[PC] Ik zoek goede RTS/tycoon

Discussie in 'Games' gestart door SupahMaster, 23 mei 2006.

1. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik zoek een goede rts/tycoon maar rts ja de bekende dingen zijn opzich wel leuk maar je moet veel dingen doen en ik kan me niet op die vele dingen concentreren.

Kwa tycoon games jah.... Rollercoaster Tycoon en Zoo Tycoon ja dat is niet echt leuk want dat is nogal kinderachtig.

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp; je zoekt een management spel?

Het is oud maar tijdloos: Transport Tycoon. Je hoefde niet veel dingen tegelijk te doen en je kon ook veel in je eigen tempo regelen.

3. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Kinderachtig?

RCT3 zeker niet. Helemaal niet voor een kereltje van 12.

4. SupahMaster

SupahMaster Guest

RCT3 niet zo erg als Zoo Tycoon.

Is The Sims 2 misschien wat? combinatie van die 2. Of een ander dergelijke game die die genres combineert..

5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar The Sims en iets als Zoo Tycoon liggen mijlenver uit elkaar qua gameplay. En The Sims is ook nog vrij complex omdat je meerdere mensen tegelijk kan beinvloeden en ook op de lange termijn moet denken wat ze gaan doen, worden, verdienen etc.

6. SupahMaster

SupahMaster Guest

Maarja, ik doe dan vooral bouwen, dat is een beetje hetzelfde dan weer als rct3, maar ik ga nu even de demo van battle of middle-earth 2 proberen :b:

:):

7. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Oja, knap niet af op de demo van RCT 3.

Die is bar slecht namelijk. Maakt niet uit of je ooit hebt ge-RCT't of niet.

8. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    jij bedoelt gewoon Simcity 4... heerlijk spel en cker niet voor de minderjarige onder ons.:)

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind warcraft III nog steeds de beste rts dat er bestaat, net omdat je naast je kamp uitbouwen enzo ook je veel moet concentreren op gevechten. Zodat je je tijdens een spelletje geen seconde verveelt.
    En je zegt dat je je niet op veel dingen tegelijk kan concenteren: al doende leert men.

10. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was al een tijdje op zoek naar een business sim, ik heb er dan eindelijk 1 gevonden. Maar nu kan ik hem in NL nergens aanschaffen ... help please ?

het was de bedoeling om een nieuwe topic te openen, maar angezien jij op zoek bent naar iets vergelijkbaars, probeer ik het eerst even hier.

Naam van het spel: Capitalism II
    web: http://www.enlight.com/capitalism2/

een aantal remarks van verschillende reviewers:

In terms of scope and comprehensiveness, it has no equal in the world of business simulations."
    IGN.com 9.0 / 10
    "This all-encompassing business sim is good enough to make a convert out of Karl Marx himself."

"It is the cheapest way to learn that you don't need an MBA."

"If you are at all interested in business, and certainly if you are a business student, you can't go wrong with the return on you 50-odd dollar investment in purchasing this game. Capitalism is superb."
    Gamesdomain.com 9.0 / 10

"Why shell out $30K a year in tuition when...anyone can get an MBA in a box."
    Gina Smith
    CyberLife, The Discovery Channel

"Capitalism isn't just for those who aspire to be the next Michael Dell or Sam Walton. It can be a fun and useful exercise for anyone who wants to test their entrepreneurial mettle without, for once, taking any risk."
    Paul M. Eng,
    Business Week

"If you're catching flack about the amount of time you spend playing computer games, take comfort from this fact: Harvard students are doing exactly the same thing... Capitalism has made the leap from playground to classroom."

"If you've been searching for the ultimate business sim, that search is over with Capitalism."
    CD-ROM Today 4.5 / 5

"This is for serious gamers looking for hours of fun, or business-minded individuals with Fortune 500 dreams... The best business simulation yet published with hundreds of hours of gameplay for the corporate enthusiast."
    Computer Gaming World 4.0 / 5

"For anyone interested in a career in the business world, Capitalism is top notch. It is great for aspiring entrepreneurs out there to test out their theories. ...... And for all those students studying to be MBAs, Capitalism makes a great what-if simulator."
    Coming Soon Magazine

"Stock market: The stock market in Capitalism is the closest thing to real life yet.... You can perform a hostile takeover and merge with that company in one day's trading."
    Online Gaming Review 9.0 / 10

11. SupahMaster

SupahMaster Guest

Kijk zo'n spel bedoel ik nou.

Ik zal even kijken op b.i.t.t.o.r.r.e.n.t

12. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Capitalism is wel heeeel erg uitgebreid... Hou me ten goede maar Capitalism is juist dusdanig onoverzichtelijk omdat je niet "ziet" wat je doet...

13. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6

Heb nog wel een kopietje thuis liggen. Stuur me ff een pm en dan moet er wel wat te regelen zijn. Zelf heb ik de game een jaar of drie geleden wel eens in budget bakken zien liggen voor een paar tientjes.

En ja MAX3400, capitalsism 2 is nog complexer dan nummer 1. Als je de game op een beetje moeilijke stand speelt staat je heel wat te wachten :). Games duren ook enorm lang. Een paar weken met 1 gamepje ben je zo zoet.

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    He Cole, jij hebt ook thuis alles liggen... ;)

Het vervelende van Capitalism is dat je veel handelingen kan doen waarvan je niet real-time het resultaat ziet zoals investeringen op langere termijn. Hierdoor kan je erg snel het overzicht kwijtraken omtrent je liquide middelen waardoor je in een situatie terecht kan komen dat je zomaar even een tijdje moet wachten alvorens geld weer te kunnen uitgeven.

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hèhè zuiver toeval in dit geval. Heb maar weinig voor de pc, dat is dan wel allemaal rts...

Met capitalism richtte ik me altijd op nieuwe produkten en vermeed landbouw dingen als de pest (pas als de zaak erg goed liep, wat gaan verbouwen). Zorgen dat je een monopolie hebt en de beste tech, is eigenlijk de enige wijze om te winnen. Als je een kleine speler wordt op een markt, vermoord de AI je :D.

Een geinige beurs simulator kan je hier dopwnloaden. Is inclusief een trial versie. Graphics stellen niets voor maar de gameplay is verslavend.

16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
  17. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat me een beetje tegenviel waren de graphics, maar voor de rest lijkt het me een erg vet spel. Aangezien ik zelf dus ook een business student ben, hoop ik stiekem toch dat dit helpt met het opdoen van meer business related knowledge.

anyway Cole, you should have received a pm

18. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik heb de demo gespeeld, maar ik werd geraped door de computer. Want ik kon de goals ook nergens zien. Had veel geld en echt overal winkels staan met producten maar toch verloor ik met dat Capitalism 2.

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ik speelde vroeger altijd Constructor :D was altijd wel een leuke bouwsim :p

20. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina