Island Thunder VS Ghost Recon 2/SS

Discussie in 'Algemeen' gestart door Azumi, 25 dec 2005.

1. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    hee daarzo,

om te beginnen:
    ik vind Ghost Recon 2 en Ghost Recon Summit Strike fantastische spellen, dus niet denken dat ik het allemaal niks vind; ik vind het namelijk geweldige spellen allebei.
    maar, mijn punt in deze thread:
    ik heb sinds kort Island Thunder in mijn bezit, niet het nieuwste spel, maar ik vermaak me er uitstekend mee.
    ik kreeg meteen weer the good old Rainbow Six en Delta Force feelings te pakken, heerlijk!
    na heel wat lood in cubaantjes geknalt te hebben, viel het me op dat ik dit spel eigenlijk net zo graag speel als de nieuwere Ghost Recon delen.

Je voelt je in dit deel veel kwetsbaarder, en ook 'gewoon' een groep soldaten.
    Bij Ghost Recon 2 heb ik soms het gevoel dat het 'american style' is. (dus, jou team is de beste, die terroristen zijn maar crap en van dat soort dingen)
    bijvoorbeeld bij Summit Strike, missie 2: blablabla, anyway, he's going down!
    dan krijg ik meteen het gevoel dat je meer bent dan gewoon soldaatjes.
    Dat is moeilijk uit te leggen, maar ik denk wel dat de meeste onder ons dit zullen snappen.
    Ook is het soms irritant dat er vrij vaak dingen gezegt worden als
    'Watch that cover!'
    'Keep your field of fire clear'
    en dan de ergste:
    'This one is do or die!'
    'This one is gonna get hot!'
    hierdoor gaat het gevoel bij mij van kwetsbaarheid weg. zoals ik al zei, moeilijk uit te leggen, maar degene onder ons die beide spellen hebben (gespeeld) zullen het wel begrijpen.

Ook het coopen speel ik soms in split screen gewoon liever met Island Thunder. Bij Ghost Recon 2 of Summit Strike is de singleplayer veel specatulairder door de 3th person view, als je dan met 2 of meer op een scherm speelt, heb je meteen het gevoel dat je iets mist. bij IT is dit niet het geval.
    Ook is het wel grappig dat je met bots aan je zijde kan strijden, dus als je met zn 2en It speelt, kan je er dus ipv 1 tegen 1 (zoals bij GR2/SS), 3 tegen 3 van maken.

En nee, krijg nou niet de indruk dat ik Ghost Recon 2 of Summit Strike maar bagger vind, ik vind het geweldige spellen, maar ik vind bij Island Thunder de feeling stiekem gewoon beter. Niet op zn american style dat wij de beste zijn, maar je voelt je gewoon een kwetsbare soldaat.
    begrijp dus goed, deel 2 en Summit Strike zijn erg gaaf, maar ik speel island thunder net zo graag als deel 2 of SS, en eigenlijk zou dat toch niet moeten.

Hoe denken jullie hier over?

edit: weejo, wat een lap tekst :cool:

Laatst bewerkt: 25 dec 2005
  2. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heb zelf Island Thunder. Vind de besturing om de een of andere rede erg beperkt aanvoelen, het mist iets. Probeer Island Thunder nou ook kwijt te raken :D.

3. Marnixio

Marnixio World Of Warcraft

Leuk Bevonden:
    0
    3 euro xD

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    ik snap dat de meeste mensen nu Island Thunder niet geweldig meer vinden, maar ik was gewoon verbaast hoe goed het toch eigenlijk is vergeleken met Ghost Recon 2.
    Sommige elementen zijn gewoon nog beter in It. (ja, veel meer zijn er beter in GR2, maar dat terzijde :+)

en dat je de besturing beperkt aan vind voelen, dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat je spellen ala halo 2 gewend bent, waar de crosshears niet van elkaar gaan e.d.
    Ik vind dit realisme juist wle vet :)

5. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    ik had meer verwacht van island thunder... daarentegen vond ik ghost recon 2 super spel :) ik weeet niet waarom maar het was gewoon heel erg vet vond ik :D

