Ik heb momenteel mijn xbox op de PC aangesloten via een netwerk kaart. Ik wil graag mijn Xbox op internet hebben zonder dat ik de Pc aldoor aan moet hebben. Kan dit met alleen een switch ? Ik hoor alleen maar negatieve verhalen over gekloot met routers. Het zal mij worst wezen als ik niet kan internetten terwijl ik op Xbox live zit. Ik hoop uiteraard iets te horen
Nee... Je hebt een router nodig om zonder dat jouw computer altijd aan moet staan om on-line te kunnen ... een switch is niets minder dan een betere versie van een hub: Routers geven juist zelden problemen ... als je een goede router kiest
Bijna goed, maar niet goed genoeg voor een sigaar. Het ligt INDERDAAD aan je modem, maar anders dan jij dacht... Als je een modem hebt met een ingebouwde router, een zgn multi-PC modem, dan heb je met een switch of een hub voldoende om het hele zaakje aan internet te hangen.
Sorry, maar van mij krijg je nix te horen. Maar je kunt het wel zelf hardop lezen; dan hoor je nog eens wat... Het antwoord op je vraag is "Afhankelijk van de provider die je hebt is een hub of switch voldoende". (Je hebt een providr nodig die een zgn 'directe verbinding', dus zonder router of ICS, ondersteunt". [schoolmeester-mode initiated] Maar bezint eer gij begint! Je hebt gelijk als je stelt dat sommigen veel last hebben met geklooi met routers. Maar als jij een switch gebruikt om te kunnen kiezen tussen ofwel je pc of wel je xbox aan het internet dan verplaats je het probleem alleen maar. Dan krijg je geen geklooi met een router, maar wel geklooi met je xbox. Uiteindelijk heb je dan niets gewonnen. Bovendien word je dan afhankelijk van die ene provider waar je zit. Je kunt nooit meer naar een provider die een ander soort connectie ondersteunt en je zit dus vast aan een provider die de inlogprocedure baseert op PPPoE of op je MAC adres. Met bijvoorbeeld KPN ADSL kun je het dan wel schudden. Kort maar krachtig: Ja, in bepaalde omstandigheden kan het wel, maar je haalt je alleen maar meer ellende op de hals. Een wat betere investering in het begin geeft je veel meer gemak en dat verdien je later fluitend terug. [/schoolmeester] edit: Fardo heeft gelijk als ie schrijft: