[XOne] ingebouwde router

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 30 jan 2003.

1. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    He ik heb een modem (adsl alcatel speed touch home) en volgens mij is dat ook een router. Ik wil straks mn pc en mn xbox tegelijk aansluiten op mn modem. Maar hoe deel ik de mn modem dan??? moet ik dan nog een router kopen of kan het dan ook met een switsch of Hub aansluiten???:confused:

2. TeT NL

TeT NL THE FREAKY CLOWN

Leuk Bevonden:
    0
    deze modem heb ik pp. is zeker geen router.

3. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    jongens is dit zn domme vraag ofzo, niemand geeft antwoord of weten jullie het ook niet???:'-(

4. Nfinity

Nfinity Veni Vidi Fragi

Leuk Bevonden:
    0
    de nieuwe modems die geleverd worden door kpn zijn met ingebouwde router dus je douwt het kabeltje in je hub en je kan em delen weet niet hoe oud die van jouw is maar als het een standaard Speed Touch Home is van Alcatel dan ben ik bang dat je een routertje moet gaan kopen de goedkoopste zitten tussen de 54 en 72 euro

-----
    Frags

5. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    hij is nog niet zo oud 4a5 maanden ofzo toen namen we het abbotje op mxstream is het dan een router???

6. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    heeft ie 5 of 3 lampjes, die met 5 lampjes is geen router, met 3 wel.....ik denk dat jij die van 5 lampjes heb

7. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    ja je bebt gelijk 5 van die krengen, shit. maar een hub is toch niet heel veel goedkoper dan een router? En hoe weet je dat allemaal???

8. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    werk bij planet internet :p

9. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    nee wanadoo

10. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    ja, maarja, bijna iedere provider maakt gebruik van dezelfde routers

Laatst bewerkt: 1 feb 2003
  11. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    ow ok

12. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    he jankost weet je dan ook misschien waarom mn xbox het niet doet als ik um aan mn modem hang. hij zegt steeds dat mn ip niet klopt. De enekeer omdat het niet overeenkomt met mn gatewaynummen(waarvan ik niet eens weet wat het is en wat die van mij is het staat nergens vermeld) en de andere keer zegt ie dat het aan de kabels ligt. Crossover --> normaal.

en kan je me uitleggen wat een PPPOE is en of mxsreem dit ondersteund.

Ik hoop dat je het weet, want ik wil mn netwerkverbinding nu al in orde hebben zodat ik op 14 maart gelijk online kan.

13. Taros

Taros Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een gateway is een ip-nr van de computer/router die direct op het internet zit aangesloten (dus waarlangs je met je lan verbinding hebt met i-net)

PPPoE is een manier van connecten die o.a. door wanadoo wordt gebruikt. Mxstream gebruikt PPTP

14. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    tnx he maar wat denk je dat handiger is via je pc of via een router (mn pc staat toch de hele dag aan). Oh en ik zit bij wanadoo zit ik dan goed??? En trouwens weet je als ik nu mn xbox direct wil aansluiten wat ik dan bij gataway moet invullen??? want er zit dan geen pc of router tussen.

15. Taros

Taros Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je pc de hele dag aanstaat maakt het niks uit (tenzij je nog met een 2e pc op i-net wil..dan zou ik aan een router gaan denken).

Wanadoo = goed

Ik zou zeggen dat je dan gateway leeg mag laten. Als de xbox dat niet pakt, zul je de gateway van de provider op moeten geven (die kun je krijgen door in winxp -> uitvoeren -> command ENTER, en dan ipconfig /all ENTER) daar moet dan ergens de gateway bijstaan van je provider (wanneer de pc dus rechtstreeks op de kabelaansluiting zit).

16. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt maar als ik alles van dat venstertje intyp in mn xbox doet ie het alsnog niet!!! kan dat aan het subnet mask liggen, want als ik de goede invul 255.255.255.255 zegt ie dat het niet goed is. Wat wel goed is is dit 255.255.255.0.

als ie gaat trouble shooten krijg ik dit

Details: Gateway

The network gateway could not be reached. Verify the IP Addresses match the settings provided by your ISP.

dan kijk je op xbox.com en dan staat er dit

Details: Gateway

The Internet Protocol (IP) address that you entered in the Network Settings area of the Xbox Dashboard may be incorrect. Verify that the Internet Protocol (IP) address works with your computer. If it does, verify that all the settings are the same on your computer and on your Xbox console. If this does not resolve the problem, turn off the modem for 30 seconds, turn it back on, and then test to see if the error is resolved.

nou mensen dat voegt nog eens iets toe, maar goed kan iemand me helpen?????

pleazzz

17. Taros

Taros Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je xbox op je pc zit, moet je als gateway het ip-nr van je pc geven. Heb je dat?

18. Lourens

Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

Leuk Bevonden:
    0
    xboxuser, hoe ben je verbonden met internet? Direct via je modem?
    Op xbox.com staat er bij dit probleem bij dat je ook je modem wel even een tijdje uit moet zetten om de 'geheugeninstellingen' te legen. Neem gewoon de gegevens over zoals ze in de computer staan, behalve dan je subnet-mask, zet die gewoon op 255.255.255.0
    Succes

19. stefander

stefander Gamesjournalist

Leuk Bevonden:
    0
    Aah, mooi... :D

20. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    ja direct op mn modem maar dat modem recycle heb ik al geprobeert werkt niet.

Ik ga het binnenkort proberen met een dubbele ehternet kaart (2 in mn pc een modem--> pc en de andere pc--> xbox) moet toch lukken. Anders kan ik altijd nog een router gebruiken,toch???:confused:

Deel Deze Pagina