IS de RGB kabel van Gamecube echt beter?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WiXX, 8 mrt 2003.

1. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb dus net een gamecube en wou weten of deze kabel echt hetzelfde verschil geeft in kwaliteit als de rgb kabel van de xbox. Wat ik ook wil weten is bv. als ik de xbox aanzet met die advanced scart (rgb kabel) dan slaat me tv automatisch over naar het kanaal waar de xbox op zit, doet de gamecube dit dan ook met die rgb kabel??

2. Oddball

Oddball S.O.E.

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening zie je het verschil bij de Gamecube minder goed dan bij de Xbox, al zie je wel wat verschil.

Ook bij de Gamecube zal de TV naar het goede kanaal springen.

3. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zie er ook maar weinig verschil en de gamecube springt inderdaad ook gelijk over.

4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    hangt er van af.. zelf vind ik het een beetje overdreven om voor zo'n kabeltje 35 euro ofzo neer te tellen.. je tv moet wel de 60 Hz mode ondersteunen! anders heb je er nog minder aan!

(dit kan je uittesten door van iemand een kabeltje te proberen en bv. smash bros of rogue leader te spelen.. als je tv deze mode ondersteunt wordt er gevraagd of je de game in 60 hz mode wilt spelen.. mijn tv, een toch redelijk nieuwe philips, ondersteunt dit niet.. maar sommige 20 jaar oude tv's ondersteunen het weer wel.. let dus op)

de kleuren zijn wel wat anders.. maar als je de beeldkwaliteit echt veel wilt verbeteren, speel het dan op een kleine tv.. met een grote tv heb je namelijk duidelijk kwaliteitsverlies..

5. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Springt het beeld ook automatisch over met die rgb kabel van een third party leverancier???

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    denk het wel.. maar ik zou geen third party hardware kopen.. dat raad ik iedereen af.. zelf heb ik namelijk erg slechte ervaringen met third party ascesoires.. link kabels, vergrootglazen, controllers, memory cards, rumble paks.. alles was binnen de kortste keren kapot.. en dat was echt niet omdat ik er niet goed op paste..

7. zeiksnor

zeiksnor heheh

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik een orginele nintendo RGB kabel en die werkt wel degelijk erg goed.
    Bij mij op de tv zie je een wereld van verschil.

8. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet het eigenlijk altijd, een RGB kabel is veel mooier, de primaire kleuren zien er veel beter uit, en de randen zijn ook stukken beter. Dat zie je op Xbox, Gamecube, PS2, of wat dan ook.

Deel Deze Pagina