Hallo, Omdat ik nogal lui ben, ben ik steeds op zoek naar dingen die het leven wat makkelijker maken. Laatst had ik op de xbox controller een aan/uit knop gemaakt zodat je je bed niet meer uit hoeft om te spelen, of om de xbox uit te zetten. Zie deze topic: http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=12830 Deze keer heb ik weer iets speciaals en unieks proberen te maken. Ik noem het ACS: Atmoz Control System. Het is een apparaat waarmee ik 8 andere apparaten zoals bijvoorbeeld TV/computer/xbox/DVD/CD/licht/video/versterker kan aan en uit zetten doormiddel van mijn stem. Als ik in mijn kamer sta of lig of zit, en ik zeg: "ACS + computer" dan gaat mijn pc aan. Of als ik zeg "ACS + xbox" dan gaat de xbox aan. Als ik het weer zeg, gaat het desbetreffende apparaat weer uit. Maar omdat het apparaat (ACS) alleen naar mijn stem luisterd heb ik er handmatige aan/uit functies opgemaakt. Veel schakelaars en lampjes vind ik niet mooi aan de voorkant van een apparaat dus heb ik hier (net zoals mijn vorige casemod) ook een "control-la" op gemaakt. Hiermee kunnen ook andere mensen (of ik als ik geen zin heb om te praten) alles aan en uit zetten. Het hele systeem (ACS) heb ik ondergebracht in een oude VGA switcher van Sony. Het werkt op 230 volt en heeft zoals gezegt 8 uitgangen. Hieronder staan wat foto's van het project. In de film kun je precies zien hoe alles werkt, en zie je hoe ik de TV, het licht en de xbox schakel. Hier kun je de film downloaden: >> FILM << Hier de link naar de ACS website: www.atmoz-acs.tk De rest van de foto's kun je hier vinden: overige foto's Vergeet aub niet mijn gastenboek te tekenen Wat vinden jullie ervan?
jij maakt echt UBER dingen echt heel cool gedaan. Doe je ook je werk erin of is dit als hobby.. zeer geslaagd p.s. werkt het net als een gsm met spraakherkenning? heb je dat daar ook voor gebruikt???
Is idd een chip van dezelfde fabriekant als in GSM's zit. En nee, ik doe dit alleen als hobby, ik zit nog op school enzo
das wel vet alleen hoe werkt dat met je pc dan?? gaat de voeding dan ineens aan of heb je het aan de aan knop gebouwd?
Op de "aan" knop ja. ACS geeft gewoon een signaal van 1 seconden aan een relais, en die schakelt de pc aan.
damnnnnn jij bent egt helemaal gek!!! damnz! hoe lang duurt het voordat zoiets gemaakt is?? het lijkt me namelijk wel heel geilig om mijn kamer zo te maken... Kijk, jij komt gewoon een dag of een paar dagen hiero, dan maak jij dat effe voor mij, en dan bouw je ook meteen die ledjes in en als je er toch bent kan je mijn xbox ook wel effe modden, en dan betaal ik jou natuurlijk! damnzzzzz dit is egt mooi, vooral dat atmoz ook dat licht geeft, kwijl kwijl
hoort t zo dat je filmpje op 52 seconden er mee kapt, en dat je nog niet hebt laten zien 'hoe' t allemaal werkt? of ligt dit aan mijn pc.. wel supercool gedaan
OMG Nu heb je een kamer ala Bill Gates Nu nog 1tje voor de voordeur, gordijnen, auto, garage deur, koffie zet automaat, magnetron, jummie
Hmmzzz, een collega heeft daar ook last van. De film duurt 1,48 min. Dus het moet er eigenlijk nog gewoon achter komen. Misschien nog eens downloaden
Atmoz, ik heb echt bewondering voor je! Jij kunt iets wat waarschijnlijk niemand hier verder kan. Het is dan ook echt ontzettend knap wat je gemaakt hebt, en ik denk dat je die creativiteit later in een gepaste baan voor jou nog wel kwijt kunt! *APPLAUS*
He is dat apperaat ook echt aangesloten op je electronische apperatuur of gaat het via infrarood ofzo?
Gaat niet via infrarood Nee, er zitten gewoon 6 uitgangen op die constant "hoog" blijven voor apparaten als TV/video/DVD enzo, en 2 uitgangen die maar 1 sec. "hoog" zijn. Voor XBOX en PC
Het maken is denk ik niet zo uniek als jij denkt, maar de creativiteit is inderdaad bewonderenswaardig!