[XOne] Is de kwaliteit van de router bepalend voor de snelheid van je verbinding?

Discussie in 'Games' gestart door Uluwatu, 7 apr 2004.

1. Uluwatu

Uluwatu PES4 Live Yeah!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Is de kwaliteit van de router bepalend voor de snelheid van je verbinding? Of is het een kwestie van het werkt of het werkt niet. Oftewel als het werkt en de router geeft aan dat er een 100 Mbps verbinding is en er is toch een trage verbinding, dan ligt het aan iets anders?

Ik heb zojuist een router aangesloten: SMC 2804 WBR, zo te zien werkt alles prima. Maar ik probeerde zojuist een potje Topspin op Live en ik had een tamelijk traag reagerend mannetje. Het was dus niet zozeer een lag waarbij alles even stilstaat en weer verdergaat. Zodoende dacht ik dat het misschien aan de router zou liggen. Mogelijk een kwestie van instellen?

Iemand enig idee?

2. GiovanniG

GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

Leuk Bevonden:
    0
    Was je niet toevallig ook aan het downloaden op je pc, dat scheelt ook een hoop.
    Router splitst volgens mij alleen je internet en neemt geen snelheid af.
    Probeer het anders ff zonder router ertussen en kijk of het dan nog zo is, dan ligt het gewoon aan je internet.
    Kan trouwens ook aan je tegenstander liggen dat die een slechte verbinding heeft.

Laatst bewerkt: 7 apr 2004
  3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Dat het mannetje traag loopt kan ook aan de verbinding van de tegenstander liggen.
    Ik weet niet of die traagheid iets met je router te maken kan hebben. Daarvoor moet je even wachten op Fardo ;)

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Traagheid kan niks te maken hebben met wel of geen router ertussen. Desnoods stop je er 342 routers tussen, het is alleen maar beter omdat de kabels dan kort worden gehouden.

5. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.091
    Ik weet niet of dit kan via je xbox of whatever, maar moet je niet wat poorten forwarden naar de router!?
    Ik had toen ik net een router had ook problemen met de snelheid als ik spul ging downloaden via bittorrent, en toen heb ik die poorten geforward naar de router zodat ze daar 'openstaan' ofzo, en nu gaat het weer perfect...

Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe je dat moet regelen voor xbox live...

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou... In principe mag de kwaliteit van de router weinig uitmaken op de reaktietijd van Xbox Live. Maar gebruik van een router is altijd een fractie langzamer dan een directe verbinding. Het is immers weer een "hop" (stap) extra in je TCP/IP verbinding.

Voorzover mij bekend levert SMC goede produkten af, dus zou die 2804 geen problemen mogen opleveren.

Als je echt last hebt van snelheidsverlies dan ligt het bijna altijd aan defecte hardware. Dat zou zomaar aan de router kunnen liggen, maar ik acht de kans veel groter dat je gewoon een niet al te best geknepen steker aan je UTP kabel hebt die voor storingen zorgt.

Overigens kan het inderdaad onder omstandigheden voorkomen dat het niet forwarden van de Live poorten voor enige vertraging zorgt.

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Boeh! 342 extra hops van één milliseconde per stuk levert zomaar 0,342 seconde vertraging op. Dat is een hoop hoor!

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    /Mod Offtopic discussie gewist. PJ

*aait.

Laatst bewerkt: 4 mei 2004

Deel Deze Pagina