[XOne] Invite Friend | Waarom niet mogelijk ??

Discussie in 'Games' gestart door mobibay, 5 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren met een vriend gepobeert om eens tegen elkaar te spelen via XboxLive - te weten PGR2 toen bleek dat dat niet lukte Midtown Madness 3 geprobeert ... lukte ook niet !
    Het maakt niet uit wie de game HOST in geen van beide games was het mogelijk om op de server te komen , de melding was dat 'game is not valid anymore' of zoiets ....onzin natuurlijk want aan de ander kant zat iemand gewoon te wachten!
    Tevens lukt het ook niet om met alkaar te chatten ..
    HOE KAN DIT ??
    thanx

2. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    tja,heb ik al jaren met mijn schoonbroer,
    hij spelen,ikeruit bij live,
    ik spelen hij eruit bij live.

uren naar Live service van ms gebeld,
    10tallen verhalen gehoord.

oplossing nada

3. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    heb het zelfde probleem met iemand ...echt irritant

4. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel iets met de Live! server aan de hand zijn. Ik heb dit probleem nog nooit mogen ondervinden, maar ik kan me voorstellen dat dit mensen irriteert.

5. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het Chatten bij 'LIVE' zelf (via het hoofdscherm dus) mag ook niet lukken ...
    kan het te maken hebben met Routers en open te zetten 'ports' ?
    Lekker klote want dat was een reden om Live te nemen!

6. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Het heeft misschien te maken met jullie beide routers, dat heb ik vaker gehoord. Hopelijk kan iemand met verstand daarvan je helpen, volgens mij moet je bepaalde poorten idd open zetten.

7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    heb ik bij PGR2 ook wel eens. beetje vreemd

8. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Hebben jullie dezelfde provider? Of wonen jullie dicht bij elkaar in de buurt? Dan kunnen zulke problemen ook voorkomen.......

9. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja - beiden SpeedLinq ........maar wonen niet in de buurt. Vandaar dat deze XboxLive optie ideaal zou zijn om tegen elkaar te gamen.

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Aangezien dit draadje niet over een spel gaat hoort ie eigenlijk in het Live/Lan Networking forum thuis :eek:

11. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok post ik hem daar nog eens ! ow hij staat er al ;-)

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Het kan zijn dat de router van jouw provider onderling verkeer blokkeert. Een euvel waar @home ook al slim mee dacht te wezen...

Wat is jouw internet IP adres, netmask en gateway, en wat zijn de zelfde gegevens van je kameraad?

13. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik gebruik zelf geen router en degene waartegen ik niet kan spelen ook niet
    hij heeft chello en ik heb demon ..wat zou het probleem dan nog kunnen zijn?

14. mobibay

mobibay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn inmiddels een stap verder , hoop ik. Helpdesk van Xboxlive zegt dit soort 'klachten' vaker te krijgen en adviseert om de poorten : UDP 88 + UDP 3074 + TCP 3074 te openen op de router. Met Sweex gebeld om te vragen hoe dit nou exact in z'n werk gaat - daar wordt mij het advies gegeven om in het menu 'Firewall' te 'enable' en en bij DMZ het Ip nr in t evoeren van de xbox ....dan is alles opgelost.
    De poorten openzetten is dan niet nodig - dit zou moeten gebeuren bij Virtual Server.
    Mijn vraag : klopt het DMZ verhaal ?
    Zo nee : hoe zet ik dan de genoemde poorten open want zoals ik het me kan herinneren moeten er meer waardes ingevuld worden op 1 regel dan alleen UDP 88...
    (zit nu niet thuis vandaar dat ik het niet kan checken).
    Als dit ook niet werkt dan zal ik de gevraagde info van Penjall (Wat is jouw internet IP adres, netmask en gateway, en wat zijn de zelfde gegevens van je kameraad?) er eens bij gaan zoeken....
    Thanx

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nja... Dat is een quick and dirty oplossing, en je kan het maar één keer op een router doen. Als je dan nog andere services op je netwerk wilt instellen zit je met je handen in het haar. Bovendien zet je met een DMZ instelling ALLE poorten open naar je Xbox, en dat hoort niet. Dus het instellen van de poorten heeft de voorkeur, maar de DMZ oplossing werkt eveneens.

Overigens kun je beter verder schrijven in de centrale thread "Niet zien en horen van personen" want dan houden we de kennis bij elkaar. Je antwoord staat daar waarschijnlijk ook al...

Laatst bewerkt: 4 mei 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina