1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Illegaal] Jouw plan van aanpak tegen de piraterij!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 10 mrt 2003.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik zat eens te denken en toen kwam ik op een naar mijn inzien redelijk goed idee tegen de console piraterij.

    Developers moeten de Xbox DVD's gewoon volledig benutten met game data. Het maakt me niet uit hoe ze dit doen, als ze maar de hele cd volschrijven met essensieele bestanden.

    Dit zou ervoor zorgen dat de images van deze dvd's ook minstens een paar gigabyte wegen. Dit maakt het super lastig om te downloaden aangezien niet iedereen met 5 mb/s download. Het zou dus alleen nog aantrekkelijk zijn voor mensen die echt proffesioneel bezig zijn.

    Daarnaast kan dit bij games ook gebruikt worden. Nog een betere oplossing is het gebruiken van DVD's met grotere capaciteit dan je in de winkels kunt krijgen. Deze helemaal vol pleurenen alleen readable maken in de geupdate versie van de Xbox hardware :)

    Ach ja het zal wel weer te omzeilen zijn met compressie enzo, maar ik weet in ieder geval zeker dat ik liever een game koop dan dat ik bijvoorbeeld een file van 4 gigabyte moet downloaden.
     
  2. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat weet ik ook wel zeker.... ik word er op dit moment ook niet goed van. Je moet tegenwoordig al veel moeite doen om een game te kunnen kopieren.....Met name generals (online) volgens mij is EA (C&C) ook 1 van de koplopers kwa beveiliging op games.

    Dan heb je nog meedere spellen waarbij je patches nodig hebt en die werken ook niet op gekopieerde spellen. Tenzij er bij die patch een crack te vinden is en die is er niet altijd, kijk maar naar de MOH DUTCH versie patch 1.11 incl. NO-CD Crack. Het word ze idd steeds moeilijker gemaakt.

    Ik wil meestal ook de spellen origineel hebben maar als ze de prijzen zo hoog houden dan denk ik dat er veel mensen zijn die die moeite er graag voor over hebben.
     
  3. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    zeker slim ja
    maar betekend het ook niet langere laadtijden?
     
  4. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    C&C Generals is juist makkelijk te kraken :+
    Alleen met kopie kan je weer niet online etc.

    Piraterij kan je nooit tegenhouden.
    Zoiets is en blijft zo.
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    ja, en dan krijg je zo`n ding waarmee je straks 1 gig per seconden binnen haalt (let maar op : dit komt)


    (over een paar jaar, is een ander verhaal)
     
  6. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Tsja, en 10Gig/s komt ook nog wel, maar tegen die tijd zijn de opslagmedia ook weer veel groter! :cool:
     
  7. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    DVD's vol proppen met troep heeft denk ik ook geen nut. Hoe denk je dat ze een DVD game op een CDRW krijgen...? Juist, alle onnodige file's d'r af mieteren... :{
     
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    ja dan heb je dus niet meer de hele game. maar slechtere textures etc etc.
     
  9. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is ons probleem ook, ik heb 'm wel origineel maar mijn kameraden niet....en network via direct connect wil ook nie :'-( (Waarschijnlijk @home probleem)

    Dus ze kopen 'm maar origineel. Het word gewoon steeds moeilijker en je kunt het best gewoon het spel kopen dan tegenwoordig zelf gaan zitten kloten.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2003
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik vind het wel zo dat game tegenwoordig echt duur zijn. 50 euro terwijl het in andere landen gewoon goedkoper is (Amerika). Slaat echt nergens op.
     
