1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] internet + Xbox

Discussie in 'Games' gestart door bad taste, 23 dec 2001.

  1. bad taste

    bad taste Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Net nieuw hier en dan al zo'n domme vraag (de reden: ik ben veeeel ouder dan Y'all, ik kom nog uit het Amiga tijdperk, Amiga?, JA AMIGA, na 4 jaar bijna onophoudelijk gamen had ik besloten pas weer te spelen zodra er technisch een HELE grote stap voorwaarts gedaan zou zijn, en nu is er dan de Xbox):

    Als er geen keyboard en muis voor de Xbox komt, hoe kan je er dan mee internetten? (zie je wel , een hele domme vraag)
    gr.
     
  2. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Domme vragen bestaan niet, maar ff voor de duidelijkheid. Xbox is niet gemaakt om over het web te surfen en je mail te checken enz. Daar heb je immers je PC voor en Xbox is geen PC:D Het begrip internet op consoles is alleen maar gebaseerd op het online gamen, dat je dus bij een center inlogd en daar tegen allemaal vreemden gamed. Daarom is er dus ook geen keyboard of muis nodig voor de Xbox :p
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Helemaal correct, dan vraag je je af, hoe moet ik dan chatten?? Dat doe je met de comunicator, gewoon praten door een microfoon, is nog eens veel handiger dan een toetsenbord.
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    of gewoon NIET tjette 8)
     
  5. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    maar gamen }:]
     
  6. Lethal

    Lethal adult member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    en als je dan online zit te gamen via het internet kan je dan ook een virus binnen halen op je xbox?
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Kans is er altijd.. als er security leaks zijn.. denk niet dat je dit kan uitsluiten.
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    nou lijkt me sterk, dan moet je dus eerst een virus kunnen verzenden met een xbox, en hoe wil je dat doen dan?
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet niet of het mogelijk zal zijn om te verbinden op een IP adres (bv Mirik maakt een server en ik wil daar op inloggen), als je die zooi zou kunnen tweaken/cracken/hacke of weetkveel :)

    Nou laat ik er maar over op houden, de kans is heeeel erg klein :)
     
  10. Highlander

    Highlander Hete bliksem

    Berichten:
    250
    Leuk Bevonden:
    33
    Laten we hopen dat het de crackers goed gezind zijn, en onze x-boxjes met rust laten en de ps2 maar gaan belagen8)
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    probleem is wel als ze de xbox servers hacken en een update progamma vervangen door een hard disk vernietig dinges, tjah...
    dan is iedereen zuur, ik hoop dat ik niemand op ideeen brengt...

    zou erg erg zonde zijn van onze hardverdiende centjes.

    die persoon die dat doet, die zo weinig respect heeft voor andermans eigendom, die mogen inderdaad zwaar zwaar straffen

    niet omdat een paar milioen xbox kapot zijn, maar om het principe dat hij zo een daad kan verichten, pure sabotage en disrespect voor ondermans eigendom

    daarom is hacken een criminele daad.
     
  12. Xenior

    Xenior Serious Xenior

    Berichten:
    3.054
    Leuk Bevonden:
    0
    Had daar ook al over nagedacht, dat zou nog 's niet netjes zijn.
     
  13. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk wel zo dat als je een eigen server wilt opzetten voor xbox gebruikers dat je dan een versie van het spel moet hebben die dus op een pc draait. Hiervoor zal eerst de xbox gehacked moeten worden zodat de software op een pc gedraaid kan worden. Dan moet het spel ook nog de optie ondersteunen om als server te dienen. Ik heb geen xbox nog maar ik denk dat Halo geen functie heeft om als server te kunnen draaien of wel?
    Maar met Halo kan het misschien als Halo op de pc uitkomt en je met hierendaar een aanpassing gewoon een xbox server kan beginnen. Eigenlijk netzo als bij de dreamcast waar ik een quakeIII server had draaien voor wat bekenden van mij. Dat was stukken sneller dan de servers die Sega had geplaatst aangezien die in Duitsland of Engeland stonden. Maar dat was ook via de pc versie met wat kleine aanpassingen en de level-textures zo aangepast dat ze door de dreamcast weergegeven konden worden.

    Ik zie het nog wel gebeuren dat we op onze eigen xbox servers spelen over een tijdje.
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    MS maakt zelf servers, zover ik weet kan je niet inloggen op een IP ofzo..
     
  15. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm, jammer. Maar hoe werkt dat nu dan precies? Het spel heeft gewoon een lijstje (opgesteld door microsoft via één centrale lijst) van servers en daar kies hij er eentje van? Ik bedoel je moet toch die servers kunnen zien om erop te komen en ze zullen dan ook een ip hebben ook al kun je die niet invoeren. Je zou misscien wel jouw server dan op die lijst kunnen laten verschijnen mits microsoft geen centraal punt heeft waar de xbox kijkt voor de online games.
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat gaat gewoon via het spel zelf... je kiest bv de 'internet optie', dan verbind die met de MS server, en ik denk dat het net zo werkt als bij 'The MSN Gaming Zone (The Zone)..
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat gaat gewoon via het spel zelf... je kiest bv de 'internet optie', dan verbind die met de MS server, en ik denk dat het net zo werkt als bij 'The MSN Gaming Zone (The Zone)..
     
  18. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1


    }:]
     

Deel Deze Pagina