1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

internationale gameshops (en de levertijden + kosten)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Gerben_S, 3 mrt 2005.

  1. Gerben_S

    Gerben_S Alias gerben

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier mijn vraag:
    zag net ff bij amazon.co.uk Pro evolution soccer voor € 33,32. Aangezien ik de site niet echt heel makkelijk vind en ik zeker weet dat mensen weleens op dit soort internationale sites koopt mijn vraaG:
    hoe lang duurt de levertijd en de leverkosten naar Nederland??

    misschien is het voor andere ook handig om van andere internationale shops ook de lever ervaringen te omschrijven.

    (ps heb gezocht naar iets over dit onderwerp met de zoek optie (vooral over amazon.co.uk) maar niks relevants gevonden)
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Met zo'n winkel kan het vaak wel 3-4 weken duren. De verzendkosten zullen waarschijnlijk rond de 7 euro liggen.

    Edit:

    • If you order an item with 24-hour availability and choose for it to be delivered to a UK address using First Class post (which takes one business day), it should arrive two days after you place your order
    • If you order an item with 24-hour availability and choose for it to be delivered to an address in Western Europe using Airmail (which takes 3-5 days), it should arrive 4-6 days after you place your order
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2005
  3. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    ik zou iig ff checken of de prijs nou in ponden of euro's is...dat 33 euro is een koopje, 33 pond: dan is gcshop net goedkoper
     
  4. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
  5. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Play.com en cd-wow.com zijn ook goede internationale sites. Als je bij play besteld moet je het bedrag overigens in ponden laten staan, dat scheelt een paar euro aangezien de currencyconverter van play niet up-to-date is...
    Bij amazon komt er trouwens per order 0,99 cent én verzendkosten bij... Play en cd-wow verzenden beide gratis hun orders.
     
  6. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon bij GSshop bestellen. Waarom ? Makkelijk, snel, betrouwbaar, goedkoop. ;)
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    En wat is nu precies het voordeel over - inderdaad - een GCShop? Behalve dan acties die je bv mee kan pikken, zoals in hierboven PES4 genoemd werd.

    Ik heb namelijk al een tijdje een creditcard maar nog nooit echt in me opgekomen om internationaal te bestellen. Natuurlijk wist ik wel van de mogelijkheid, maar me er nooit mee bezig gehouden.
     
  8. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je bijvoorbeeld een play.com neemt, liggen de prijzen structureel 10% lager dan bij de gcshop als je met CC betaald. Elke aankoop die ik doe op i-net is met een CC, ik ga geen geld eerst overmaken. Waarom niet? Uit ervaring wijzer geworden, oftewel bestelde en betaalde spullen niet ontvangen.

    Omdat in Nederland elke CC betaling tot 30 dagen na afschrijven kan teruggedraaid worden is dit een redelijk veilige manier van betalen. In Nederland wordt voor een CC betaling echter altijd ten minste € 4,50 in rekening gebracht (de kosten van de verwerking vd betaling bij interpay) en daarnaast soms nog portokosten.

    Daarnaast vind ik de service van een play.com erg goed. Komt iets niet aan? Geeneens vragen, gewoon een vervangexemplaar kostenloos verzenden :).
     
  9. Gerben_S

    Gerben_S Alias gerben

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    maar pes4 is iets van 19 pond maar is die 3weken echt bij jou gebeurd of verhalen anders is het wel iets te lang...
     
  10. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Play heeft soms hele leuke prijzen, ik had laatst Morrowind Goty besteld voor nog geen 24 euro. Bij Bol etc ben je al snel 55 euro kwijt.
    Zoals al genoemd ligt de full price ook rond de tien euro lager.
    Ook hoef je geen verzendkosten te betalen.
     
  11. Dutchforce

    Dutchforce Hardcore XBW Trader

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn creditcard (postbank studentencard) wordt altijd maar 0,11 euro in rekening gebracht voor transacties in het buitenland. Vreemd dat jij dan 4,50 betaald?!

    Play.com en Dvdcrave.com zijn de sites waar ik bijna al mijn games bestel. Ze prijzen spellen gewoon veel sneller af en bij play hoef je niet eens verzendkosten te betalen. En zoals Cole Trickle zei: ze sturen je kostenloos een vervangend exemplaar als je de game / dvd niet ontvangen hebt. Alleen als je een spel snel wilt hebben, kun je beter naar de winkel gaan of bij gcshop.nl bestellen, bij internationale sites kan de levertijd oplopen tot zo'n 10 werkdagen en nog wel meer in drukke periodes zoals kerst. Maar dat is eigenlijk meer te wijten aan de post dan aan de sites, want de games worden bijna altijd dezelfde dag of de dag erna gepost, als ze hem in voorraad hebben.
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hoe gaat dit precies in zijn werk? Mijn BiA van Play.com is nog steeds niet aangekomen (de 17e verzonden) en Play zegt zelf een wachttijd van 14 dagen te hanteren.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    UK gaat +/- 5-14 dagen over heen (zeer betrouwbaar ... ik koop mijn games meestal bij play.com)

    US +/ 3 weken en duurder
     
  14. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij bedoelt hij dat alleen bij transacties in Nederland er 4,50 bij komt.

    Ik bestel ook liever bij gcshop.nl, of koop het gewoon bij de Free Record Shop met 7,50 korting maar niet alle games zijn in Nederland verkrijgbaar/leverbaar. En dan is play.com een goed alternatief.

    Fardo, ik hoop dat je gelijk hebt, zondagavond was me bestelling verwerkt dus dat zou betekenen dat die vandaag kan aankomen :9.
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Laat idd maar zitten, hij kwam zojuist binnen ploffen :).

    Wel vraag ik me af of ik dit vaker doe. Ik zit niet al te krap bij kas en die paar euro verschil maakt mij niet zo heel erg veel uit, ook vind ik een spel uit de winkel plukken een stuk leuker :p.
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou een Nintendo DS gaan bestellen op DVD Crave. Maar is het trouwens aan te raden om uhm daar te bestellen. T' scheelt 30 euries. En dat is best goed voor m'n portomonee. De DS kost d8 ik zo'n €106, en dan nog zo'n €14 voor het verzenden. Kan iemand me hier meer info over geven...

    Nu ff ontopic. DVD Crave lijkt me erg goed. Play ook. Heb er alleen nog nooit besteld. Zag nu trouwens een andere: http://www.buy.com. Zag er allemaal best goed uit. En niet erg duur. Alleen verzenden ze volgens mij niet naar Nederland...
     

Deel Deze Pagina