  11. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Piraterij oplossen?
    Ik denk niet dat dat echt zal gebeuren, natuurlijk zijn er genoeg middelen om het grotendeels te voorkomen.
    Om even de Xbox als voorbeeld te nemen:
    - Het is of het een of het ander, of online of gekraakte spellen spelen (nou die keus is voor mij gemakkelijk)
    - Extra bonussen op een CD, SC was al heel goed opweg met behind the scenes, maar er hadden ook interactieve demo's op mogen staan ofzoiets
    - Ten derde moeten de spellen gewoon een stuk goedkoper worden, bijna 70Euro is gewoon belachelijk veel voor een spelletje.
    - Maar in het algemeen ligt het niet bij de developers/publisers. Het ligt aan ons zelf, wij moeten gewoon met z'n allen (en dan bedoel ik niet alleen de mensen op XBW) niet steeds denken van: Goh, wat ga ik vandaag eens downloaden, hoe verleidelijk het ook is. Het ligt dus voornamelijk aan onze eigen instelling.
     
  12. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn ook live compatible modchips
    kun je ook gewoon branden neem ik aan.
    men lijdt enorm verlies op de consoles. Vergelijk een verglijkbare pc met een xbox qua prijzen. De winst zit in de spellen. Trouwens de standaardprijs wordt nu wel gemiddels 59,95.
    true

    maar ik denk dat je het niet tegen houdt. het oude cliche geldt: men verzint altijd wel weer iets.
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Releasedata in de verschillende regio's op 1 lijn brengen. Duitse en Franse gamers alleen Engels-talige handleidingen geven (= minder tijd verfokken aan onzin). Prijzen omlaag brengen naar die gehanteerd in Amerika (70 euro is teveel geld, er zijn weinig games die dat volledig waard zijn). Meer echt coole goodie's toevoegen die het kopen van een originele game het waard maken (stickers, coole manual, postertje, coole making of DVD, losse soundtrack etc).
     
  14. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    je onderschat het talenverschil. De meeste duisters en alle fransen spreken geen woord engels. Een spel verkoopt daar gewoon goed als het fransgesproken is. Je moet beginnen met engels overal aansturen als 2e taal.
    Die extra goodies zijn leuk...voor 5 min. daarna blijft alleen de gedachte dat dit het spel duurder maakte.
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dan ga je de boel alvast vertalen zodra je klaar bent met het spel en het spel aan het fine-tunen bent. Dat kan best.

    Let alone de fucking luie Duitsers die zo arrogant zijn dat ze ook hier alleen maar Duits praten :{
     
  16. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    ohh maar de fransen zijn nog erger. eigenlijk ieder land wat een beetje wereldtaal spreekt (spaans, portugees, frans, duits enz) spreekt verder geen andere taal (engels)

    om even ontopic te gaan. even appauls nog voor microsoft aangezien toch echt een werkend middel hebben gevonden tegen piraterij (voor alleen livespellen dan)
     
  17. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zouw een nieuwe dvd formule die je nie zelf kan kopieren maar aleen m$.
    en natuurlijk de prijs ve;lagen naar zon 40 tot 50 euro!
     
  18. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is echter der bestaan ook CD Rips van bepaalde spellen. Het gaat dus puur om de formaat van het spel en niet van de DVD images.:)

    Simpel gezecht je Ript de Game Gewoon de X-BOX kijkt tog niet naar het formaat. Attans niet de X-Boxxen die nu op de markt zijn.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2003
  19. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Volstouwen van DVD's heeft geen zin: als je 2 Gb kan binnenhalen, geldt dat ook voor 5 Gb...

    Piraterij van stand-alone games (dus geen on-line games) kan je niet tegenhouden... nooit...

    De enige manier om het tegen te gaan is om naast de stand-alone versies, ook on-line versies aan te bieden waarbij het wel gecontroleerd kan worden.... trust me, da's de enige manier...
     
  20. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    xboxspellen kopieer of brand ik niet (dl-en van 2 GB kan sowieso niet met een modem :) )
    maar pc-spellen kopieer ik toch wel heel vaak omdat ik ze het geld niet waard vind

    *schaam schaam * *smeekt: geen ban plz!!! :) *
     

Deel Deze Pagina