In wat voor wereld leven we?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Thrillseeka, 23 nov 2004.

1. Thrillseeka

Thrillseeka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een titel voor deze thread verzinnen ,vind stukken moeilijker dan ik moet zeggen hoe ik over de wereld denkt.
    Dus suggesties zijn welkom.

Om dicht bij huis te beginnen.Ik heb er grote moeite mee dat wij(Nederland) blindelings onze grote broer(Amerika) volgen door troepen te sturen naar een land waar wij niks te zoeken hebben.
    Begrijp me niet verkeerd ik ben het zeker met de meeste mee eens dat Irak geholpen had moeten worden,maar niet op de manier waarop het nu gebeurt.
    Als een niet gekozen President (Gore heeft de verkiezingen in 2000 gewonnen) een land gaat helpen om een democratie op te gaan stellen dan is de uitslag nu al bekent.En geloof mij alle Iraakse kanidaten lullen precies in het straatje zoals Bush het wil horen.
    Wij hadden bij onze echte broers(o.a Frankrijk,Duitsland) moeten blijven en we hadden als Navo naar Irak moeten gaan.
    Waarom is Bush opeens zo bekommerd met de mensen in Irak terwijl hij z'n eigen inwoners laat stikken(letterlijk en figuurlijk,want in de grootste steden is zuurstof een luxe).
    Ik zal maar een fabel uit de wereld helpen:

BUSH GEEFT GEEN ENE FUCK OM ONS

Bush is alleen maar bezig om zijn portefeuille(en van z'n maten) nog groter te maken dan dat het nou al is.

Een vriend van mij is afgelopen woensdag vertrokken naar Irak,maar ik heb niks tegen hem gezegd hoe ik er over denk.Want ik wou hem niet ontmoedigen ,hij doet ook maar wat hem opgedragen wordt.
    Hij lijkt me geen gerustellende gedachten om daar daar te knokken terwijl je weet dat je eigelijk alleen voor enkele rijke mensen hun belangen behartigd.

Zal vanavond verder gaan moet naar de dokter.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah grote moeite heb ik niet mee eens ben ik het ook niet.Nederland heeft zich laten meetrekken in de grote hype gecreert door Amerika massa vernietigings wapen zus massavernietegings wapen zo.Terwijl iedereen van te voren wist (dit is ook aangegeven door de wapeninspectuers)dat dit eigenlijk grote bullshit was.Dit bleek later ook.Bush geeft niks om de mensen in irak hij geeft aleen om de olie onder de grond.En idd bush gebruikt de oorlog om zijn zakken en die van Oa vice president cheney te vullen de wederopbouw van irak is compleet uitbesteed aaan bedrijven van cheney en andere bush vriendjes.Deze mensen zorgen er ook voor dat bush weer zit (weer froude) ze pompen er veel geld in omdat ze dat toch wel dubbel en dwars terug krijgen.Wij volgen amerika oa omdat we een minister president hebben die het prachtig vind om op bezoek te komen bij de grote bush.Nederland had zich na mijn mening al lang moeten terug trekken toen bleek dat amerika had gelogen over de massavernietegings wapens.Ze hadden moeten wachten tot de vn daar de vrede zou gaan bewaken.Ze zitten nu in een bootje samen met amerika en dat bootje zinkt langzaam.Hij heeft dan wel de mensen van saddam bevrijd maar tijdens dat proces hebben ze van irak een parkeerplaats gemaakt en zich daarbij 100% inpopulair bij de bevolking.Hij heeft vele mensen omgebracht onder het mom van "shock and awe" en hij kijkt raar op als de islamitische landen anti amerika worden.Bush heeft een probleem en dat is dat hij zijn "vrijheid" in iedereens mond douwt.Verder had ie het geld wat ie nu allemaal wegsmijt daar in irak veel beter kunnen gebruiken om de armen (amerika heeft extreem veel mensen die onder de armoede grens leven "long life de american dream")een betere levenstandaard te geven en het onderwijs en de gezondheidszorg te verbeteren.In america ben je arm of rijk ben je rijk word je aleen maar rijker ben je arm word je aleen maar armer.Dat is de dan de oh zo gevierde "american dream" die voor vele een nachtmerrie blijkt te zijn.Kortom: busj zou eerst in zijn eigenland orde op zaken moeten stellen voordat ie al zijn geld stopt in de oorlog

