INFO: De beste game engines

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door boss, 7 jul 2005.

1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik maak deze top om het bespreken van de engines van de games.
    Zo heeft gears of war een patat van een engine...Maar epic games(maker van gears of war) heeft pas nog een overeenkomst gesloten:

Vivendi Universal Games (VUG) heeft een overeenkomst gesloten met Epic Games. Deze overeenkomst houd in dat Vivendi de Unreal Engine 3 technologie mag gebruiken voor de volgende generatie spelcomputers en voor de PC. Vivendi Universal heeft nog geen spellen aangekondigd die gebruik gaan maken van de Unreal Engine 3.

Vivendi Universal zal deze technologie gebruiken voor interne en externe spellen die in ontwikkeling zijn.
    Dus alles wat met de engine van een game te maken heeft, mag hier terecht.
    Ik had overlaatst een filmpje gezien van de unreal 3 engine, maar ik weet echt niet meer waar ik het gevonden had, als ik het vind, plaats ik het onmiddelijk op deze topic.

2. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Crytek engine was ook een goede engine, maar ik weet niet of hier een nieuwe versie van in ontwikkeling is. (Farcry)

3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, dat weet ik niet.
    Maar hier is een site met de hele uitleg van de unreal 3 engine, ziet er gewoon abnormaal uit!!!:
    http://www.unrealtechnology.com/html/technology/ue30.shtml
    Je moet het echt eens bekijken, ik hoop dat epic games na gears of war nog games voor de xbox 360 gaan maken, want zij maken alleen maar goede games, en wat een engine, gestoord gewoon, hier nog wat plaatjes(vind je ook terug op die site):
    ...

4. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ja, ze gaan ook Unreal Tournament 2007 maken voor xbox360

5. zillela

zillela Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zkr goed engine

6. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Prachtige engine maar voorlopig wil ik het toch even houden bij de Source engine. Dit is in mijn ogen de beste manier om een verhaal in game vorm te vertellen.

Paar pluspunten
    +Grafisch doet het niet onder van de engines die momenteel bestaan
    +Realistisch. Als ik doom engine vergelijk met source vind ik dat source er realistischer uitziet, doom engine is zo van plastic.
    +Emoties. Het mag duidelijk zijn dat er prachtige emoties zowel verbaal als non verbaal mogelijk is met de source engine.
    +Heb zelf even met de map editor zitten spelen maar als dat net zo makkelijk als de rest is de source engine ook heel makkelijk in het maken van content.

Als ik een game zou maken en moest kiezen tussen de engines zou ik voor de Source engine gaan, vooral nu ze straks HDR lightning gaan implementeren.

Hier een klein fimpje van HDR en hoe het nu is.
    (Links is normaal Source en rechts is hoe het er straks uit gaat zien)
    http://storefront.steampowered.com/video/LostCoastHDR.wmv.

Meer informatie:
    http://www.valvesoftware.com/sourcelicense/

Laatst bewerkt: 7 jul 2005
  7. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    -punt: Het vergt veel van je pc en loopt niet altijd te soepel. Op de pc is het bij mij een redelijk lage fps met mijn systeem.

8. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat durf ik in twijfel te nemen als je de engine vergelijkt met andere engines.

Heb jij al eens een andere game op dezelfde settings als half life 2 geprobeerd? Ben 100% zeker van dat de source engine beter werkt op oudere pc's dan andere engines zoals de doom3 engine (en daarbij ook nog eens prima detail behoudt).

Ik geef toe dat er af en toe een stotter voorkomt, zelfs bij mij en ik heb toch een prima pc. Maar ik neem aan dat wel op te lossen is en meer een bug is.

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Cool cool, maar ik heb een vraagje, want ik weet er eigelijk niet zo heel veel van. Op welke engine draait quake 4?(Die van doom3?)
    Maar de unreal 3 engine lijkt me tot nu toe echt wel bom hoor, ben echt heel zwaar onder de indruk.

10. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Een erg gemodificeerde versie van de DOOMIII engine.... Ik vindt de Unreal Engine wel aardig, maar ik oordeel pas als ik het zelf heb gezien en niet van een paar (misschien extern bijgewerkte) plaatjes. Halflife2 heb ik trouwens eigenlijk nog nooit in beweging gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    De game saint's row lijkt ook wel een goede engine te hebben, zo een grote stad, met mooie graphics, alles is interactief,... De ontploffingen zien er ontzettend mooi uit en de door de Havok-engine weergegeven physics zorgen ervoor dat bijvoorbeeld autobanden heel realistisch van een heuveltje afrollen. Ook de politieagenten die vlakbij de ontplofte auto stonden probeerden op een mooi geanimeerde wijze weg te duiken,...
    Deze Havok-engine lijkt ook wel enorm cool.

12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Havok is niet echt een engine maar een extensie dat je in je engine kan plaatsen. Dus saint's row zal waarschijnlijk een eigen engine hebben maar met havok er in gebouwd, max payne maakt b.v. ook gebruik van Havok.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    OMG als we dat ooit ingame krijgen (ongetwijfeld maar toch) _O_

Deel Deze Pagina