6. Beawulf Agate

Beawulf Agate aka Mad Murdock

Leuk Bevonden:
    1
    ik was zeer blij met de download content... 14 nieuwe maps en mission (om en nabij... :9 )

7. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Vindt je Ghost Recon 2/SS nou wel of niet tof?8)
    Het is inderdaad een lap tekst, maar wat wil je als je alles 3 keer verteld!:p

Ontopic: heb ghost recon 2 en IT gespeeld, en ik snap wat je bedoelt;), en vind IT ook beter, IT met 3view _O_

8. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    iid,
    Island Thunder + 3th Person + de graphics van GR2...
    man, wat zou dat mooi zijn :cool:

9. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    je zegt dat island thunder bijna zo goed gemaakt is als ghost recon 2.

komt mischien wel omdat ghost recon 2 gewoon verwaardeloost is. ik heb nooit IT gespeeld maar gr2 had ik na 1x uitspelen in de kast laten staan.

en idd als je met 2 man of meer gaat spelen is het verrekte irritant dat 3rd P weg is.

10. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt dat ghost recon IT een veel spannendere sfeer heeft.

Lekker outdoor knallen..

ghost recon 2 , is veel te Urban....

is daar bij SS een verandering in.. meer outdoor levels.

11. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind zelf gr (IT) veel lekkerder wegspelen dan gr 2. Ik vind zelfs gr se beste van de hele reeks. Nu heb ik gr 1 (en addons) in het begin op de pc gespeelt, waarbij je 3 ipv 2 teams onder je command had en elk van de leden kon kiezen. Later kocht ik ze op de xdoos waarbij je misschien maar 2 teams had, en minder mensje's speelde het toch goed weg. Je had echt een soort "oorlog gevoel". Je kon ook op heel andere manieren je missies uitspelen dan in gr 1, vooral packages "securen" was geweldig en vervolgens een ander team kiezen om je missie uit te spelen omdat je niet in een mogelijk vuurgevecht wilde komen met je "package" :). Ook kon je altijd met veel stealthy actie's om je vijanden heen sluipen en ze in de rug aanvallen. En zeker altijd rustig de tijd nemen om bijv. een kamp aan te vallen door eerst 2 teams goed te possitioneren en hun bedekt te houden en hold fire op te dragen. Vijanden zochten ook behoorlijk dekking, en meestal was niet de hele map geallarmeerd van een misslukte aanval, waarbij in gr2 elke vijand op je af gerend komt en je de missie in no time af heb door op je plek te liggen en iedereen af te knallen.

Nee, bij gr2 zijn die "sferen" en mogelijkheden hierboven verdwenen, je hebt 1 team waarbij je niet meer dan 50 m. vandaan kunt lopen of ze komen alweer achter je aan, en meteen schieten als er op ze geschoten wordt, terwijl je duidelijk 'HOLD FIRE' zei. Het neerhalen van "helo's" is ook niet echt boeiend:{ .Ik vind ghost recon 2 meer op snelheid gericht. Ze probeerden ze er ook een paar massale vuurgevechten in te stoppen, waarbij het recon gevoel dus totaal wegvalt. En het geweldige meer dan 1 team concept is ook weg, wat ik juist zo geweldig vond. Of het vrijspelen van sterkere mensen, en punten verdelen na iedere missie .Het eqquipen van elk team lid zou ik ook willen zien in gr2, ook al is het slechts specialiteit gebonden ( dus dat je op z'n minst de sniper kunt kiezen van een sniper). Nu snap ik best dat het team kiezen niet echt samenvalt met het verhaal, maar maak dan tenminste 1 optioneel team lid.

Ik vind idd gr2 meer pro amerikaans en vond gr (it) altijd iets rustiger spelen. Ik zal gr1 altijd beter vinden_O_

Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  12. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    sorry...dubbele post.

excusez-moi :+

Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  13. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    hatserdeflats! en die snapt t!
    thats my point :)

IT heeft meer tactische mogenlijkheden, GR2 is enkel met 1 team (die je dan gelukkig wel een stuk kan opsplitsen).
    Verder heb ik pas nog Summit Strike gespeeld, en dat bevalt me ook prima, maar Island Thunder heeft iets speciaals...en een betere sfeer naar mijn mening.

Deel Deze Pagina