Internet via je stroomkabels: is het wat?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 21 aug 2009.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik weet dat je al een tijdje internet in je huis kan fixen via de stroomkabels. Echter de eerste stekkers van deveco (oid) waren geloof ik maar matig. Vandaag op IBOOD een mooie aanbieding van Zyxel (uitverkocht :confused:), waar iedereen erg enthousiast over is. Zijn er tegenwoordig opties die dus echt werken en betaalbaar zijn?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De eerste modellen zijn inderdaad ontzettend traag. Tegenwoordig zijn ze echter een stuk sneller. Ik heb zelf een setje van Devolo, de 200 AVeasy. Één zo'n adapter zit in de meterkast en de andere op zolder, en in het netwerk halen ze een snelheid van ± 11,5 MB/s. Dus bijna de volle 100 Mbps. Dan zitten ze ook nog op verschillende groepen en één adapter zit op een stekkerblok (wat ze eigenlijk afraden). Niet de meest ideale situatie, maar over de snelheid ben ik meer dan tevreden. :)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is meer dan genoeg voor een hd-film toch?

Is die prijstechnisch ook ok?

4. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb 2 sitecom stekkers op 200mb/s
    mijn router gaat erin en de andere komt bij de tv uit en gaat een kleine 4 poorts switch in.
    daarna heb ik mijn xbox360, pc en decoder aangesloten op lan. werkt perfect.

Sitecom LN-513 200 Mbps homeplug starterskit
    kost 129 euri!

Laatst bewerkt: 21 aug 2009
  5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het wel eens geprobeerd om een 1080p film te streamen, en dat verliep zonder problemen. :) Het starter kitje kostte me destijds iets van €150 maar nu kan je zo'n kitje voor rond de €100 krijgen.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als Arjan al 11 MB/s onder niet de ideale omstandigheden haalt is dat ruim voldoende om een HD film te streamen.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb dit een tijdje gehad. Maar dan had ik stekkers van Devolo.
    3/4 jaar geleden aangeschaft. werden toen helemaal de hemel in geprezen door de winkels. Het was echt verschrikkelijk. Traag internet, connectie die constant weg viel en heel veel gezeik om het goed te instaleren.
    We hebben er iemand naar laten kijken die er veel verstand van zou hebben en die zei dat we wel gewoon alles goed geinstaleerd hadden.
    Ook als er in de buurt van zo'n stekker een ander apperaat staat was veel stroom vraagt(in mijn geval staat de strijkbout, de droger en wasmachine in de buurt). Elke keer als een van die apperaten werd ingeschakeld viel mijn internet gewoon uit.

Al met al was het gewoon kut en hebben we het na 2/3 jaartjes de deur uit flikkerd.
    Misschien is het tegenwoordig wel een heel stuk beter maar ik ga me dr nooit meer aan wagen.

8. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb t al jaren en ik ben er erg tevreden over. ik kan niets negatiefs bedenken.

9. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Hoe gaat dit nou precies in z'n werking? Misschien dat dit iets is voor bij mij op kamers. :)

10. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn gewoon 2 dingen die je in een stopcontact stopt met een uitgang voor een RJ-45 UTP kabel, ik weet niet hoe, maar ze gebruiken je stroomnet om de signalen door te sturen.
    Bv 1tje stop je bij je router/modem in het stopcontact en legt een draadje tussen je router en dat ding, en dan ergens boven in je huis doe je de ander in het stopcontact en leg je van dat ding naar je pc een draadje en je hebt internet :)

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dan ben je een van de weinigen. Tegenwoordig is het echt mega stabiel en vaak veel handiger om te implementeren dan draadloos (helemaal als je een draadloze-stroomstekker-adapter gebruikt op een zolder bijv.)

Dan stream je je verbinding via stroom naar boven en heb je daar draadloos. Dat is echt geniaal (zonder tussenkomst van een router/accespoint op de desbetreffende zolder dus).

Laatst bewerkt: 24 aug 2009
  13. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook al een tijd en ik vind het ideaal. Setje bij Conrad gekocht voor 75 euro ofzoiets. Het is zelfs mogelijk om de verbinding te beveiligen wat wil je nog meer :)

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het grote voordeel van het huismerk Conrad is dat deze 100% compatible is met Devolo.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik zit een beetje te twijfelen tussen de 200 en de 85mbit versie. Lees op de wiki dat je toch max een snelheid haalt van zo'n 100mbit. En aan 85mbit heb je genoeg voor full hd films.......

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ben ook aan het twijfelen tussen de 85- en 200Mbps versie.

Wil eerst even het grootonderhoud hier afwachten omdat Woonbeheer de hele meterkamer + bekabeling in huis gaat veranderen.

Bij Conrad betaal je nu voor een 85Mbps versie maar €69,99

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    goedkoopste wat ik kon vinden was 56 voor 85mbit en 76 voor 200mbit, maar als het verschil echter maar 15 mbit is....

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zijn de verschillende merken Homeplugs eigenlijk wel compatible met elkaar.
    Stel ik wil ooit uitbreiden en het merk dat ik nu heb is niet meer leverbaar.

Ik weet dat het huismerk Conrad en Devolo perfect met elkaar samen werken.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dunno maar gewoon een merk kiezen zoals sitecom en je kan altijd uitbreiden toch?

jij al antwoord op 85 of 200?

20. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Devolo is aan te raden, betrouwbaar, snel en uitstekende service.

Deel Deze Pagina