1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Ikariam, verslavende online game [deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 27 mrt 2008.

  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wat zijn zijn co-ords. eens kijken wat ik kan doen dan. Hoeveel schepen had ie? 64schepen zou ik nu al kunnen sturen op zich als het voldoende is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2008
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn er 52 die mijn port nu blocken... En hij was er met ruim 60 langs gekomen.. z`n coords zijn World > Taiytia[63:74]

    Maar pas wel op beetje zonde om all je units nu te verliezen. Ik denk dat we theoretisch gezien meer kans maken als we met een aantal man te gelijk hem aanvallen.. of achter elkaar afhankelijk van de reistijden. Als ie weer weg is ga ik wel weer bouwen (waarschijnlijk komt ie komende dagen toch wel weer een aantal keer langs) En dan gewoon in one go..
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb er een spy op afgestuurd
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hm der komt schijnbaar geen vervolg aanval ofzo van de beste man ?.. anyway : 1.4 K :+
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Lol, duurt me gewoon een dag en 16 uur om daar te komen met mijn vloot :+ Jammer, had graag geholpen hem de pan in te hakken :)

    Wat ik trouwens altijd doe is een stuk of 3 spies tegelijkertijd op een stad afsturen. Je kunt dan tegelijkertijd z'n leger en z'n resources bekijken, met een reserve mocht er eentje ontdekt worden.
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Lol, ik kom net op een of andere vage site om een tooltje te downloaden, zie ik deze banner opeens:

    [​IMG]

    Echt te slecht: 'Leef de oude wereld!' 'Speel gratis nu!'
    Zal vast veel opleveren, zulke allochtone wervingsteksten 8)
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    haha tis van oorsprong volgens mij een duitse game dus daarom nog triester :p.

    Qua gold enzo kan je ook gewoon zijn naam opzoeken in de rankings.. Qua leger is dat het belangerijkste. De grote van het leger wat ie bij mij afstuurd iedere keer kan ie niet lang maintainen met de gebrekkige funds die hij heeft op dit moment
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ben lekker bezig. lvl17 baracks (kan praktisch alles bouwen op 2 dingen na. boeiend) en ben nu me warehouse naar lvl 18 aan het brengen zodat ik nog een colony er bij kan gaan nemen voor marble. Alle governor mansions zitten hoog genoeg dus zal weinig tot geen corruption krijgen.

    In de Nederlandse versie gaat het lekker. Heb meer gold dan in de Engelse toentertijd. Zo snel mogelijk Uitbreiding ontwikkelen voor een colony. En een embassy ivm een eventuele alliantie als er interesse is. Zit ook veel hout in me "bos" te proppen en hopelijk gaat men me ook nog eens helpen geez. Als het op lvl 5-6 zit wat hout in de luxe goederen bron proppen zodat ook daar voldoende van kan binnenstromen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2008
  9. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    heey peepz,

    ik ben net begonnen met dit spel maar ik snap er nog weinig van. Heeft iemand tips hoe ik het beste kan beginnen ?

    ik speel op Iota en heb een baracks gebouwd en ben nu bezig met de trading port.

    Edit: hoe kan ik hout krijgen/kopen ??
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  10. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie ruilt/verkoopt er zo een 6000 marble? Ik heb crystal glass en sulphur te ruil
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    en daar is ie weer. qua units zegmaar gelijk alleen heeft ie meer upgrades zo het lijkt want hij heeft meer aanvals power.. maar beetje vermoeiend dit..


    edit gvd... heeft ie ook nog een vloot onderschept met 1000 wine terwijl ik toch echt zeker wist dat ik die gewithdrawed had ?
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    oh geweldig... nu komen 2 van z`n vriendjes ook nog is langs en die eikel is der al vandoor met 18.000 gold..
     
  13. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op er moet toch wel 1 iemand zijn met marble te ruil!?!?! Zeg maar wat je wilt hebben...
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben vanacht ruim 62k gold kwijt geraakt... 5600 wood.. en meer dan van dat.. ik zit ff wat krapper in m`n grondstoffen..


    edit : heb wel bericht dat ie het schijnbaar wel beetje minder vond van zihczelf dat ie mij iedere keer aanvalt. en of ik niet van alliance wou switchen.. nou niet dus. heb hem wel even gevraagd als ie het dan toch beetje zielig vind of ie er dan gewoon niet mee kan nokken ?. We gaan het zien
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  15. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Kut man, ik zou je graag willen helpen maar ik denk niet dat mijn 30 phalanx/20 archers/1 ram veel uit zouden maken.
     
  16. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben blut kwa geld :lol: Snap er echt niks van! Ik heb gewoon geen in komen kwa wood en marble en toch draai ik echt hoge verlies :lol: Hulp kan ik dus wel gebruiken...En nee ben niet aangevallen :)
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Das kut. Begin nu zelf weer winst te draaien zodat me laatste colony weer vol kan gaan draaien.

    stadsnaam - income - upkeep - profit
    Fubarkian 2,179 1,961 218
    The Phoenix 1,342 1,621 -279
    Shinra Inc 1,049 1,064 -15
    Petronella 1,452 1,138 313
    totaal 6,023 5,785 238
    Elk heeft 5000 sulphur/crystal. Alleen me wijn kom ik net mee rond en marble is te weinig. Gelukkig krijg ik ladingen hout. Zit te denken of een marble colony aan te leggen of eerst de quarry met hout boosten.

    Op de Nederlandse Ikariam ben ik Paleis aan het bouwen en daarna even een kolonie op zetten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2008
  18. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb nu m'n Paleis staan op NL, alleen er is echt helemaal niemand in die hele wereld die het begrip 'ruilen' snapt.

    Ik maak marble en heb dringend Wijn nodig. Zit op 63:42.
     
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Heel irritant inderdaad. Ik zit nu op een dood punt op NL, sulphur is echt de minst handige resource om te hebben als je net begint. Ik heb nu een palace gebouwd maar ik moet wachten tot ik 12.000 gold en 1250 wood heb voordat ik een nieuwe kolonie kan stichten, en dat schiet in dit tempo niet op. Ik kan niks upgraden omdat ik geen marble heb. En dan moet ik ook nog twee handelsschepen bouwen voordat ik kan koloniseren. Met mijn huidige inkomen duurt het nog zo'n 55 uur voordat ik genoeg goud heb voor een kolonie :mad:
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik irriteer me er aan dat niemand helpt met hout te doneren aan de mijn en het bos om zo sneller goederen te verzamelen. En dat ruilen...heb ik handelspost en kunnen ze maar 21ruilen. En dan voor prijzen van 5-10gold per stuk. Kijk die prijzen zijn beter ;)

    Ik ga maar een Crystal colony opzetten. Hoe sneller de research hoe beter.
     

Deel Deze Pagina