1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik moet een bril/lenzen: tips?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 31 aug 2011.

  1. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal alleen het montuur of er moet staan 'complete bril'.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Bullshit. Bij Pearl krijg je random lenzen die onbetrouwbaar zijn. Lenzen die doodleuk overdag eruit flikkeren. Daarnaast hebben ze het fatsoen niet om je ff te helpen met je zorgverzekeraar. Is administratief niet mogelijk zeggen ze. Totdat je er tegen in gaat en opeens 100 euro minder hoeft te betalen. :emo:

    Daarnaast heb ik ook al meerdere malen meegemaakt dat mijn lenzen niet op voorraad waren.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ow fak.....en de glazen zitten zeker niet in mijn (OHRA) basis verzekering....
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En hoe zit het met lenzen? Die worden vaak ook gedeeltelijk verzekerd.
     
  5. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat ligt er maar net aan hè, dat zou je eventueel moeten navragen. ;)
     
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb ook gewoon basis en kreeg 100 euro van de zekering weer. Bij de specsavers heb je dan een actie dat je 2 brillen voor de prijs van 1 hebt. Dan ben je voor 170 euro (mits je geen verzekering hebt die wat dekt). al klaar. En dan heb je de glazen + merk montuur.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom bezuinigen op je ogen? Je gaat toch niet met kutlenzen rondlopen omdat je de betere variant, die nog steeds goedkoper is dan een gemiddeld telefoon-abbo, te duur vindt? Kan aan mij liggen, maar bezuinig dan op iets anders zou ik zeggen 8)
     
  8. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Eens, sommige lopen ook met kruidvat lenzen. Dat is hetzelfde als Lidl condooms. Het is het gewoon net niet :+
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik ben sinds 4 jaar ook een brildrager. Zag al langer slecht (-1,25 beide ogen op dat moment) maar had geen problemen tot ik mijn rijbewijs wilde halen.
    Door problemen met Herpes aan mijn ogen (yes, koortslip verschijnselen kunnen zich ook manifesteren op/bij de ogen ;)) zit ik met littekens op mijn hoornvlies en de irritaties kwamen direct weer naar boven zogauw ik de lenzen maar in m'n ogen stopte.

    Bij de Pearl uiteindelijk maar een bril uitgezocht waarbij ik totaal niet op de kosten heb gelet. Zoals te verwachten liep ik met het duurste montuur (€495) de winkel uiteindelijk uit. Maargoed, je moet het toch de hele dag dragen dus dan kan het maar beter goed zitten. Uiteindelijk draag ik mijn bril enkel wanneer ik de deur uit ga; heb gewoon een grotere tv en beeldschermen gekocht voor de pc om maar niks op m'n kop te hoeven zetten 8)


    Winkels:
    Zeer zeer zeer tevreden met Pearl. Krijg in elke plaat de support die ik verwacht als ik vertel dat ik de bril bij Pearl Venlo gekocht heb. Daarbij elke keer een gratis reiniging als je er iets aan laat veranderen :cool:
    Hans Anders kon mij absoluut niet bekoren, had het gevoel alsof het personeel veel minder bekwaam was mbt smaak en modebewust zijn. Ik denk dat ik bij de Pearl wel 50 brillen opgehad heb, waarbij de verkoper goed luisterde naar mijn wensen en daarbij keek hoe een bril het beste bij wenkbrauwen en andere uiterlijkheden van mijzelf zou passen. Bij Hans Anders kwam ik dit geen enkele keer tegen. Misschien een kweste van de juiste mode-homo tegenkomen bij de juiste winkel, geen idee ;)

    Tips:
    - Loop verschillende winkels binnen. Als je je niet prettig voelt bij een verkoper, ga dan naar een andere winkel of kom later een keer terug bij een andere verkoper.
    - Neem een eerlijke vriend/partner mee met een beetje kijk op de mode. Als je zelf heel enthousiast bent over een bril en een verkoper wil persee verkopen, kun je best de verkeerde keus maken. Een 2nd opinion kan dan nuttig zijn!
    - Probeer lenzen sowieso. Als je geluk hebt heb je nergens last van, en dan is het toch wel een enorm voordeel tov een bril.
    - Neem de tijd. Je hebt het al een hele tijd zonder bril uitgehouden terwijl je slecht zag, een paar extra weken kunnen daar best nog wel bij ;)
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Draag nu ook sinds acht jaar een bril. Ogen waren altijd al wat minder (kon het bord op school nooit echt goed lezen) maar ben pas aan de bril gegaan toen ik rijlessen kreeg. Ogen waren destijds iets van -0,75 en ik was ook van plan om de bril alleen tijdens het rijden te dragen. Destijds toen zo een beetje de goedkoopste bril bij Hans Anders gekocht. Na enkele maanden kwam ik er toch achter dat het best wel fijn is om alles goed te kunnen zien dus ik ben mijn bril toen steeds vaker gaan dragen.

