1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Is Sega Gt2002 nou zo slecht of ligt het aan mij ....

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sergio Syncro, 11 dec 2002.

  1. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Met SegaGT heb ik nogal wat moeite want ik vind het NIET te spelen ...

    Het gaat mij puur om de sim en niet de quick races enzo.
    Het wil mij maar NIET lukken om wat te verdienen met 1 van de 2 auto's die je kan kopen (rest is echt rommel) ...
    Wordt gek van de 12000 menu's en bevestigingen en automatische replays.
    Ziet er wel prima uit hoor maar niet echt veel beter als GT3, opzich best wel een schande.

    Alles lijkt stukken sneller te gaan dan mijn Fiat of Peug 206 en ik verdien dus ook geen fluit :mad:
    Doe ik wat verkeerd of klopt er echt niks van ???

    Heb sinds kort een Xbox en heb al ruim een jaar een PS2.
    Vind de Xbox tot nu toe behoorlijk tegenvallen moet ik eerlijk bekennen.

    Sergio Sega GT2002, JSRF, DOA3, Halo (duits) dus geen seconde gespeeld ....
     
  2. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je hem geen seconde had gespeeld had je ook niet geweten dat ie Duits was (dijenkletserrrrr)....:+

    In het begin is SEGA GT gewoon ff doorbijten. Je moet gewoon een race zoeken waar je veel mee verdient en die ff tig keer achter mekaar doen totdat je je eerste bakkie af hebt. Als je een rijbewijs bijhaalt gaan de cash rewards bij races wel omhoog hé. Ik heb eerst de 206 afgebouwd en toen een Merc 500 sl. Als je die afgebouwd hebt en je wint alle races die ermee haalbaar zijn heb je al genoeg cash en goeie prize-cars om de rest van het enigszins korte spel te kraken.

    Verder zitten er idd een hoop onzinnige dingetjes in het spel en zijn de graphics en banen nou niet echt beter dan GT3 of zo. Maar ik vind wel dat ie op plek 2 komt.

    dus.....
     
  3. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je hem geen seconde had gespeeld had je ook niet geweten dat ie Duits was (dijenkletserrrrr)....

    Nou na het menu de game opstarten en dan het verhaal aanhoren in het Duits en dan uitzetten lijkt mij niet spelen :)

    Bedankt voor de info en tips,

    Sergio
     
  4. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu een week of wat met Sega GT2002 bezig en het is id in het begin 'effe doorbijten'. Alleen maakte hij bij mij wel een erg grote sprong plots: met een dikke Subaru Impreza had ik de 1e plaats gewonnen en won hiermee een auto. Deze maar verkocht (ik had geld nodig) en kwam er pas later achter dat de auto zo'n 300.000 had opgebracht :) Ik dacht eerst toen ik een keer 10.000 had gewonnen: he, wat vreemd. Ik win 10.000 maar het lijkt alsof er haast niks bij komt. Kwam er pas later achter dat het geen 37.000, maar 370.000 was :) Meteen een Nissan Skyline gekocht (nu met 563pk) en nog een Ford GT met ongeveer 750pk.
     
  5. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Vtec ! Jouw ken ik :)

    Hoe starten jullie dan zeg maar ???
    Alles om me heen lijkt zo veel sneller te gaan en afgezien van de Ovaal die ik dan 1x kan winnen houd het voor de rest bij mij goed op ...

    Jullie beginnen allemaal met een 206 neem ik aan ??


    Sergio 'Wannabe'
     
  6. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    He, Sergio. Ik had al een vermoeden dat jij het was, maar alleen niet verder gekeken dan mijne neus lang was ;)

    Ik ben begonnen met een Honda S800 (of S600) en uiteindelijk genoeg geld bij elkaar gekregen om een Honda Civic Type R te kunnen kopen (nieuwe model). Helaas kwam deze niet verder dan 270pk en heb toen (voor mij) de logisch overstap gemaakt naar de Subaru. Deze gekieteld tot +/- 400-450 pk en met deze auto dus een auto gewonnen die nogal veel opbracht bij de verkoop. Nu rijdt ik voornamelijk met de Skyline R32 en voor het sprinten gebruik ik de Ford GT. Binnenkort wil ik nog de Honda NSX aanschaffen.
     
