1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het probleem is: Je mag in het begin alleen maar met je buureilanden ruilen, omdat je trading port elk andere level je één 'hokje' verder laat ruilen. Hier posten, "wie wil er ruilen?" heeft dus geen nut.

    Ik heb net wel mijn eerste succesvolle aanval uitgevoerd :)
    En wel 24 building material geloot :mad:

    Ik heb wel een aardige kerel naast me op 't eiland en samen met hem ga ik denk een Alliance beginnen zodat we een beetje buureilanden onveilig kunnen maken etc. :D
    Ik vind 't tot dusver wel een vermakelijk spel...
     
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja handelen kan wel, maar dan moet je ook echt eerst stevig research gedaan hebben...

    Ik probeer nu kolonien op verschillende eilanden te bouwen zodat ik alle materials zelf kan leveren, maar dat duurt natuurlijk even...
     
  3. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind een alliance van XBW ook wel goed, lijkt me leuk, ik ben een beetje van alles en nog wat aan het researchen nu, op het moment bezig met de professional army research.
     
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus nog helemaal niks qua armies, dat is nogal kut... Maar goed, ik ben erg gefocussed op het Kolonies bouwen...

    Maar als we een strakke XBW Alliance hebben, kunnen we makkelijk materialen naar elkaar toe shippen en misschien kunnen we dan wel een XBW eiland creeeren :)
     
  5. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    Hehe, met een XBW eiland is er alleen wel het probleem dat je veelt e veel van een bepaalde grondstof krijgt :)
     
  6. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar :) Maar dat halen wel bij al onze kolonies vandaan :)

    Heb nu 12.000 Goud 1.200 Hout en 5 Schepen klaar staan voor een nieuwe kolonie op een eiland met steen!
    Binnenkort nog twee kolonies met wijn en crystal :)
    En ik heb echt zin in een Alliance en dan dikke oorlog voeren!

    WHO'S WITH ME!?
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Bleh kwam er achter dat je met research ook nog pre-reqs van een andere tak moet hebben op een gegeven moment. Zo kost het inderdaad veel tijd eer je een tavern/museum kan gaan bouwen om zo meer inwoners te krijgen.

    Qua geld zit ik nog laag, maar het is pas me 2e dag. Zit zo'n beetje alles in research te pompen en het hout te gebruiken om dat te upgraden. Bouwen van andere zooi komt later wel hehe.

    Oorlog voeren boeit me niet echt dus laat mij maar degene zijn die de economy en alles draaiende houd ;)
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Lol zitten een paar inactive op me eiland zit ik de hele tijd te raiden :)
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Bleh kan tot half 5 niets meer bouwen of upgraden. Moet eerst Wealth voltooien zodat er Marble vergaard kan worden voor verdere uitbouw.

    Merkte wel dat toen ik qua research opeens halverwege Wealth onderzoek zei over te stappen naar de tak Science en vervolgens Militairy...dat je meteen de eerste 2 in die tak per direct onderzocht had en kon gebruiken. MAAR de tijd voor die research kwam er wel bij Wealth bij. Op zich geen probleem, want kan na Wealth meteen door voor die tavern. Vervolgens de Seafaring tak ontwikkelen tot het punt voor een museum. Mucho citizen groei en dinero ;)
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wel. Maar kan je er nu al één maken dan?

    Ik speel het spel geloof ik niet erg intensief. Snap de helft dus ook nog niet.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zo complex is het niet. De faq legt het vrij duidelijk uit en dat heb je zo gelezen. Je moet wel veel research doen in je academy aangezien je zo nieuwe gebouwen, units, activiteiten en weet ik veel "unlocked".
     
  12. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik onderzoek nu Foreign Cultures wat leidt tot het bouwen van een embassy en ik denk daarmee dus ook een Alliance.

    En ik ben stevig bezig met m'n nieuwe colony! :D Eindelijk Marble!
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Met elke Embassy die je bouwt krijg je +2 diplomacy punten. Die kun je vergeven aan mensen. Maar weet niet of +2 betekend dat je 1 punt per persoon geeft of 2 per persoon of wat... En is het niet zo dat de ander ook een Embassy moet hebben? Anders krijg je 1richtings alliances hehe.

    Nog 5 uur tot ik Marble kan minen.
     
  14. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm... Dus een Embassy en die even upgraden, dan heb ik 3 punten om een Alliance op te richten, maar een ieder van jullie moet dan ook een embassy hebben!
     
  15. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ook maar net begonnen. kijken of het wat is :9. zit in eta, snap er nog niet veel van, maar dat komt nog wel.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dit staat in de FAQ bij buildings -> embassy
    Dan kun je pas vanaf lvl 3 en hoger van de embassy een alliance opzetten. Lekker tegenstrijdig zo...
     
  17. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    pfff... ja die help functie had best wat duidelijker gekund...

    [Edit]
    Heeft iemand Wijn hier? En zo ja, kan die misschien een dikke lading naar mij sturen? Zeg maar wat er voor in de plaats moet komen!
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  18. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb wijn, waarvoor heb je het nodig .. Ik heb trouwens marble nodig
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb je al een kolonie elders gestart? Zo ja hoeveel moet je tegenwoordig extra betalen voor onderhoud en alles? Anders ga ik ook ergens wijn koloniseren.

    Wijn zou ik ook wel willen voor me tavern en al die blije mensjes waardoor je meer mensjes krijgt en meer geld :D

    Marble ga ik over 30mins minen :D
     
  20. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb genoeg wijn en zit op Eta, heb die wijngod dus word verdubbelt :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina