Ik heb het ip van mijn pc nodig.. om te zorgen dat ik op een andere computer (waar ik het ip ook van nodig heb) kan printen.. hoe kom ik aan mijn ip adres?
met ipconfig in msdos... maar het kan veel makkelijker met behulp van een thuis netwerk en een gedeelde printer
Dat is niet het IP van je computer, Het IP dat je via die sites krijgt is je Internet IP. In dit geval heb je daar dus totaal NIETS aan.
tuurlijk wel, van sites krijg je geen IP.. zonder internet, heeft je pc er niet eens 1.. behalve de standaard 169.x.x.x van windows, maar daar heb je niks aan..
Die sites tonen ook mijn correct ip-adres niet. Dat zal waarschijnlijk door het gebruik van een router zijn. De provider geeft je router een ip-adres en de router geeft op zich ook ip-adressen aan de pc's die ermee verbonden zijn. Als je 192.168.123.254 intikt ga je naar je router. Daar zie je het ip-adres dat je router ingetikt heeft en dat is ook hetgeen ik op de sites zie staan. Als je het ip-adres van je pc nodig hebt: klik op 'Start' - 'Uitvoeren' (of 'Run') - Tik in: "cmd" (dan open je een ms-dos venster) en dan tik je in "ipconfig"
als ik naar die site ga, krijg ik 81.204.39.xx. (voor de xx 2 cijfers.) maar de ip van mijn computer op mijn LAN. is 10.0.0.150. 2 verschillende ip's dus.
logisch, lan IP's zijn bij alle pc's hetzelfde, alleen je internet ip is het "echte" adres van je computer..
kane heeft duidelijk een ip nodig voor een LAN. dus de ip die je krijgt op zo'n site is niet de goede. btw: lan ip's zijn niet allemaal hetzelfde ze verschillen op het einde dus je kan hebben: 10.0.0.150 en een andere computer met 10.0.0.151 en een xbox met bijvoorbeeld 10.0.0.152