[Internationaal] Na de VS, wie wordt de nieuwe supermacht?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjoerdV NL, 1 aug 2003.

1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Aan alles komt een einde. Dus ook aan de VS als supermacht. Nu vraag ik mij af: Wie krijgt na de VS wereldmacht (zo mag je het wel noemen).
    Ik zat te denken aan China, nml 1 miliard inwoners, zeer groot leger.
    Komt Rusland terug en neemt de macht over.
    Of is het toch Europa die nog meer gaan samenwerken.

Dus wie wordt na de VS de grote supermacht?

thnx
    Sjoerd

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die 'overname' zal pas werkelijkheid worden nadat er iets ingrijpends gebeurd - en dat is denk ik niet te voorspellen.

3. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik denk ook niet dat dat op korte termijn zal gebeuren. Eerder over 100-150 jaar. Misschien gebeurt er in die tijd wel een reusachtige terroristische aanslag die de VS laat instorten.
    Maar de vraag is: wie neemt de macht over?

4. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Elk antwoord zal gewoon een gok zijn met een lul-verhaal. :{

5. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk een Aziatisch land: China, Japan, Noord - Zuid Korea
    -> al die land zijn in een duidelijk economisch groei!!!!!!
    Ik denk wel dat het China gaat worden, zonder oorlog weliswaar want chinezen zijn diplomatische mensen

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    China!! Without a doubt! In China zijn alle basisgrondstoffen aanwezig om een rijk op te bouwen, er zijn veel inwoners en arbeid is totaal niet duur. Tevens is de werkmentaliteit zo eentje van 'keihard werken'. China is tegenwoordig nog het enige land dat tegenwicht kan bieden aan de VS.

Ik ben voor een ding alleen bang: je ziet de VS steeds meer invloed claimen in het MiddenOosten en Azie. Ze zijn nu vlakbij China genaderd (Afghanistan en ze hebben Pakistanin de pocket). Ik ben bang dat China dat niet over zijn kant zal laten gaan. Althans, als die nitwit van een G.Bushaan de macht blijft. De verstandhouding tussen China en de VS was onder Clinton redelijk tot goed te noemen, nu is het ronduit slecht. Vele economen zitten china al te roemen als de volgende grootmacht, de vraag is alleen: wanneer zal de overname plaatsvinden en dan met name: hoe?

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Extra: je ziet de laatste tijd ook steeds meer landen in Azie richting China trekken (Indonesie en Maleisie bijvoorbeeld). Je ziet China ook seeds meer samenwerkingsverbanden beginnen met landen direct om haar heen (de groep van Shanghai), iets wat IMO Amerika niet zint. Ik denk dat de vS druk bezig is een monopolist te worden in wereldhegemonie. Waar Rusland vroeger een blok vormde (koude oorlog) is die tijd voorbij. China is echter een onverwachte obstakel omdat ze dus verbanden zijn aangegaan met andere Aziatische landen. Ik denk dat dit nog heel spannend gaat worden, want Amerika heeft Azie als exportland nodig om haar ronduit belabberde economie erbovenop te helpen (Amerika is namelijk op papier gezien bankroet).

8. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Xboxworld!

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zijn we weer fout bezig....Altijd denken jullie zo voor de hand.
    Maar iedereen vergeet de BENELUX!!!!
    DE UNDERDOG ZAL WINNEN!!!!
    En da's toch wel DE underdog hoor de Benelux. Geloof me maar, de underdog wint altijd, zeker in politieke kwesties.

10. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    :+

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hehehe, het xbw-leger staat klaar. Die controllers kunnen immers nog hard aankomen. Take that!! -tonk- :D

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Uncle Mirik needs YOU, to join the XBW army and help to fight our enemys.

*joint xbw army*

Nee serieus, ik denk eerder dat de EU meer macht zal krijgen. De EU wordt de komende tijd een stuk groter. De Euro is nu al meer dan de Dollar waard. En natuurlijk heeft de EU mij als inwoner. Als het niet de EU wordt dan denk ik China (zal wel rot zijn een communistische wereldmacht) of Japan.

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De EU is financieel afhankelijk van de VS en staat onder grote controle van de VS. China is een van de weinige onafhankelijke grootmachten op deze aardkloot. En onafhankelijk betekent in dit geval dat je de ruimte hebt om je te ontplooien omdat je je toch aan niemand hoeft te verantwoorden. En dat gaat China grootmaken (of een coalitie van Aziatische landen mét China)

14. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zet mijn doekoes ook in op china.

Dit land kan namelijk 1 ding dat geen enkel ander land kan:

Overleven zonder hulp van anderen.

China is enorm zelfvoorzienend, alle benodigdheden zijn aanwezig, nog maar niet te spreken over het aantal paardekrachten in die motor. Helaas loopt China nu nog wel 20 jaar achter, maar dat halen ze met rap tempo in.

mX

edit:
    hmm, ja, laatste reply niet goed gelezen, somt hetzelfde op :)

Laatst bewerkt: 2 aug 2003
  15. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
  16. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Erm nee, hij stond op scholieren.com (jaja xbw was down dus ik bekeek dat ff) maar daar word veel loze shit gepost. En omdat hier wel wat wijzen mensen zitten die wel kunnen discussieeren(reactie's van ene kobold vergetend) vroeg ik het hier ook maar ff.

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Er is veel van dit soort informatie te vinden op onafhankelijke journalistengroeperingen. www.tenc.org is een hele goede. Niet lezen als je paranoide bent aangelegd, maar rijk aan informatie. Zij waren bijvoorbeeld de eersten die beweerden dat de VS niet in Afghanistan is voor het uitroeien van de Taliban, Al Qaida of voor de olie, maar dat ze erzitten voor de hegemonie in Azie. Zitten vele interessante artikelen bij. Check het eens uit zou ik zeggen.

18. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    madurodam...........ben er helemaal uit..........madurodam is terwijl ik dit typ al bezig met het opstarten van hun minikerncentrale om met de minisplijtstof een minikernwapen te maken die een MEGAVETTE kabooom veroorzaakt.....pas op voor madurodam jongens.

19. Mongolie!!!!!!

20. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

daar kan ik wel kapitein van worden.........ben toch een van de grootste mongolen hier8)

Deel Deze Pagina