    Maar omdat het zo een goedkope bril was ging die snel een keer kapot en ben toen ook naar de Pearl gegaan. Je betaald er wat meer voor maar je hebt dan ook gewoon een fatsoenlijke bril. Heb op het moment een Ray Ban en incl de best mogelijke glazen was ik iets van €400 kwijt ofzo. Koop meestal om het jaar een nieuwe bril en €200 p/j heb ik zeker voor mijn ogen over. Zou zoals vele hier zeggen beter kijken of je ergens anders op kunt bezuinigen

    Heb btw nog nooit lenzen geprobeerd dus hoe die in verhouding met een beril zijn weet ik niet
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2011
  11. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen van die problemen ooit meegemaakt hoor. Ik hoefde voor de glazen van m'n bril ook maar €80,- ipv €180,- te betalen omdat ik bij Zilveren Kruis zit. Ze zagen in de computer dat ik bij ZK zat en hoefde voor de rest geen extra moeite te doen. Lenzen die niet op voorraad zijn heb ik ook nog nooit meegemaakt..
     
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb nu even 2 weken lenzen van de Etos in, moet bekennen dat ik bar weinig verschil merk vergeleken met de lenzen van mijn normale opticien. Terwijl die toch 4 keer zo duur is. 8) Al geloof ik wel dat het niet heel goed voor mijn ogen zal zijn, het belemmert mijn zicht niet in iede rgeval.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Zelf nu ook drie maanden een bril, rechts -1.75 en links -1.50. Merkte dat ik steeds minder kon lezen van ver en gezichten van mensen op straat echt wazig begonnen te worden. Was ook belangrijk voor als ik zou beginnen met mijn autorijlessen, waar ik nog niet aan ben begonnen. Is toch echt wel een wereld van verschil, vooral in de avond/nacht. Vroeger was elke lichtje dat ik tegenkwam iets wazig, nu is dat toch wel heel anders. Vooral als je naar huis fietst in de avond, was eigenlijk levensgevaarlijk vroeger zonder bril.

    Films kijken met bril is tegenwoordig echt heerlijk, ziet er een stuk beter uit. Jammer dat tv kijken en gamen wel lelijker is geworden. Plus je ziet een stuk scherper, dus alle lelijke vlekjes of gaatjes in muren in je kamer zie je ook. :+

    Op dat moment in ieder geval voor een simpele montuur gegaan, met kunstof harde glazen via Pearle. Mijn schijt zorgverzekering geeft me maar 20% korting, moet ik niet maar zo een goedkope zorgverzekering nemen. Al kan je dat tegenwoordig ook niet goedkoop meer noemen als je er geen gebruik van maakt. Tot nu toe erg tevreden mee, al wil ik later toch wel over gaan op eventueel ook lenzen.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dit

    iedereen roept wel over dat ik op mijn ogen niet moet bezuinigen etc, maar dit lijkt me typisch zo'n industrie waarbij je ze met allerlei mooie praatjes weer wat extra geld afhandig maken. En omdat ik er totaal geen verstand van heb en dus een gemakkelijk slachtoffer ben heb ik deze thread geopend op zoek naar info :)

    en bezuinigen of niet, ik vind geld nutteloos uitgeven altijd zonde.

    Veel nuttige info iig!

    Hebben jullie de glazen van je bril ook laten ontspiegelen?
     
  15. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Tja 0,75 is niet heel veel. Maar kan voor de een meer doen dan de ander. Zelf heb ik een bril zit rond de min 1 met een klein cilinder op beide ogen. Draag m'n bril alleen als ik moe ben, auto rijd, film kijken en gamen.

    Ga je voor lenzen, zal ik je de siliconen variant aanraden. Momenteel is de 2 weeklens van Johnson en Johnson de beste op de markt. Deze lens laat veel zuurstof door enige om de 2 weken vervangen worden, draag je hem dag en nacht wordt de draag tijd gehalveerd.

    Andere goeie types zijn; de biofinity, is een siliconen maandlens van coopervision of de pure vision2 HD van bausch & lomb.

    Dit zijn wel lenzen uit het topsegment zo zal je rond de 120/150 € per half kaar kwijt zijn.

    Zag dat je uit Groningen kwam, dan zijn dit de zaken voor kwaliteit;

    http://www.optiekmagnifiek.nl/
    Bas optiek
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Moet je dan niet weer ontzettend wennen aan je slechtere zicht als je hem afdoet? Daar had ik namelijk last van toen ik de winkel weer uitliep

    -0,75 is idd niet erg veel, maar ik vond het verschil toch echt behoorlijk toen ik een bril opdeed, bijna net zo groot als tussen SD en HD zeg maar. Een bril icm mijn full hd plasma wordt dus een soort van ultra hd :9

    De verkoper gaf aan dat mijn zicht 60% is, maar dat is geloof ik gerelateerd aan de grootte van de letters die je nog kan zien....
     
  17. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb -0.75 en -1.25, wereld van verschil als ik mijn kruidvat lenzen in heb. :9
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik betaal volgens mij 120 euro voor een halfjaar zachte lenzen :) Bij de opticien. Dat is incl. vloeistof. Vind dat geen geld om mijn zicht terug te krijgen.

    Kan nog goed herinneren dat ik de voegen van de muur kon onderscheiden en begon ook ergens tussen -0,75 en -1,25 ofzo :)
     
  19. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Nee paar keer knipperen en het is weer goed. En ik heb supersonische glazen... Zeiss iscription, daarmee bereik je nog scherper zicht dan met standaard conventionele glazen. Je sterkte wordt dan niet in kwarten opgemeten maar in honderste... Momenteel het beste wat op de markt te krijgen is... Geloof me dit is kijken in HD... ;)

    http://www.iscription.eu/
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Jup. Geeft een veel mooier resultaat vind ik.
     

Deel Deze Pagina