Is Halo2 competitief dood?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Hanneshamlap, 31 jan 2006.

?

Is Halo2 is competatief dood?

1. Ja, ik ben het ermee eens.

104 stem(men)
    67,5%
  2. Nee, ik ben het ermee oneens.

50 stem(men)
    32,5%
  1. Hanneshamlap

Hanneshamlap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn stellling:

Halo 2 is dood

Argumenten:
    Na het enige toernooi in Europa, namelijk de WcG is Halo2 gestorven. Dit omdat veel mensen het spel enkel speelden voor de competitie. De toernooien die nu nog (zowel online als offline) worden georganiseerd hebben ontzettend weinig deelnemers. Het 'grootste' europese toernooi, de Eurohalo, wordt gespeeld met 6 teams.
    Halo2 wordt in Amerika enkel in leven gehouden door de Major League Gaming, die er voor heeft gekozen Halo 2 te blijven spelen tot er een geschikte 360 titel uitkomt.

Graag jullie mening en argumenten!? (de stelling heeft puur betrekking op de competitieve kant van Halo2, dus niet de gelegenheidsgamers)

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Thread weer open + poll erbij gedaan.

//edit; Hier dus géén geblaat in de richting van

"Ik ben beter dan jou, n00b!" of
    "dat komt omdat de pistol weg is en die pwnde" of
    "Halo CE is beter!"
    Etc..

Dat soort berichten worden weggehaald en je kan er een OW voor krijgen :)

Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik denk wel dat hij idd dood is.
    Je ziet gewoon dat er nu andere games competatief worden gespeeld, en Halo 2 idd een beetje vergeten wordt.
    Men neigt gewoon naar vernieuwingen, en dus andere spellen die gespeeld gaan worden.
    ALthans, dat gevoel heb ik. Men speelt volgens mij niet meer zo massaal Halo 2 als dat een half jaartje terug was.

Kan ook zijn dat ik er totaal naast zit :p, maar dat gevoel heb ik.

4. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    op Live heb ik meer het gevoel dat Halo dood is dan op Connect. dagelijks namelijk nog over de 200 servers op connect, en genoeg joiners. verder speel ikzelf nog zo'n 4x in de week Halo2 met een paar vrienden, en het blijft een goed spel, tis namelijk wat je erzelf van maak. maar ik geef toe Halo wordt oud:{ en competatief... nou daar is het zeker doodgeslagen

5. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yeps, Halo2 is dood. Verneukt door modders en cheaters.

6. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Idd dood, het spel is nu al een jaar uit, iedereen is het nu wel een beetje beu met al die modders en cheaters etc. Toch vind ik het nog wel eens leuk om af en toe nog is op Halo 2 te gaan (maar dan gewoon voor de fun met wat vrienden).

7. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Het spel wordt nog veel gespeeld maar is competitief dood. Het geeft vooral de mensen uit Europa geen drang meer om volop te spelen, omdat er gewoon (bijna) geen toernooien worden gehouden. Als je kijkt naar Amerika denk ik dat het spel zeker nog wel competitief gespeeld wordt.

Als je kijkt naar pro-gamers zoals VoO die speelde het spel Painkillers voor de pc, maar aangezien daar geen toernooien meer voor worden gespeeld is hij meteen dezelfde dag nadat hij had verloren van Fatal1ty begonnen met Quake 4.

Natuurlijk kun je de Nederlandse gamers niet met echte pro-gamers vergelijken, die daar hun brood mee verdienen. Maar als er simpel weg geen toernooien meer zijn, waarom zou je het spel dan nog spelen? Het hele gebeuren achter online gamen draait toch ook voor een deel om competitief gamen.

8. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is Halo 2 wel dood, maar door welk spel is Halo 2 dan vermoord? Ik bedoel, er is toch nog geen echte opvolger?

9. Hanneshamlap

Leuk Bevonden:
    0
    De 360 heeft Halo 2 de das om gedaan, en wat ik al eerder vermeld heb, veel mensen speelden Halo 2 omdat hier de competitie in lag na Halo 1. Op het moment is het dus in Europa erg stil wat competitie betreft, en zit er (mijn mening) geen verdere competitie meer in het spel. Maar daar is deze thread voor gemaakt lijkt mij. Is die competitie nog wel aanwezig volgens jou, en zo ja, waarin ligt die?
    Wat ik ook al eerder heb gezegd, ligt de competitie in Amerika anders wat betreft Halo2, en eigenlijk iedere Console game.
    De MLG speelt dit seizoen enkel Halo 2 omdat er nog geen vervanging is. Hetgeen wij verschillen van de VS, omdat daar altijd vraag is naar competitie, of dat nu in Halo 2 of een andere game ligt. Dit betekent niet dat het spel wordt gespeeld omdat het 'goed' is, maar enkel omdat de vraag naar console competitie in het algemeen veel groter is dan in Europa.

