is lan (system link) mogelijk via WIFI ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door SPeCTRuM, 8 dec 2010.

1. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen.

is het mogelijk om via WIFI een verbinding te maken met 2 xbox360 (of meer) zonder Xbox LIVE ?

Dus eigenlijk hetzelfde als met een kabel, maar dan wireless.

Mijn buren en ik willen een LAN maken, en system link games spelen, maar geen kabels aanleggen. We zitten beiden ook niet op Xbox LIVE, en willen ook niet online.

Ik heb iets gelezen over een AD-HOC server opzetten op de eerste XBOX360 en dan inloggen met de andere ( of meerdere ). gaat dat door de muur heen ? (ongeveer 10 a 15 meter, en 1 muur ertussen )

Groeten, Chris.

Laatst bewerkt: 8 dec 2010
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Theorethisch is het mogelijk, maar liever niet omdat je dan veel last hebt van lag

3. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    ai, dat zou jammer zijn.

Hebben niet echt veel zin om een kabel te gaan leggen hiervoor... zijn er mensen met ervaring, en/of ideeen ?

groetjes, C

4. Silverlink

Silverlink Sage of Darkness

Leuk Bevonden:
    3
    Als je gewoon een sterke draadloze router hebt moet je gewoon er voor zorgen dat je buren er ook op kunnen (geef ze het wachtwoord ervan) Als jullie beide een nieuw model XBOX hebben dan hebben jullie zelf de optie Wireless N (houdt er rekening dat je router dit ook aan moet kunnen).

System linken is dus geen problemen zelfs niet met de oude G standaard. Je hebt 54MBps tot je beschikking en dat is voor zowel up als down 27MBps up en 27 MBps down. Moet dus ruim voldoende zijn.

5. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een xbox elite, uit eind 2009 met 120GB HDD ( geen slim ) en mijn buren hebben een witte xbox, welk type weet ik niet, maar ze hebben hem pas een jaartje.

Wij willen deze adapters bestellen

En dan 1 op 1 met die adapters.

Eventueel met mijn modem gaat ook wel hoor... ik heb een tele2 20MBIT DSL modem. ( Multimodem )

Maar het gaat ook zonder modem he ? ( Is ook en Wireless router )

Laatst bewerkt: 8 dec 2010
  6. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat je het niet wil maar toch...

Kabel onder de grond naar je buren of gewoon een gat naar je buren en daar een kabel doortrekken...

De beste verbinding is altijd bedraad!!!!!!!!!!

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik denk wel dat beide consoles op dezelfde router moeten zitten voor het gaat werken. Volgens mij kan je geen ad-hoc netwerk maken met Xbox360's

8. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik quote :

Methode 3: twee tot vier spelcomputers aan elkaar koppelen (draadloze verbinding)
    U kunt twee tot vier Xbox 360-spelcomputers aan elkaar koppelen om systeemgekoppeld te spelen met behulp van de Xbox 360 draadloze netwerkadapters. De draadloze netwerkadapter van elke spelcomputer communiceert met de andere adapters.

Opmerking In één configuratie voor systeemgekoppeld spelen kan geen combinatie van draadloze en bekabelde verbindingen worden gebruikt.

1. Schakel de spelcomputers uit.
    2. Koppel een draadloze netwerkadapter aan elke originele Xbox 360-spelcomputer en zorg ervoor dat de adapter is geïnstalleerd en geconfigureerd.

3. Schakel alle spelcomputers in.
    4. Breng de verbinding tussen de spelcomputers tot stand.
    Dit doet u als volgt:

Ga op elke spelcomputer naar My Xbox en selecteer vervolgens System Settings.

Selecteer Network Settings.

Als u de nieuwste versie van het dashboard gebruikt:
    Selecteer in het scherm Available Networks de optie Advanced settings.
    Selecteer Create Ad-Hoc Network.
    Geef de naam op voor het draadloze netwerk en selecteer vervolgens done.

Het draadloze ad-hocnetwerk is nu gemaakt. Elke console kan verbinding maken met dit netwerk door de naam op te geven voor het draadloze netwerk dat u hebt gemaakt in het scherm Available Network.
    Als u een ouder versie van het dashboard gebruikt, selecteert u Configure Network.