  7. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die Honda S600 niet zo'n 56 pk autotje ???
    Het viel mij op dat er eigenlijk maar 2 keuzes waren vwb een beetje power en dat waren de 206 en de Punto, maar schijnbaar heb ik toch andere alternatieven over het hoofd gezien ....
    Keek wel bij Honda hoor maar zag niks dat de moeite waard leek.

    Meer mensen die zo begonnen zijn ?

    Btw in GT3 zijn ze OOK afgestapt van 2e hands auto's, dat vergeef ik ze nooit !!!!!!!!!!!!


    Sergio
     
  8. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel power heeft de Honda id niet (zeer oud model) en er zullen vast wel betere keuzes zijn geweest, maar ja, ik ga liever niet vreemd ;)

    Ik ben tzt ook zeer benieuwd wat je nu precies vindt van Sega GT2002 aangezien je ook GT3 voor de PS2 hebt, maw je kunt een goede vergelijking maken.
     
  9. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou kan je nu toch al redelijk wat zeggen vwb die 2:

    Sega GT 2002 tov GT3

    - Grafisch iets beter maar niet veel
    - Minder visuele simulatie want bij GT3 draaien alle wielen, veren alle wielen en ziet het er realistischer uit
    - Auto aanbod is dieptriest tov GT3 en van het aanbod is 1/3 onzin, leuk hoor 6 verschillende NSX'en maar zorg eerst eens dat het Honda platform compleet is en ga dan speciale types (en die jappen hebben er nogal wat !) toevoegen.
    - nog steeds te veel laad werk net als GT3 en dat is voor een Xbox een schande gezien de onboard harddisk
    - Dragraces is een leuke toevoeging
    - te weinig tracks wat ik gezien heb
    - Licenses zijn niet los te doen
    - sound is vrijwel identiek, inclusief de weinig zeggende soundtracks (net als GT3 )
    - Besturing voelt goed aan en zal niet veel schelen van GT3 en is dus een compliment


    In de loop der tijd zal ik nog eens wat punten posten en/of herzien als ik dan wat meer uren in het spel heb zitten.

    op dit moment is mijn indruk matig, zeker omdat GT3 al bijna 2 jaar uit is en men hiervan had kunnen leren/afkijken en had dit spel beter moeten zijn.
    Vind dat er weinig verschil is met Sega GT op mijn Dreamcast, sterker nog, ik vond die leuker om te spelen.


    Sergio
     
  10. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Xbox zijn er momenteel ook weinig alternatieven, maw we moeten roeien met de riemen (Sega GT2002) die wij hebben ;)

    Maar veel wat je opnoemt klopt id (zoals bijna altijd, btw ;)). De aantal tracks zijn volgens mij id minder + lijken ze veel op elkaar (vaak dezelfde tracks, maar dan met of zonder shortcuts). Aanbod van auto's is id een stuk lager dan bij GT3. De controle vind ik goed, maar kan deze moeilijk vergelijken met andere races games, aangezien ik maar relatief weinig heb gespeeld op de consoles.

    Ach, waar het mij om gaat is of ik me goed kan vermaken met een spel en dit lukt me momenteel zeer goed met Sega GT2002. Het is ook lang geleden dat ik zo lang een spel achter elkaar heb gespeeld. Meestal ben ik na 2 weken er wel op uitgekeken, maar dat is met Sega GT2002 nog niet gebeurd.
     
  11. tupaclives_on

    tupaclives_on Xboxer for life

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    ben begonnen met de celica 1600 en daarna gelijk een lotus elise gekocht zonder de celica op te voeren
     
  12. Bertjan123

    Bertjan123 Aaii

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    De Lotus Elise is inderdaad een lekkere bak. Ben nu aan het kijken naar de opvolger... want ik wil nog sneller. Is alleen vrij lastig, want de Elise ligt zo lekker op de weg en heb het nog niet echt met andere auto's kunnen ontdekken. Nog tips? En ik ik heb nu mijn rijbewijs S en ik wil wel een bak waar ik nog mee kan winnen. Dus geen Fiat Punto ofzo.
     
  13. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je het geld al hebt, maar de Nissan Skyline is een beest. Standaard al 280pk en vrij ver te tunen naar 563pk. Plus staan die bekend om een aparte techniek van wegligging.
     
