Is Sony/playstation Ziek In Hun Hoofd Ofzo

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Richard, 24 mei 2002.

1. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Op internet kwam ik het volgende bericht tegen:
    Linux voor PS2 verkrijgbaar in Europa

Programmeren op de Sony-console
    Maanden na de introductie in Japan is Linux voor PS2 nu ook verkrijgbaar in Europa. Het pakket bevat software en een harde schijf van 40 GB, een usb-aansluiting, een monitorkabel en een ethernetmodule. Het pakket valt voor 249 euro (exclusief BTW) online te bestellen; Sony wil PS2-bezitters niet in verwarring brengen door het product in winkels te plaatsen.

Het Japanse bedrijf beschouwt de Linux-kit dan ook als een nicheproduct. "Door het te distribueren via een website hopen we verwarring te vermijden over wat het is en voor wie het is bedoeld", deelt Sony mee. "Zo voorkomen we teleurstelling bij klanten die het pakket per ongeluk kopen." Tot de doelgroep behoren programmeurs en Linux-ontwikkelaars, liefst met wat ervaring in het open-bron besturingssysteem, valt op de verkoopsite te lezen.

Sony vreest dat anders sommige mensen de kit zouden kopen omdat ze geloven dat de harde schijf gebruikt zal worden door games. Dat is niet het geval, luidt een waarschuwing op de site.

De software wordt geleverd op twee dvd's. Die zijn per regio gecodeerd; Amerikaanse kits zullen dus niet met Europese PS2's overweg kunnen. Het pakket bevat ook een US-QWERTY toetsenbord, maar valt door elk usb-compatibel toetsenbord te vervangen. Geïnteresseerden moeten ook beschikken over een geheugenkaart van 8 MB.

De verkoopsite vind je op www.linuxplay.com. De website playstation2-linux.com is een trefpunt voor de PS2 Linux-gemeenschap.

Dit is toch niet normaal meer. Je koopt een spelcomputer en wat ga je er vervolgens op doen, programmeren, ja fuck op, koop dan een pc. Heel dat fucking setje kost je gewoon 292 euro, incl BTW in oud hollandse guldens dus bijna 700 piek, dat is de moeite toch niet waard.

Maja heel die PS2 is de moeite niet waard, Xbox ruleert.
    Maja wilde het toch ff medelen aan jullie wat voor stomme zet dit is van sony/playstation

2. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    aah mooi zo.
    dit is inderdaat een domme zet van PS2
    er een computer van maken.
    heel dom van ze.
    maar ja mooi voor ons.

3. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony ruled nu niet meer!! :r
    MS wel!! :)

4. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    PCS2 -->> Personal Computer Station 2

BWOEHAHAHAHAHAHA 8) Belachelijk :+

5. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat er binnenkort allerlij rare programmatjes voor de PS2 zullen gaan verschijnen aangezien je nu dus je eigen programmas kunt schrijven. Nix mis mee met bijvoorbeeld een divX player ofzo :9

Maarjah, zou je strax dan ook nog een virusscanner nodig hebben voor je console :+

6. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    hmmm ik zie er geen nut in als je gewoon wil programmeren dan doe je dat op de PC vinnik...:D

7. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    wat een balle-tent daar bij sony zeg:p

8. quintus

quintus achter je!

Leuk Bevonden:
    0
    oud nieuws.

maar ik zie het probleem niet zo... waarom zou dit een domme zet zijn? voor linux fanboys is dit leuk speelgoed lijkt me.

programmeren doe je op je pc??? hoezo? op een palm of op een ipaq of de videorecorder of een commodore64 of een amiga of een mac of een koffiemachine (check de seriele input van de Douwe Egberts bij jou in de kantine ;) of lego programmeren is toch ook interessant?

9. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Het was Sony die M$ er van betichtte een PC in de huiskamer te willen zetten, en nu doen ze het dus eigenlijk zelf. Waarom denk je anders dat ze het niet via de mainstream kanalen verspreiden?

(oh en Lego programmeren is inderdaad erg tof)

10. quintus

quintus achter je!

Leuk Bevonden:
    0
    heeft Sony dat beweerd? ok dan is het erg laf, maar ik dacht dat alleen de fanboys dat steeds riepen, en niet Sony zelf....

11. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het in zo verre een domme zet omdat die set dus gewoom veel meer kost als de playstation zelf. En idd eerst microsoft van dingen beschuldigen en later de dingen zelf uitvoeren, ik bedoel microsoft is niet van plan om (voor zover ik weet) een toetsenbord en een muis aan de xbox te hangen. En voorals nog er gaat gewoon niets boven een Xbox dus sony is zowieso (raar woord) dom!!

