1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Israël valt Libanon binnen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 12 jul 2006.

  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet niet waar je het over hebt. Zoals GG al zegt.
    Lees eens een goed geschiedenisboek. Als je een beetje normaal en objectief de geschiedenis bekijkt zul je er achter komen dat Israël erg fout is geweest.
    Fouter dan de Arabieren. Ze hebben gesteeld, het zijn gewoon een stelletje ordinaire dieven en moordenaars. De Arabieren die pikken dit terecht niet, en proberen dmv terrorisme de staat Palestina terug te krijgen. Er valt niet te onderhandelen met dit land, de onderhandelingen verlopen niet zoals het zou moeten. Arafat de leider van de terroristen heeft zelfs geprobeerd te onderhandelen destijds, maar Israël is hier niet redelijk in. Alle landen om Israël heen hebben ruzie met het land al gehad, al een halve eeuw hebben ze ruzie en nu nog steeds en het zal helaas niet ophouden. Waarschijnlijk is het eindstation een wereldoorlog als ze zo door gaan.
     
  2. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    imo lijkt me het de beste oplossing
    ik hou me tegenwoordig ook helemaal niet meer bezig met het nieuws het is toch alemaal negatief.
    dus over dit heele drama wist ik ook niks.

    maar voor julie lijkt het volgens mij alsof heel israél dik in de oorlog zit ik ken mensen die daar wonen en het is alleen maar in sommige gebieden de rest leeft gewoon heel normaal
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, een land binnen vallen, honderden burger slachtoffers, massa's aanslagen, etc etc etc voor 2 soldaten, is idd de beste oplossing! :{

    En waar baseer jij op dat wij denken dat heel Israël in oorlog zit? :confused:
     
  4. Victor

    Victor Guest

    Dus dan zeg je er niks over, algemene regel bij discussies. Je moet wel eerst je feiten recht hebben.
     
  5. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0

    2 mensen gijzelen mag wel zeker.

    ik vind ergens dat je je punt moet maken maarja ik zal wel weer de eenige zijn die zo denkt_0/
     
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    2 mensen gijzelen mag zeker niet, maar praat dat een massale inval goed?

    Zoals al eerder aangegeven in dit topic, Israël heeft voldoende techniek om het stil te doen..
     
  7. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    erm.. nee.

    De Joden hebben in het begin van het bestaan van Israel het land gekocht van de Palestijnen. De Palestijnen hadden daar geen moeite mee omdat het toch niks waard was en ze kregen er nog geld voor ook. Nu Israel juist op dat land complete dorpen heeft gebouwd (en dus veel meer waard is) willen de Palestijnen daar weer terug en dat gaat niet zomaar.

    Dit is natuurlijk niet de enige reden!:)
     
  8. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    pfft hoe het geweld tegenwoordig uitbreekt... ook met noord-korea. Binnen nog geen 10j is't wereldoorlog 3 neem dat maar van mij aan. Elk begin van een nieuwe eeuw ligt iedereen op iedereens smoel te kloppen. Het zou mij niet verwonderen. Maar dat ze mekaar maar afmaken. Als ze allemaal kapot zijn is dat gedoe misschien gedaan.

    Idem voor de oorlog israel-palestina. Die is nu al 500j aan de gang. En allemaal door de Engelsen dan nog. Reden? Drinkwater. Maar dat weten ze ondertussen allang niet meer.

    Met al dat geld van al die oorlogen kunnen ze beter landen in Africa helpen. Wetenschap studeren en dingen uitvinden ter verbetering van de algemene mensheid. Maar nee, een andere neerschieten is leuker... *sarc*

    en trouwens dat van dat land kopen van de palestijnen... die waren bezet door de Engelsen en die hebben dat doorverkocht aan Israel. Israel heeft lang niet zoveel drinkwater voorraad als Palestina en dus wouden die hun bronnen hebben. Palestina wou eindelijk eens onafhankelijk zijn maar nee de Engelsen verkochten hen door. Ondertussen zijn we 500j verder en strijden ze nog steeds voor hun vrijheid. So get your facts straight.