3. Victor

Victor Guest

Het gaat helemaal de verkeerde kant op met de wereld. Nou ben ik geen expert op dit gebied maar toch vind ik dat Bush gewoon zijn portefeuille dikker aan het maken is. Hij denkt waarschijnlijk: o kijk ik ben de machtigste man op aarde. Laat er een lekker zooitje van maken. Hij is bijvoorbeeld in eerste keer gekozen omdat ze hem iemand vonden met goede ideeën. Hij is voor de tweede keer gekozen omdat ze hem gewoon kenden. Het gaat voor het volk van Amerika gewoon of je rijk en bekend bent. Het gaat niet zozeer om de ideeën maar om de populariteit. Het is dus kortom een zooitje in Amerika en daardoor in de wereld want Amerika heeft bijna de hele wereld achter zich.

4. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    De titel is heel algemeen en kan dus over van alles gaan. Ik hoop dan ook dat dat gebeurt.

Ik heb zelf nooit geloofd in de oorlog in Irak, maar ik weet niet of het nou zo goed zou zijn voor Irak als iedereen em opeens peert. Wat voor nut heeft de hele onderneming anders gehad als et land alsnog in totale chaos vervalt? Spanje is er uit, Hongarije en Polen volgen ook waarschijnlijk. Ik hoop dat dat uiteindelijk goed afloopt en daar bedoel ik dan mee dat de Amerikanen genoodzaakt zullen zijn om naar de VN te gaan.

5. Victor

Victor Guest

Oké het is mischien waar dat we niet allemaal zomaar weg moeten gaan maar veel landen waaronder Nederland bemoeien zich ermee terwijl ze er niks mee te maken hebben. Laat Amerika en Engeland dit toch doen. Mischien zijn we wel bondgenoten maar laten we dan als de NAVO gaan en niet als alleen opererend land gaan.

6. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Het punt van NAVO ben ik met je eens maar om Frankrijk en Duitsland onze echte broers te noemen ben ik het absoluut niet met je eens. Binnen Europa geven Duitsland en voornamelijk Frankrijk geen ene moer om wat de andere Europese landen vinden en denken zolang het maar niet tegen hun belangen in gaat.

7. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    In de internationale politiek kan je moelijk spreken van broeders, omdat alle landen immers hun eigen belangen willen behartigen, maar als ik zou moeten kiezen tussen de VS en de EU (wat praktisch natuurlijk onmogelijk is), zou ik kiezen voor de EU.

8. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Niet om te zeuren oid ;), maar heb het gevoel dat hier sprake is van verwarring omtrent afkortingen.

Het door de VS in 1949 ingestelde oorlogsvehikel NATO (=NAVO), is niet voor vredesmissies. Misschien dat jullie de VN bedoelen?

9. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    De NAVO is nu bezig met extreme makeover en daar horen ook vredesmissies bij ;) .

10. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik zag 2 "hollandse" jongetjes van 8 ofzo en iets van 10 kleine "islamieten" (ook 8) en opeens zei zo'n turks meisje "ben je nu bang ofzo" en ik keek zo om, zag 2 van die "islamieten" een van die kereltjes bespringen, en toen kwam ik later weer langs, stonden 2 van die vrouwen ("hollands") en ik hoorde zo dat dat jongetje naar de dokter was omdat er iets met zijn neus was

WTF! Idd waar leven we in....
    Ik heb geen problemen met turkse/islamitische jongeren, het hadden ook nederlandse jongetjes kunnen zijn....
    Maar echt....niet gezond
    Gewoon terwijl ik op straat liep op weg naar de brievenbus :confused:

11. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je had er natuurlijk ook wat aan kunnen doen.

12. X(box)Men

X(box)Men Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik voeg nog wat toe aan de titel. EEN COMPLEET VERNEUKTE WERELD
    Iedereen zagen over oorloogjes, kernwapentjes,...

ik wil naar mars

13. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    @Thrice: ik ben niet zo'n persoon die zich daarmee gaat bemoeien, dat heeft me al aardig wat problemen bezorgt

14. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    In wat voor wereld leven we?

een racistische, discriminerende en slechte wereld ... einde discussie

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mjah als je zo kort door de bocht gaat zal der ook weinig veranderen daar aan.Als je verbetering wil (neem nederland even als voorbeeld) zal men van beide kanten open voormekaars standpunten moeten staan.