Selecteer op het tabblad Basic Settings de optie Wireless Mode.

Selecteer Scan for Networks.
    Selecteer Create Ad Hoc Network, geef een naam op voor het draadloze netwerk en selecteer done.
    Verlaat de systeeminstellingen.

Elke console kan verbinding maken met dit netwerk door Scan for Networks te selecteren en vervolgens de naam te selecteren van het draadloze netwerk dat u hebt gemaakt.

5. Volg de game-instructies om het systeemgekoppeld spelen te starten.

Opmerking Alle gekoppelde spelcomputers moeten voor systeemgekoppeld spelen dezelfde game, game-versie, maps en missie-updates hebben.

9. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    een ad-hoc gaat dus wel.

Ik ben alleen niet zeker of je direct met elkaar kunt lannen, of dat je nog een router o.i.d. moet hebben.

En of het wel werkt met de buren, i.v.m. de muur.

Wij willen wel die WIFI adapters aanschaffen, maar willen eerst zekerheid hebben dat het werkt. vanwege de aanschaf kosten.

Als het moet, ben ik bereid mijn tele2 Multimodem ( met WIFI router ) in te stellen als server, maar als het 1 op 1 kan met de adapters zou beter zijn.

En kabels leggen... nee. dat gaan we echt niet doen.... Hooguit een keer met mooi weer, door de ramen heen over dce schutting ofzo... tijdelijk... maar niet permanent.

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ok nou als het kan, waarom doe je het dan niet?
    Wat is de afstand tussen jou xbox en de xbox van de buurman?
    Hoeveel muren zitten ertussen (maak verschil tussen draagmuren en niet-draagmuren)?

11. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat we zeker willen zijn dat het werkt, daarom deze draad.

De afstand is zo'n 15 meter ( hooguit 20 ) met 1 muur. Deze muur is een dubbele muur, geisoleerd. ( tussenwoning )

De WIFI adapters die ik op het oog heb is deze : Microsoft Xbox 360 Wireless Network Adapter 'N'

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Om een 'try before you buy' te hebben kan je misschien proberen een wireless netwerk op te zetten met twee laptops, en op dezelfde plek zetten waar de consoles staan. Daarna kan je elkaar pingen om te kijken of je een stabiele verbinding heb.

13. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Voor 3-4 euro per maand zit je op Live en kan je met je buren gamen en een headset gebruiken zonder lag of ellende.

Ook kan je tegen anderen gamen en demo's spelen. Of je vindt het te duur (onwaarschijnlijk) of jij/jullie hebben een ban.

14. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, hebben geen ban. maar gamen nooit online. We hebben een paar games die we met de buren spelen, op bezoek dan .. is een hoop gesleep iedere keer. maar is maar paar keer per jaar. daarom is live geen optie.

maar goed, ik denk dat we het gaan proberen met die adapters, en eventueel met mijn modem/router en als er echt teveel LAG is, dan houden we het bij af en toe bij mekaar komen met de spullen.

iedereen bedankt voor de info,

Groetjes, SPeCTRuM

15. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat ga ik c'ker proberen. tnx voor de tip :)

16. TDF GANGSTER NL

TDF GANGSTER NL STB MEMBER

Leuk Bevonden:
    0
    1 van beide moet een draadloze router hebben en beide moeten een wireless usb stick (XBOX360) hebben.

Oftewel je doet de wep/wap/wpa/etc... code delen met je buren.
    Of je maakt je netwerk onbeveiligd maar doet niet broadcasten (in te stellen in router) zodat je alleen maar de netwerknaam hoeft door te geven aan je buurman.

Suc6:thumbs:

17. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    je kan ook xboxconnect proberen of xlink kai

18. SPeCTRuM

SPeCTRuM Member

Leuk Bevonden:
    0
    ga mijn router t.b. stellen, en schaffen beide zo'n wireless N USB adapter aan.

Dan gaat het c'ker lukken. :)

tnx allemaal

Deel Deze Pagina