terug een mooie goede bril erbij gezocht voor 75 euro bij de specsavers. Kost daar echt geen drol voor een mooie bril :).
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    22E per maand.... dat is me op het moment echt teveel, dus dat wordt (zoals ik er nu tegenaan kijk) of eerst alleen een bril, of daarnaast de goedkope variant van 9,- per maand. Die mag ik bij specsavers een maand gratis proberen dus dat is wel ok.

    Vind het eerlijk gezegd maar helemaal niks <_<

    de prijzen die je overigens ziet staan is dat alleen voor het montuur of is dat incl de glazen?
     
  19. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij verschillende Hans Anders zaken geweest in Arnhem en omstreken en het personeel is gewoon heel erg slecht.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mij werden ze door mijn collega's ook zwaar afgeraden. Jaren geleden mijn ogen laten testen omdat iedereen zei dat ik zo slecht zag en de dame bij Hans Anders kwam op geen afwijking uit....
     

Deel Deze Pagina