Internet valt vaak uit.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door IWFH '2006', 18 mrt 2007.

1. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste tijd erg vaak dat het internet wegvalt. Dan komt er een meldig dat ik maar een beperkte verbinding heb.

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit kan? Dit is namelijk nogal vervelend aangezien ik snachts vaak de pc aan heb staan te downloaden en het zonde is dat hij vlak nadat ik wegga de internetverbinding verbroken wordt en de pc voor niks de hele nacht aantstaat.

2. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Welke provider heb je dan??? Ik heb het namelijk de laatste tijd ook heel erg veel. Ik zelf heb Demon. Maar dat is sindskort overgenomen ofzo.

3. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook :eek: Ik heb xs4all.

4. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Planet Internet, maar 'fijn' om te lezen dat het niet alleen bij mij gebeurd. Maar dan ligt het probleem misschien wel bij KPN?

Het gaat bij mij echt om de laatste week ofzo denk ik.

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wat voor router hebbie? Daar lag het destijds bij mij aan... (firmware)

6. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    speedtouch, 510 dacht ik.

7. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *heeft ook speedtouch :9

8. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    *had al wel de nieuwste firmware..

Maar het vervelendste is nog dat je de computer iedere keer weer opnieuw moet opstarten :mad:

9. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook, heb zelf internet via de kabel van @Home, gebruik Netgear router.
    Scheen aan msn te liggen volgens technische dienst, zodra we die uit deden (zitten 2 computers op het netwerk), stopte het inderdaad.
    Zou je altijd kunnen proberen, zo belangrijk is msn 's nachts niet. ;)

10. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als je msn aahoudt zou je internetverbinding ook stand houden? Is hier niet het geval, gisteren is het zeker 2 x uitgevallen terwijl ik msn aan had staan.

11. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet juist msn uitzetten. Dan valt hij niet meer uit.

12. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, werkte tenminste bij ons wel.
    Had te maken met verschillende IP adressen ofzo, begreep er vrij weinig van.

13. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Die netgear router firmware is rot, weten ze trouwens ook.
    Zoek maar eens op google. @home heeft er een aangepaste fimware opgezet, dus je kan ook nog niet eens zomaar een firmware upgrade downloaden vanuit de netgear site. Je moet de update telefonisch aanvragen.

14. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, is heel apart.
    Had een keer een update via de website gedaan en toen konden ze daar niet meer zien of mijn modem/router online waren of niet. :emo:
    Maar via de website downloaden kan wel, werkt ook, soms zal de helpdesk je dat soms aanraden.
    Ben er ook niet 100% tevreden mee, heb te vaak die helpdesk moeten bellen, gelukkig werkt het na een nieuwe router en usb-adapter te hebben gekregen wel stukken beter. \o/

15. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Ja had ik gedaan, maar de official netgear firmware kon ik niet uploaden. Deze router is op een of andere manier speciaal voor @home voorbereid (bv de wizard), de wgr614v6_2.0.14ESS_2.0.14.chk firmware file moet je daarom via @home aanvragen (of via internet halen).
    Hier een stukje van het forum van tweakers:

Hier even een korte samenvatting van de problemen met de netgear wgr614v6 router die door @home meegeleverd wordt bij draadloze installatie of die je los kunt kopen:

De router veelal verbinding verliest en alleen door de stroom eraf en opnieuw erop kun je weer internetten. Hierbij is de router dan ook niet bereikbaar. Ook is de verbinding zelf niet echt je van het. Na veel contact met @home (waarbij hun niet wilden toegeven dat het aan de firmware ligt) kreeg ik iemand aan de lijn die het wel mogelijk achtte. Hierop is veel ingang gezet en volgens @home had netgear verzuimd hun mede te delen dat er nieuwe firmware was. De firmware van de netgear site zelf werkt niet omdat @home dat geblokkeerd heeft. Hun hebben namelijk instellingen in de router staan waardoor er alleen met hun firmware geupdate kan worden. Uiteindelijk kreeg ik nieuwe firmware en sindsdien geen problemen meer. Via GOT zijn al vele mensen geholpen maar ik kwam er van de week achter dat @home nog steeds die brakke firmware uitleverd. Via iemand van GOT die mij mailde met de vraag voor de firmware begreep ik dat @home nog steeds niet erkend dat er problemen zijn met de firmware. Terwijl het dat wel degelijk is. Het gaat hier om de firmware 1.0.10.

Hierbij dan ook de nieuwe firmware aangezien de wanprestatie van @home. Mij is namelijk toegezegd door de man die mij aan de firmware hielp dat ze het uit zouden gaan leveren.

Om deze te installeren maak je gebruik van een kabel tussen de pc/laptop en de router. Je logt in op 192.168.1.1 je gebruikt het wachtwoord en de inlognaam die gegeven zijn door @home. Dan ga je naar router upgrade en dan selecteer je de nieuwe firmware. En dan upgrade je m.

:{

16. Red Dagger

Red Dagger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dit probleem eerst ook, na veel gekut kwamen ze bij de helpdesk erachter dat de kabel van het punt waar de lijn binnenkomt (ben de naam vergeten) naar de splitter te lang was. Toen ik dit veranderd had, had ik hier gelijk geen last meer van. Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Groeten Frank

17. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    De splitter zit rechtstreeks in het abonnee overname punt. Ik weet bijna zeker dat het de router is en dat een firmware update het gaat oplossen, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken. :cool:

Deel Deze Pagina