Hier in Europa is het zo dat men wacht op de vraag, waarna het aanbod in de vorm van een toernooi komt. Die vraag naar competitie komt in Europa voort uit een spel wat veel gespeeld wordt. Aangezien men hier minder snel die competitieve drang heeft, wordt het aanbod (toernooien) laag en 'sterft' het spel. Dit houdt in dat men overstapt op de 360, waar enkel vernieuwing ligt, geen competitie (tot op heden).

Daar zit in mijn ogen dus ook het verschil, europa zoekt meer vernieuwing/vermaak in consoles, waarbij Amerika Competitie zoekt, die (helaas) enkel goed tot zijn recht komt in het spel Halo 2. Dit is de reden dat Halo 2 nog gespeeld wordt in Amerika. Vandaar mijn mening dat Halo 2 competitief dood is.

10. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Met de release is al voorspeld dat halo2 snel uitgestorven zou zijn. Dit is wel een hoop vertraagd door de MLG toernooien die een groepje mensen in Europa nog steeds enthousiast houden over het spel. Hieruit is ook het online toernooi Eurohalo voortgekomen wat naar mijn mening een totale flop is.

Verder zijn er mensen die het spel af en toe voor de lol 'niet competief' spelen, ik denk dat deze mensen binnekort zullen overstappen naar andere games die gereleased worden voor de 360.

Een matig spel dat het ook verdiende snel te sterven. (even voor de duidelijkheid dat is een mening)

11. BuGaBoO

BuGaBoO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In Europa wel, Amerika heeft nog steeds MLGs waar je een hoop geld mee kan verdienen en bijna alle goede spelers doen er nog aan mee. Of je moet net als het team van Dread een sponsor vinden die gek genoeg is om een vliegticket naar Amerika te betalen voor een team dat geen schijn van kans maakt. :+

12. Hanneshamlap

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha ja zoiets heb ik ook opgevangen inderdaad. Hij kan het geld beter gebruiken voor hamburgertjes.

Is er dan niemand die een andere mening heeft, of is het een feit dat Halo 2 dood is....?

13. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 is dood ja. Dit komt omdat bungie te veel fouten heeft gemaakt met het live gedeelte. Te laat normale gamemodes, te veel lag. Wanneer ik deze game speel irriteer ik mezelf alleen maar in plaats van plezier te hebben.

14. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Oneens, ik speel niet op live maar als je op Xlink + XBC kijkt zijn er dagelijks genoeg servers om deze stelling te ontkrachten naar mijn mening.

15. jensss

jensss ^^

Leuk Bevonden:
    2
    Maarja heeft halo2 ooit competitief geleefd in EU? Er is 1 'groot', naar wat ik heb gehoord niet goed georganiseerd toernooi (WCG) geweest en thats it..

16. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je erbij dat ik iedere dag speel??

17. Hanneshamlap

Leuk Bevonden:
    0
    Houd het netjes, deze thread is niet bedoeld om mensen af te zeiken!

Fr@, ik ben het met je eens dat er nog wel gespeeld wordt op XBC, maar deze thread gaat over competitief spel, en bij XBC kom je of uit bij Europeanen die spelen voor de fun, of bij Amerikanen die de mogelijkheid op Live hebben opgegeven voor het hebben van een modded box (aangezien 80% van de Amerikaanse bevolking beschikt over een Credit Card). Zij kiezen dus voor de ''extra'' opties door het modden, maar weten dat ze de daadwerkelijke competitie (Die op Live) wel kunnen vergeten.

18. jensss

jensss ^^

Leuk Bevonden:
    2
    Edit: laat maar zitten..

Maar zijn jullie het niet met me eens:p

19. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad niet te snel oordelen he. Als je een keer op let dan zie je dat ik de laatste tijd bijna nooit meer speel. En als ik speel dan is het gewoon om weer eens met mijn vaste groep te spelen, en de laatste tijd waren we ook actief voor het toernooi. Wat nu ook niet meer echt loopt.

20. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Daar hebben we het Halo3/Halo2 live exp. al voor O-) Maar idd stop met dat gezeik en ga terug ontopic *)

En over dat Halo2 dood is. Als ik kijk naar XBC dan zie ik daar maar bar weinig mensen uit Europa hoor. Ik vind 9 servers nou niet echt veel om eerlijk te zijn. Maar het wordt tijd voor een ''opvolger'' die Halo2 totaal van de kaart af blaast _0/ (of het nou halo3 wordt of niet, dat zal mij niet boeien maar ik zit in ieder geval nog steeds te wachten :) )

Deel Deze Pagina