    Hoe zou jij je voelen als de Duitsers Nederland voor ik weet niet hoelang bezetten en NL dan verkochten aan Frankrijk of Denemarken of China ofzo. Van de ene bezetter naar de andere, die je cultuur, geloof, alles willen wijzigen naar hun gewoonten. Think again.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  9. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik 2 dagen terug nog in de libische zee hebben gezwommen... :)

    Midden-Oosten is jarenlang al met dit gedoe. Zal wel binnenkort weer een oorlog gaan komen en dan zal Bush weer met Amerika komen.
     
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn neef is daar. Erg man. Maarjah, ik het het al verwacht van hun. De 1000 palastijnen burgers die onterecht in de joodse gevangenis zitten, daar geeft niemand om. Maar 2 soldaten wie ervoor betaald worden, worden door oorlog gepakt, breekt de hel los.

    typical.
     
  11. partyproof

    partyproof What's next?

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beloofde land? Wat een joke man..

    't is inmiddels de 21ste eeuw en enige waar ze goed in zijn is elkaar verneuken met bommen en shit...

    Mag in sommige landen blij zijn als je een dag overleeft door de hele dag plastic te priken op een vuilnisbelt of niet kapot gaat door rondvliegende kogels of langzaam wegrot door een ziekte (waar je met een vaccin van €0,50 van af kan zijn)
    In Nederland is dat wel anders. Hier heb je bijvoorbeeld een euthanasiewet, homohuwelijken, gedoogbeleid, zorgstelsel (wordt weleenswaar minder)
    Zelf junks krijgen gratis dopeverstrekking enz.. Utopia zeg ik je..

    Er wordt gezegd dat iedereen gelijk is, klopt ook maar een leven in westeuropa is anders nog steeds meer waard dan een leven in bijv. Dafur.. Best jammer..
    En wij maar bitchen over dat we nog geen HD-tv hebben voor onze xbox360..
     
  12. Dark Elf Doku

    Dark Elf Doku Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    israel wint het met gemak van het hele midden oosten hun leger is te machtig....laat ze er lekker alles aan de grond gelijk maken hebben wij niet zo veel deprimerende dingen op het journaal
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom, steken we jouw huis in de fik. Dan hebben we geen last meer van loze opmerkingen.

    Sorry, het klonk misschien wel hard. Weet even wat je zegt ja.
    Dat hierboven komt op hetzelfde neer ongeveer, dus waar is het goed voor?

    Sorry, ik heb respect voor ieder volk, maar die Israëliers... weg ermee. Ze beginnen mij de keel uit te hangen. Weet je, dat geloof van die Arabieren en de rest van de geloven van dat volk daar, daar vat ik vrij weinig van. Maar de rest hoe ze leven, hun acties, kan ik enigsinds begrijpen.
     
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Palestijnen...tsjah. Zelfs door hun eigen Arabische bondgenoten worden ze uitgekotst. Jordanie wil ze niet, S-A wil ze niet, helemaal niemand wil ze niet. Het komt al die landen heel goed uit dat de Palestijnen in Israel zitten. Ondertussen moet het rijke westen de Hamas regering financieren, omdat landen als Syrie, Jemen etc het vertikken.

    Het ergste vind ik nog de bomaanslagen. Onschuldige kinderen en vrouwen worden opgeblazen en de daders zelf ontlopen alle verantwoordelijk doordat ze ook omkomen. Het wordt eens hoog tijd dat Israel alle Palestijnen het land uittrapt. :)
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  15. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Erm.. je zegt dat geen enkel Arabisch land hen wel opnemen maar je zegt wel dat Israel hen wel mag uittrappen.. waar moeten ze in hemelsnaam dan naar toe? Je zit dan in een impasse..
    Je kan niet zomaar een volk uittrappen.
     