16. Victor

Victor Guest

We leven op een of andere aardkloot vol honger dood oorlog en geweld. Niks aan te doen mensen die tegen geweld en armoede zijn!! Het blijft toch wel zo!!

Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2004
  17. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    idd wat voor wereld leven we...HAD DAT JOCH GEHOLPEN :eek:
    dan kom je in de problemen..so be it

18. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het volledig eens met Trillseeka. Wij hadden onze grote broer Duitsland, moeten helpen om die smerige Amerikaanse joden uit te roeien (die Bush aan de macht helpen!). Het is een groot complot! Gelukkig wist onze slimme Fuhrer hoe het zat. Lang leve de grote broer Duitsland! Hoezee! Nederland is een aanslibsel van Duitsland! Hoezee!

---------- Even serieus
    Gore had de vorige verkiezing niet gewonnen, het is gewoon het systeem waardoor je met minder stemmen kan winnen. Ik vind het echt belachelijk dat je stelt dat Duitsland en Frankrijk onze grote broer zijn. Wanneer hebben zij nou iets voor ons gedaan? In Europa geven ze geen zier om ons en de regels. Zij spelen hun eigen spel waarvan wij de marionetten zijn. Wat dacht je anders dat Europa was? Denk je nou heus dat Duitsland en Frankrijk zo gek op ons zijn, dat ze ons zo graag knuffelen. Doodknuffelen misschien, maar het liefst zien Chiraq (zelf een grote boef) en Schröder (onze casanova) dat Europa een groot tegenwicht wordt tegen Amerika en zij de baas spelen...

Ik ben blij dat Amerika onze grote broer is. We hoeven ze niet blindelings te volgen, maar ik denk toch dat Amerika veel voor ons betekend heeft. Bevrijding en marshallhulp

--------------editje
    Denk je nou heus dat mensen zoveel om ons geven? Het is gewoon een machtsspelletje en daar gaat het altijd om. Wat is dat toch voor een eis, "een rechtvaardige wereld" , pfff

Laatst bewerkt: 26 nov 2004
  19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    bevrijding jah.Maar zonder ons was er geen amerika geweest.Zon stelling is gewoon niet rendabel.Amerika is na mijn id een van de meest hypocriete landen van deze wereld.Ze ropen het 1 en doen het ander ze hebben commentaar op zon beetje elk land dat niet volgens "the american dream" leeft "whos not with us is against us".Het kiessysteem in amerika is trouwens een van de meest verouderde kiessystemen van het westen.Froude is extreem makkelijk en daar word door bush ook dankbaar gebruik van gemaakt.Bush heeft namelijk zowel deze als vorige verkiezing onterecht gewonnen.Verder is het feit dat er in de senaat een meerderheid is van de partij van de winnende presidents kandidaat iets wat er bij mij al niet meer ingaat.Omdat meneer de president eigenlijk een soort dictator word omdat er niet of nouwlijks tegenwicht geboden tegen zijn plannen (zijn plannen komen vrijwel alteid door omdat de senaat 60% republikein is en 40% democratische) stemmen is dus eigenlijk overbodig omdat er alteid een meerderheid is van republikeinen die alles wat bush doet tegek vind.Ik vind het ook erg jmmr dat je eigenlijk afhankelijk bent van amerika aangezien zij een leger hebben waar miljarden in gepompt word.Wij worden als bondgenoten in zon beetje elke oorlog van Bush getrokken der komt geen einde aan strx worden we nog amerikaans (bij wijs van spreke) Nederland zal veel meer met de VN moeten doen dan met Amerika.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dit stond vandaag bij ons in de krant
    Imam die Wilders bedreigd heeft banden met bin laden .
    De radicale imam abdul jabbar van de ven is volgens de telegraaf verbonden aan een propagandabeweging die gefinancierd wordt door de familie van bin laden.
    Zij zouden meer dan 3 miljoen dollar geschonken hebben aan de beweging.
    Het valt op dat de tot de islam bekeerden westerlingen tot het fanatiekste slag behoren , bij ons in belgie lopen er ook zo rond , waar moet het met de wereld heen , als de mensen er niet in slagen om met elkaar samen te leven.
    De acties van bush in afghanistan en irak hebben de klok vele jaren terug gedraaid .

Deel Deze Pagina