12. Panzerhaubitze

Panzerhaubitze De botte bijl

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik voorop stellen dat ik ook niet echt een grote sonyfan ben, maar ook geen microsoftfan.
    Ik heb alleen een PS2, maar ik vind het gewoon errug laag bij de grond om Sony af te zeiken, denk nou eens ff na jonge game designers moeten toch ergens beginnen?
    Sony brengt zoiets alleen op de markt voor dit soort mensen en amateurs die het gewoon leuk vinden om een progje te maken wat ook echt draait op de PS2.
    Het zou voor jullie toch ook koel zijn als er een designkit zou komen voor de xbox?
    Weten jullie nog met de dreamcast? Op een andere topic, ik geloof dat ie heette: Wat vind je de beste console na de Xbox, was het errug opvallend dat 80% zei: de dreamcast.
    Ook toen werd Sony helemaal de grond ingeboord door Pro-SEGA figuren, weet jij nu nog een winkel die Dreamcast verkoopt???
    Ik bedoel maar onderschat Sony nou niet, als de Xbox zo'n goeie console vind = het toch helemaal niet nodig om de concurent in de grond te trappen?
    Als het de beste console is dan blijft ie toch straks als enige over.

13. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    IK zie het probleem ook niet hoor...is juist misschien wel een goede zet..nu kan iedereen die een beetje programeer kennis heeft zelf spellen en programma's maken.....N uzullen er binnen kort ook wel code's in bladen staan die je moet invoeren om een bepaalde game te maken...(niet super mooie games maar toch wel leuk..(die goede oude tijd..**zucht**:+ )

Maarjah, xbox fanboy's zullen altijd blijven bestaan en die zullen dit ook wel weer gaan afkraken..netzo als ps2 fanboys alles voor de xbox zullen afkraken..enz, enz..

Wij hebben hier ook een ps2 thuis staan (van mijn bro) maar ik denk niet dat we dat pakket zullen kopen..te duur...das het enige negatieve argument wat ik heb........

14. Panzerhaubitze

Panzerhaubitze De botte bijl

Leuk Bevonden:
    0
    100% mee eens Cyber!!!

15. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zou goed kunne!! dat zou helemaal :r zijn

16. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    op zich vindt ik er niks mis mee van sony, voor programmeurs die het leuk vinden (en genoeg geld hebben ;) ) is het wel een uitkomst, zielig zou ik vinden als er allemaal programma's zouden uitkomen voor de ps2, zoals bijv. een mp3-speler ofzo (wel vet natuurlijk maar wel gaar).

17. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    neem dan niet McAffee als virriscanner :+

18. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Iets voor Linux freaks die microsoft haten, hebben ze linux en een spel computer...

Maarre zo'n VGA kabel moet ook maar eens voor de XboX komen (zonder zo'n kastje er tussen...) of werkt dat alleen voor linuX..

19. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    jammer :

Can I use the monitor cable with commercial PlayStation 2 games and a monitor ?
    The simple answer is no. The Computer Monitor Cable (for PlayStation 2) (with audio connectors) which is provided in the kit will work with PlayStation 2 software that outputs VESA compatible signals. Currently, there are no commercial PlayStation 2 games available that output in VESA display modes. All games today use TV signal standards NTSC and PAL which cannot be displayed on most computer monitors.

20. inod3

inod3 Murai is een aap :-)

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wel slim

Binnenkort (jaar of 2) komt de nieuwe PS2 uit. Quess what waarop deze zal draaien?? Juist --> Linux.

Het is juist een ontzettende slimme zet om op deze manier (aankomende-) programmeurs en ontwikkelaars kennis te laten maken met de architectuur van de PS2 in combinatie met een (gratis) OpenSource OS als Linux.

Momenteel zijn er al miljoenen programmeurs bezig met Linux. De stap is dan klein om over te stappen van de PC/Linux naar de PS2/Linux.

Dit is precies hetzelfde wat MS heeft gedaan met de Xbox. Op de Xbox draait ook gewoon een win2K kernel. Hiervoor zijn er ook al miljoenen programmeurs te vinden.

Waarom zou Sony deze zet anders doen? Omdat ze willen laten zien dat het hun gelukt is om Linux ook op een Gaming console te laten werken? Nee hoor... Dit hoort allemaal bij hun strategie in de slag om het grootste aandeel op de console markt.

Lekker rustig iedereen op een PS2 laten ontwikkelen totdat de tijd rijp is.. en dan: PATS BOEM! markt overname door Sony --> weg Xbox....

"Mm, yes, mark my words you will, yes mark my words..."

---
    inod3
    http://www.the-node.org/

Deel Deze Pagina