  16. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    En andersom dan? Onschuldige Palestijnen die gedood worden door het Israëlische leger? Die militairen worden ook niet verantwoordelijk gehouden voor hun daden...:{
    Ergens in eind jaren '30 zei David Ben-Gurion (later de premier van Israël en was een van de sleutelfiguren van de Zionistische Arbeiders Organisatie) "After the formation of a large army in the wake of the establishment of the state, we shall abolish partition and expand to the whole of Palestine"

    Even snel vertaald, "Na de formatie van een groot leger in het kielzog van de oprichting van onze staat, zullen wij de afscheiding vernietigen en zullen we uitbreiden door heel Palestinië."

    Nu is dit al deels gelukt in 1947/1948, toen zijn er honderdduizenden joden naar Israël gevlucht en die hebben daar de Palestijnen verdreven! Dit vindt jij blijkbaar niet erg, en het liefst verban jij ze nu nog uit hun hele land omdat ze wraak nemen?

    De oprichting van de staat Israël (1948 ) werd gerechtvaardigd door de Holocaust, natuurlijk is het heel erg wat er zich hier in Europa heeft afgespeeld, daar is geen twijfel over. Maar om daar de Palestijnse bevolking voor te straffen door ze van hun leefgebied te verjagen...

    Ik denk niet dat er ooit nog een oplossing voor dit probleem komt. Wat ik denk dat de beste oplossing voor dit conflict is, dat Israël de Palestijnen een eigen 'erkende' staat laat oprichten die volledig onafhankelijk is van de Israël. De beste locatie voor deze staat is de Gazastrook en het gedeelte van de Negev woestijn dat door Irrigatie leefbaar gemaakt moet kunnen worden. Langs de kust van Gaza moet een enorme stad gerealiseerd worden waar de Palestijnen naar harte lust kunnen leven. Wie dit moet betalen? Israël, de VN en de VS.
     
  17. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    julie doen bijna alemaal alsof je in de oorlog zitten alsof israél alles verkeerd doet..

    gaat dan ook lekker nergens over
     
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja precies. Engeland had dat gebied overgenomen na de val van het Ottomaanse rijk. Dat gebied was nog gewoon bewoond door Palestijnen. Na WOII verkopen ze het, en wordt daar de staat Israel gesticht. Nu komen er mensen die daar nooit hebben gewoond, niet bekend zijn met de cultuur en met de mensen. Palestina wordt gewoon min of meer genaait. In plaats van dat ze zelf hun eigen staat krijgen, waar ze recht op hebben, wordt het vergeven aan mensen die er niet eens vandaan komen.

    Natuurlijk is de holocaust verschrikkelijk geweest en dat al die Joden vreselijk geleden hebben, maar om nu een land van iemand anders in te pikken die er 100 % niks mee te maken heeft, dat is belachelijk. En ik praat nu ook al die aanslagen goed van de Palestijnen. De nieuwe generaties Israëlieten kunnen er ook weinig aan doen dat hun voorouders naar Palestina waren gegaan, maar ik vind het gewoon niet kunnen om je zomaar een land toe te eigenen, waarvan je weet dat het nooit van jou is geweest.

    En natuurlijk liggen de roots van het Jodendom in het Midden-Oosten, en is Jeruzalem een belangrijke stad voor de Joden, maar dan is het niet meteen van jou. Jeruzalem is niet alleen een belangrijke stad voor de Joden, maar ook voor moslims en Christenen.
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Israel was al van de Joden. Alleen is het zo dat als morgen de moffen weer Nederland bezetten ons verjagen dat de nazaten van ons Nederland definitief kwijt zijn. Zo redeneert iedereen. Israel WAS allang van de Joden, voordat er uberhaupt iets als de Islam bestond, want daar gaat het om. Een geloofskwestie.
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja, daarom gaan ze niet ergens anders heen. Maar dit is gewoon milllenia geleden. Er zaten al geen Joden meer in de tijd van de kruistochten.
     

Deel Deze Pagina