1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Het is effe geleden dat Irak is ingenomen door de Amerikanen vanwege de welbekende dreiging van Chemische wapens. Blijkt tot op heden een groot sprookje te zijn maar nu begint men over de grote dreiging van de Iraanse kernwapens.

Wordt Iran het volgende "slachtoffer" van de Amerikaanse wapenfobie? En zoja is dat goed?

Ikzelf ben van mening dat Irak en Iran landen zijn waar inderdaad moest worden ingegrepen i.v.m. de onderdrukking van de bevolking maar de Amerikanen toch steeds meer het idee geven dat ze er alles aan gaan doen om Irak op te bouwen hoe het hun uitkomt en niet wat het "volk" van Irak wil.

Laatst bewerkt: 25 jun 2003
  2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben blij dat er tenminste iemand in de wereld is die deze gevaarlijke landen aanpakt!

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Aangezien de VS zelf het huidige bewind in Iran heeft aangesteld mogen zij ook dat bewind weer eraf halen..... zucht....
    Wat heeft de VS te brengen in een land wat al eeuwen bestaat? McDonalds? Ford? Privatisering van overheidsbedrijven? Ik weet het niet hoor....

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De VS heeft hetb grootste wapenarsenaal en kan de wereld 55x opblazen.... Wie is gevaarlijk hier?

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Alleen de VS onderdrukt geen volken, pleegt geen massamoorden, geen aanslagen en dat soort andere dingen.
    De landen zoals Iran, Irak en Noord Korea gebruiken het voor de verkeerde doeleinden. Die landen veroorzaken onrust in de hele wereld omdat die gekken daar allemaal van die zooi hebben en bereid zijn om het te gebruiken.
    Als er 1 land is wat geen gevaar is, dan is het wel de VS

6. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Its not what you got its how you use it....

hoewel de VS wel een enorme (politieke) macht is die eigenlijk niet tegen te houden is als ze iets (fouts) willen..laten we maar hopen dat ze lief blijven voor lieve landjes iig totdat de EU (of hoe het tegen die tijd ook mag heten) een grootmacht is :+

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Geweldig, die landen die je noemt! Weet je door welk land die overheden zijn geinstalleerd? Je mag een keer raden en het begint met V en eindigt op S....
    Wie is hier de onderdrukker dan?

8. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    HAHAHAHAHAHAHA, er is dus een School of the Americas waar de FBI zo'n beetje alle dictators van Zuid Amerika heeft opgeleid. Onder de afgestudeerden zit o.a. Pinochet! In Vietnam hebben ze absoluut uit respect gehandeld.

9. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En als je in de geschiedenis nog voor de tijd van het communisme gaat kijken zijn dus eigenlijk de spanjaarde schuldig aan het regime in Irak en Iran :confused:

Achteraf gezien hebben ze het misschien niet zo slim aangepakt toen-der-tijd, maar had jij liever onder het russische/communistische regime geleeft nu??? want dat had ook kunnen gebeuren

Edit:

en op die 2e post:

en wat is de VS nu vieze oorlog aan 't voeren??? (en ik bedoel dan vies zoals napalm-bommen enzo, niet diplomatiek vies)

10. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Ik hoop het ook want Amerika heeft Nederland ook in het vizier vanwege de XTC export vanuit nederland naar de VS. :eek:

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Pardon??? de VS onderdrukt al jaren lang de Native americans.. sorry hoor.. Maar de VS is zeker geen heilig boontje in dit verhaal..
    En denk je nou echt dat de VS niet bereidt is om kernwapens in te zetten? dat is gewoon een erg naiive gedachte.. Want als ze dat niet bereidt zouden zijn waarom hebben ze dan pas geleden een nieuwe bom ontwikkeld.. een zogenaamde anti-terrorisme atoombom..
    Voorlopig is er nog geen massa of chemisch wapen gevonden in Irak en is dus de reden voor die oorlog 1 grote leugen geweest..
    Vind het ook frappant dat je zowel bush als blair nu plots niet meer hoort over dat het wapenarsenaal van irak de reden van oorlog was, enige waar je ze nu nog over hoort is de bevrijding van het irakeese volk.. Hmm maar de oorlog ging toch over die wapens?

12. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben ook bang dat als er dagelijks Amerikanen sneuvelen het nog wel eens vreselijk uit de hand kan lopen

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja.. het is een dilemma natuurlijk.. voor de irakeese bevolking is dit heel tof natuurlijk.. En dat is ook het enige goede aan deze oorlog geweest.. Maar daardoor is wel een al onstabiele situatie in het M.O nog onstabieler geworden.. Allereerst is het nog maar de vraag wat voor soort regering er in Irak komt.. Tuurlijk wil amerika graag een pro-us regering maar je ziet ook dat er steeds meer verzet uit de bevolking van irak komt.. En dan gaan ze zich nu ook bemoeien met iran..
    En wat gaat de VS vervolgens doen als de bevolking van Irak wel besluit om dan maar op de harde manier de VS soldaten eruit te kicken.. Hoe gaat de VS dan terug slaan?

14. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind trouwens dat het niet aan de VS is om te bepalen welk land zijn inwoners wel of niet onderdrukt, en waar ze al dan niet mogen ingrijpen.

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb ff een kaartje gemaakt met alle landen op het Vs lijstje: Irak, Iran, Afganistan, Noord-korea... Who's next. Strax staat NL er op:eek:

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk pakistan of india,
    maar die heeft VS op het moment nodig
    dus die komen geloof nog niet aan de beurt.
    het zijn hun ' alies '

17. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bang dat Bush nog zoveel mogelijk landen wil aanpakken om de bevolking te laten zien dat Bush veel goeds doet,want de verkiezingen zijn volgend jaar weer.Het lijkt erop dat de Democraten het door hebben en daar een stokje voor proberen te steken.Go ,go Amerika...Bush pls leave,ik wil dat een nieuwe Bill Clinton opstaat,dat was pas een goede president.

18. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Btw ,N Korea en Iran moeten wel aangepakt worden maar niet onder het motto van verkiezingen.

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    De oorlog en bevreiding van Irak hebben alleen bewezen dat die mensen gewoon niet vredig kunnen leven. Het is kennelijk het extremistische geloof dat hun zo vijandig maakt. Zijn ze eindelijk bevrijd en zijn ze vrij, gaan ze 2 dagen later alweer scheldend de straat op..

Gewoon een groot hek om het midden oosten heen en zichzelf laten afmaken..

20. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Geloofsovertuigingen zijn toch al de oorzaken van vrijwel alle oorlogen.
    In de middeleeuwen gingen de westerlingen al op kruistocht om de turken uit het "heilige land" te drijven. Nu ook strijd bush tegen de extreemfundamentalistische moslims en de extreemfundamentalistische moslims tegen de christelijke landen(met de VS voorop).
    Er zal nog wel een eeuw overheengaan voordat de M-O kwestie opgelost is. Als er tenminste voor die tijd niet iemand zegt: nou ben ik het zat ik gooi der gewoon een nuke op.

Laatst bewerkt: 26 jun 2003

Deel Deze Pagina