Ik ben van plan een HUB te kopen om in de toekomst Lan party's te organiseren (met Xbox).Ik heb nog een pak informatie nodig over de soorten Hub's en de toepassingen daarvan.Je hebt nl. gewone Hub's en Switch Hub's,wat is het verschil?Zijn er mensen die ervaring hebben met Xbox in een netwerk?Welke kabels kan je het best gebruiken en zijn er tips voor goedkope Hub's? In ieder geval bedankt.
Een switch en een hub gebruik je voor hetzelfde doel. Een hub verstuurt de data van 1 poort naar alle andere, dus heb je veel dataverkeer. Een switch verstuurt de data van 1 poort alleen naar de poort waar het heen moet, dus minder dataverkeer. Zodoende zou je met een switch hogere doorvoersnelheden kunnen krijgen bij een hoge bezetting. Voor een Xbox maakt het geloof ik niets uit, dus kun je een goedkope hub kopen ipv een dure switch. Neem gewone cat 5. UTP kabels die je ook veer pc's gebruikt, die kun je kopen van 0,5 tot 20 meter ofzo. Ik heb er zelf een van sitecom, 15 meter en (heel toepasselijk) groen! Wanneer je 2 Xboxen direct op elkaar aansluit, zonder hub, moet je een crosscable hebben, daarin zitten wat draadjes gekruist.