Illegaal of?......

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sjorrit, 1 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Is het nu eigelijk illegaal om een chip in je xbox te laten bouwen? stal dat je het alleen gebruikt om eigen software mee te gebruiken. (dus niet om illegale spellen mee te spelen)
    Want ik las op gamers.com dat er een gozer was die een boete van 50.000 dollar kreeg en zn site werd overgenomen door de regering. (www.isonews.com)
    Maar hier in nederland worden die dingen gewoon in de winkel verkocht. vraag maar bij een willekeurige computerzaak waarvan je weet dat ze het niet doen en je word meteen doorgewezen waar ze het wel doen. Zelf werd ik van groningen doorgewezen naar leeuwarden.

Dus nogmaals de vraag "mod-chips, Illegaal of niet?"

2. Hotshot

Hotshot Guest

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Isonews had een DNS hack toch..? Gewoon hoax nieuws.

Modchips illegaal op dit forum :) Er is vorig jaar een rechtzaak over geweest, volgens mij werd het inbouwen van modchips toen illegaal verklaard.

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    waarom staan er dan advertensies in de krant over waar je je xbox kan laten ombouwenals het illegaal is? Ik zie nooit in de krant: 2kilo speed te koop afhalen in.....

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    in amerika wel, illegaal kopieren is over natuurlijk verboden

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    ja maar ik heb het ook niet over kopieeren, alleen zo'n chip in je xbox plaatsen om bv. linux er op te zetten(zou niet weten wie dat wil maarja) of om op je pc aan te sluiten zodat je een backup van je save game kan maken.

waarom is een modchip dan illegaal?

7. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    omdat het een crack is ofzo denk ik?

8. Scotch

Scotch Magic Tape

Leuk Bevonden:
    0
    Het inbouwen ervan is illegaal geloof ik, maar het verkopen van modchips niet.
    Net als met die opvoerkitjes voor scooters. Die liggen ook gewoon bij de fietsenwinkel maar opvoeren mag niet.

9. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8

Opvoeren mag wel :) , alleen als je gepakt word is het illegaal :+ .

neeh, je mag je scooter enz wel opvoeren, maar dan mag je er alleen op Racebanen/parcours mee rijden.. dus mag wel :p

:) , maar Modchips vind ik nog steeds een RARE zaak (illegaal of legaal) .. maar ik neem het zowiezo niet , ik wil XBLIVE :)

10. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    en waarom mag hier nu wel over modchips worden gepraat?

11. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    omdat dit meer een discussie is dan waar kan je die halen ofzo.

Ik ben er ook tegen ondanks de vele voordelen.

12. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    lezen. het gaat over: is het illegaal of niet.
    Maar dat is allang bekend. Xbox ombouwen is, volgens mij, nog niet verboden. Kopietjes uiteraad wel.

13. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    precies het is een discussie, daarom hoeft ie (nog) niet dicht. Als je gaat vragen welke et beste is, en waar je die kan halen word et een ander verhaal lijkt me.

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik vroeg het me gewoon af, zelf heb ik mn xbox al gemod:+ maar dat is meer om mn divx films mee te kijken, owja je kan xbox live WEL met sommige chips doen als er een aan/uit schakelaar op de chip zit.

15. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    dom
    garantie naar te klote.:{

16. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Het verkopen van modchips is NIET illegaal. Daarom wordt er overal reclame voor gemaakt en staat het op internet, krant etc...

Het inbouwen is ook NIET illegaal. Daarom staat het ook in de krant, en op internet. Je moet natuurlijk wel een winkel hebben en btw en kamer van koophandel en die dingen allemaal. Maarja dat is met alles wat je verkoopt.

Echter: het inbouwen van de chip MET de BIOS software erop is WEL illegaal. Daarom verkopen ze ook alleen maar LEGE chips legaal. Die winkels wat chips verkopen/inbouwen MET BIOS, die zijn wel illegaal bezig.

De meeste verkopen ze dus gewoon zonder software erin, en zijn dus lekker slim bezig ;)

Kopieen maken mag natuurlijk NIET als je niet het orgineel hebt.

17. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    aan de ene kant vind ik een chip wel handig....maar om hem nou zelf in me xbox te zetten..neehh

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is niet waar deze discussie over gaat.

19. XForce1

XForce1 Guest

Valt wel mee volgens mij want 9 van de 10 winkels die hem inbouwen verstekken zelf garantie.

20. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Een chip wordt dan wel leeg verkocht, maar de bios wordt er wel bij geleverd. Een vriend van mij heeft een chip en die is dus ook met bios, weliswaar erbij geleverd, je moet hem zelf nog flashen, maar goed....
    Het verkopen is niet illigaal ikzelf heb ook modchips ingekocht en weer verkocht, de eerste versies, zelf niet gebruikt overigens omdat ik principieel op tegen ben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina