Ik heb sinds vandaag een nieuwe pc met windows vista. Alleen het werkend krijgen van internet lukt nog niet. Nu heb ik op internet gekeken en gezien dat er een programma (windows easy transfer) is waarmee je de instellingen van je oude pc naar je nieuwe kan overzetten. Ik heb dit programma gedownload, een beta, maar bij het opstarten krijg ik deze melding: 'windows easy transfer companion (beta) does not support this operating system language, it only supports U.S. egnlish at this time'. Mijn vragen: - Hoe kan ik het probleem met windows easy transfer verhelpen? - Is dit de beste en makkelijkste manier om instellingen over te zetten, en zo nee: hoe dan wel? Alvast bedankt!
1. Kan niet, dat programma zegt wat ie zegt, hij support alleen engelse windows. Jij hebt gok ik nederlandse windows dus dat gaat niet werken. 2. Als alleen je internet instellingen wil transferen, kijk even in je oude PC wat je computernaam/werkgroep en instellingen zijn bij netwerkverbindingen, en typ het handmatig over ... veel sneller en scheelt zoekwerk naar vage proggies..
taal van je windows moet op engels staan. Dit kan je niet zo maar veranderen zonder zogenaamde MUI's (taalpakketen). In vista kan je taalpakketen downloaden via de update tool. In XP zijn het losse installatie bestanden die je moet kopen volgens mij. Er is een andere manier via een usb stickie om je instellingen over te zetten geloof ik, zal ik ff opzoeken. Nu eerst eten..
Internet doet het inmiddels, wat betreft het overzetten van bestand, is het dan het makkelijkst om de pc's met een crosskabel te verbinden?
Ja dat is het makkelijkst. Anders moet het met een externe schijf/USB stick doen of op CD/DVD branden en dat kan afhankelijk van de heoveelheid GB's dat je meot versturen aardig lang gaan duren
Hij is rechtstreeks op de modem aangesloten. Ik denk dat ik even een externe harde schijf leen, dat lijkt me het makkelijkst.
Het overzetten is gelukt, ik heb echter nog een vraag: ik heb zojuist een herstelschijf gemaakt 'voor het geval dat'. Is dit voldoende, ik begreep namelijk ook dat er een vista recovery cd kan worden gemaakt, of is dat hetzelfde?