het is maar een idee hoor, maar kun je niet beter een topic maken waar in staat hoe je een forum gebruikt (ik zeg dit omdat ik soms dubbele threads zie....waarvan je weet dat het een reply moest zijn..) maar wat ik al zij het is maar een idee
mm dat is me nooit opgevallen (sorry dan hiervoor) maar misschien kunnen de mensen van xbw het wat duidelijker maken (als iemand voor het eerst inlogd dat hij een pm krijgt met daarin een link daar de topic hoe je moet forummen )
Niks :{? Ik vind het geen slecht voorstel om inderdaad mensen er van te informeren op het begin dat er een beleid is. Want ik kwam daar ook naar een maand een keer achter.
Je hoeft niemand duidelijk te maken dat er een beleid is Pablow. Want als je je registreerd moet je akkoord gaan met de faq/voorwaarden van het forum/site. En als je hier al gaat vragen naar instructies terwijl in de faq alles duidelijk staat beschreven dan kun je die toch ook even lezen of zoeken. En die verkeerde post's gebeuren meestal per ongeluk evenals dubbelposts. Ik zie het probleem dus niet. Maar dat is mijn mening..
Ik sla helemaal dicht ! Haha sorry maar dat ben ik dus helemaal vergeten van mijn aanmelding. Maarja eigelijk logisch want dat krijg je volgens mij bij elke site te zien inderdaad. Sorry voor mijn loze reactie. Toch zou er iets moeten komen dat men het beleid ook daadwerkelijk leest. Want dat gebeurt dus duidelijk niet!
Voor wie bied je nou je excuus aan? Dat hoeft toch niet, iedereen is hier om elkaar te helpen toch Mensen zijn gewoon te lui om die hele faq door te gaan lezen (ik meestal ook hoor, maar ik weet dan wel hoe alles te werk gaat) Heb je misschien een suggestie om mensen verplicht de faq door te laten lezen..? In mijn ogen kun je niemand iets verplichten en ligt het maar aan de persoon zelf of hij de faq doorneemt of niet. Mensen moeten gewoon eerst de zoekfunctie gebruiken want volgens mij zijn ondertussen al alle vragen omtrent dit forum/website al gesteld en beantwoord.
Nee je moet mensen nergens voor verplichten. Mischien moet je ze juist wel ''belonen'' of iets dergelijks. Ja dit blijft natuurlijk een lastig onderwerp. Mischien moet je de members de eerste week even aan laten kijken hoe alles in het werk gaat ofzo.
Waarom iemand een week begeleiden als alles netjes beschreven staat in de faq? En door je als 'nieuweling' te begeven tussen de massa die hier rondzwerft leer je ook heel veel hoor! Zoveel problemen heb ik er dan ook niet mee, om als een newbie een fout maakt om hem/haar even te helpen, toch? Zelf zat je immers eerst ook in die fase en zou je het ook niet leuk vinden om afgesnauwt te worden als je een foutje maakt op je eerste dag.
Nee je begrijpt niet volledig wat ik bedoel. Ik bedoel dat het mischien een idee is om newbie's de eerste week niet te laten posten, om te kijken hoe alles hier in zijn gang gaat. Ik heb inderdaad zelf ook in de fase gezeten en als ik een week had toegekeken had ik er zeker meer van begrepen. Alleen is dan natuurlijk de vraag of newbie's het wel ''zoeken'' om zonder te posten het forum te bekijken. Maar aan de andere kant van foute leer je het meest . Ik denk ook niet dat er verder iets veranderd zal worden (dat weet ik wel zeker ).
Dat weet ik wel zeker, kijk maar in je eigen positie Je komt op een forum, dan bekijk je het en als je het leuk vind en je wilt mee discussiëren, dan ga je je registreren. Als je dan nog weer een week moet wachten denk ik dat je zoiets hebt van "bekijk het maar ik ben weg" om het maar even netjes uit te drukken Of je hebt members die na een week terug komen (als ze niet vergeten zijn dat ze hier zijn geregistreerd) Er zullen er niet veel zijn die echt een week gaan toekijken denk ik
pm met het beleid zou volgens mij wel een goed idee zijn, tenminste, met een zeer beknopte versie, anders gaat nog niemand het lezen.
Nee.. Dat is teveel moeite. De mensen moeten gewoon een beetje nadenken. Het beleid wordt duidelijk aan iedere nieuwe member gepresenteerd en daarnaast is de faq niet eens zo groot. Er staat zelfs een index met bladwijzers in: Dus als je iets specifieks wilt weten klik je gewoon op de bladwijzer waar je vraag bij zou kunnen passen. Als je het dan nog niet weet bestaan er nog altijd moderators die je altijd wel te hulp willen staan. Een simpel pm-etje kan toch geen kwaad?! Hier zijn ze immers voor om het forum schoon te houden en members te helpen. Mensen moeten gewoon een beetje hun gezond verstand gebruiken. En de members die hier al langer rondzwerven moeten wat vriendelijker zijn ipv van: "Pff Gebruik de zoekfunctie eens! Domme newbie." Om maar een voorbeeld te geven. Als je je eraan ergert, zeg dan niets en houd die domme opmerkingen voor jezelf. Help ze dus of zeg niets. Dit probleem is al zo vaak behandeld en er komt echt geen andere oplossing dan gewoon duidelijk de faq presenteren aan de member zoals vandaag de dag! Amen!
Misschien moeten ze aanmelding eerst een vraag goed beantwoorden, het antwoord van deze vraag staat dan ergens in de FAQ.