  14. Bertjan123

    Bertjan123 Aaii

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Geld speelt geen rol. Heb net zo'n Ford GT gekocht van 150.000 maar dat beviel niet (misschien als ik was gaan tunen wel... maar ja) dus heb ik die maar weer verkocht. Heb verder iets van 20 auto's in mijn garage waarvan een paar volledig opgevoerde auto's (Renault Clio, Lotus Esprit, Lotus Elise en een Subaru). Maar ik zal strakkies eens even naar een Nissan Skyline kijken (naam komt me bekend voor, heb hem misschien al wel gekocht) en die een even lekker opvoeren.
     
  15. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Net even geprobeerd met een Toyota Celica 1600 GT en dat gaat een stuk beter ...
    Valt me wel op dat je de dragraces op een gegeven moment ONMOGELIJK kan winnen met je huidige auto omdat ie een tegenstander er tegenaan gooit die gewoon sneller is.
    Heb ook gezien dat een tegenstander, die ik er eerst uit reed daarna, gewoon constant van me won ... Wazig :eek:

    Je wordt min of meer gedwongen om te gaan racen en dat is wel te doen maar valt niet mee.
    Viel me ook op dat als je 'het ovaal' gewonnen hebt je hem niet meer kan kiezen (logisch) maar als je een paar andere tracks gedaan hebt hij er soms weer is !

    Blijf me storen aan het constante bevestigen van het quiten van een replay en die fukking replays krijg ik de zenuwen van (ook een iritante factor van GT3 ), had je moeten kunnen uitschakelen in de settings SEGA !!!!!! =(
    Kijk er al wat positiever tegen aan alhoewel het (nog) NIET in de buurt van GT3 komt, de game zat bij mijn Xbox dus dat vergoed een hoop maar zal hem op dit moment NOOIT los gekocht hebben wetende dat mijn PS2 met GT3 naast de Xbox staat.

    Valt me trouwens op dat men vreselijk veel ouwe bakkies in het spel heeft zitten (die soms ook nog erg snel zijn) wat wel nostalgisch is maar je er weinig aan hebt aangezien het vaak dweilen op de weg zijn, verbaas me steeds meer over de keuze van het wagenpark :confused:

    Straks weer ff spelen en kijken hoe ik dan tegen dingen aan kijk.

    Sergio
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2002
  16. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de 1e plaats rijder id snel van je wegrijdt was mij ook al opgevallen :)

    Tja, misschien is GT3 nog steeds wel beter, maar ik heb (bewust) gekozen voor de Xbox en niet de PS2 mede in de hoop dat ook zij iets op de markt zullen zetten zoals GT3 voor de PS2. Met Sega GT2002 is de 1e stap gezet :) En er komen gelukkig nog meer stappen.
     
  17. soylent

    soylent Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    aanrader: ben even de Europese titel vergeten, maar ik zou als ik jullie was gaan uitkijken naar APEX. Ik geloof dat er niet zoveel auto's in zitten maar je kan hem wel van scratch maken.
    Dit draagt misschien bij aan een "intensere"-racer

    grtz
     
  18. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    APEX heb ik id goeie dingen overgehoord en gezien.
     
  19. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees dat als je van dit soort games houd je niet onder een PS2 uit komt ....
    Kijk, GT3 is al weer bejaard en ruled nog steeds, het is een kwestie van maanden voordat de opvolger komt en dan weer de nieuwe trend set.
    Ik heb zelf een PS2, Gc, en nu een Xbox omdat ik van de beste games wil genieten en het is nu eenmaal zo dat de beste games NIET altijd op alle platformen te krijgen zijn, vandaar .....

    Sergio
     
  20. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb id aan de PS2 gedacht, maar ik heb hem 2x gehuurd en ik zat me al snel te ergeren aan de grafische kwaliteit. Niet dat het slecht is, maar ik ben verwend door veel te gamen met de PC en dan is de Xbox het enige wat in de buurt komt. Het zou wel mooi zijn als er meerdere GT3 achtige games gaan komen voor de Xbox want ik ben wel zo'n iemand die dus bijna de PS2 had gekocht voor alleen GT3. Heb ik ook met de PSX en GT2 gedaan. Maar wat ik al zei: Sega GT2002 komt aardig in de richting, maar ik denk ook niet dat er echt een goede 'opvolger' cq concurrent zal komen van GT3 (oke, GT4 ofzo). Elk ander spel zal vergeleken worden met de GT serie en die hebben nu eenmaal de trend/genre gemaakt en daar is moeilijk overheen te komen.
     

Deel Deze Pagina