1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Israël valt Libanon binnen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 12 jul 2006.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Vooral was he kerel,en op welke basis ga jij oordelen dat het vroegere palestina van de joden was en ten allen tijden van de van de joden zal blijven,ongeacht welk volk er op het heden woont.
    Je gaat me toch niet vertellen dat dit een correct historisch feit en een waarheid is omdat dit in de bijbel staat vermeld.
    De bijbel is tot op heden nog altijd géén Juridisch gestructureerd boek waar dé waarheid instaat die van toepassing is op ieder levend wezen.
    Die bijbel is alleen een waarheid voor al wat zich katholiek noemt , en bijgevolg te negeren door alle andersdenkende mensen,met de palestijnen op kop hiervan.
    En geloofskwesties zijn nog altijd géén maatstaf om een ander volk zijn land en geschiedenis af te nemen,en o ja voor al wie zegt dat de joden de grond van de palestijnen gekocht hebben om zijn geweten te sussen,lees de geschiedenis van die hele kwestie er maar op na.
    De engelsen hebben destijds palestina versjacherd aan de joden,of de palestijnen het er mee eens waren of niet, ze moesten het maar over zich laten komen en machteloos toezien hoe hun eigen land verpatst werd aan de joodse binnendringers die prompt met het meeste en beste aan de haal gingen en die in één moeite hun palestijnse medeburgers tot tweederangsburgers in eigen land maakten.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Wéér eentje voor mijn verzameling :lol: .
    En nu beginnen de persoonlijke aanvallen al op pagina 3 zie ik.
    Jij kan het écht niet laten hé gast,te lang in de zon gelegen zeker,of een slag van de molen gekregen....ja nederland kan gevaarlijk zijn met al die windmolens....even niet opletten .....en het is zo gebeurd...




    Wie heeft het er hier over nederland??? slechte en zinloze vergelijking en volstrekt niet relevant in deze discutie aangezien de situatie zich duizenden kilometers van hier afspeelt en gaat tussen een kunstmatig gekregen land (israël) dat de echte bevolking van zijn land ,namelijk de palestijnen onderdrukt en die nu een inval doen gepaard met bruut geweld in hun buurland libanon om twee ontvoerde soldaten vrij te krijgen.
    En dit zonder dat men eerst het diplomatieke pad bewandeld.

    http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=g2c972et
    Hier het bovenstaand linkje met de gebeurtenissen in rwanda,lees maar eens,10 doden en dit omdat de canadese bevelvoerder van de vredesmacht,jaja dit was een missie van blauwhelmen hen dwong om zich zonder slag of stoot over te geven,enne.....zijn wij soms met bruut geweld rwanda binnengevallen om dit te wreken.
    Mooi niet dus,de rwandezen hebben elkaar zelf wel uitgemoord.
    Het lijkt me dat jouw israëliers wat al te graag vechten,en zij dé grote storende factor zijn om ginds een min of meer stabiele veilige situatie te verkrijgen....


    Heel erg benieuwd of jouw grootouders en overgrootouders hetzelfde standpunt deelden toen de duitse tanks in 1940 nederland binnenvielen en hun vliegtuigen rotterdam platbombardeerden.
    Dus volgens jouw logica hadden de duitsers gerust in nederland mogen blijven aangezien ze er eeuwen geleden al baas waren.
    Men heeft nederland in 1945 bevrijd wat volkomen logisch is aangezien nederland aan de nederlanders toebehoord aangezien zij er wonen,nu in deze optiek gezien hebben de palestijnen net hetzelfde recht om in een vrij land te wonen ,en niet met een bezetter zoals nu.
    Nou denk ik zojuist aan de medische experimenten van de nazi's tot het bekomen van een arisch uberras.
    Jij hebt toch toevallig geen blond haar en blauwe ogen hé kerel , en toch af en toe niet de neiging om de rechterarm hoog op te zwaaien.....:eek:


    Dan moet je vooral hier niet posten....simpel als wat

    en mensen die denken het te weten en die nooit met een eigen mening,of met een link komen,maar zich toch geroepen voelen om anderen af te kraken gewoon op basis van vooroordeel bewijzen daarmee hun gebrek aan kennis en etaleren hierdoor ten overvloede hun kortzichtigheid ....hypocritie ....hoogmoedswaanzin .... efin kies maar uit.


    Haha mijn vriend,volgens mij ben jij één woordje vergeten,moest het niet schijnheilige boon zijn .:b:


    Edit: zojuist gelezen dat er vier brazillianen zijn omgekomen bij een israëlisch bombardement in libanon.....dus goed mikken kunnen ze óók al niet ....zeker dezelfde legerinstructeurs gehad dan hun spitsbroeders in irak.:eek: =(
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  3. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    Israël bestaat nog lang niet zolang als Palestina. misschien een kleine eeuw. Palestina bestaat al 900 jaar. En nu gij...

    En hoe dat sommige mensen hier reageren op de Palestijnen is net als hoe de nazi's reageerden op Joden. |:-
     
  4. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie trouwens van die aanval van Iran op Israël?
     
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke aanval?
     
  6. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    En de joden leefden lang en lang daarvoor al in Israel. :lol:
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Feit is dat de Joden lang geleden in Israel woonden, werden verdreven en schijnbaar het recht op hun land daarmee hebben verspeeld. Ander feit is dat Israel omringt wordt door louter aartsvijanden die zichzelf een doel hebben gesteld; de vernietiging van de staan Israel. Zie de oorlogen die de Arabieren tegen Israel zijn begonnen in de 20ste eeuw. Het is dat de Arabieren laf zijn en alleen met 20 x zoveel durven en als ze dreigen te verliezen nog zelfs te laf voor man tegen man gevechten zijn, anders was Israel allang uitgeroeid.

    Ze verdedigen zichzelf alleen maar.
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Jij bent zo stom he. Niet te gelofen. Wie was er voor de joden in israel? Ooit eens daar aan gedacht? En veel joden die toen in Palastina waren 6000 jaar gelden waaren hebben zich bekeerd tot islam, en 99% van de joden na de opkomst van islam gingen naar europa, rusland en usa.

    Nederland was toch ook eerst van de Duitsers. Dus geeft het Duitsland het recht om Nederland weer over te nemen, precies dezelfde redenering als die van jou. De Palastijnen woonde daar 5000 jaar gelukkig zonder problemen, komen de zionisten boem, ruzie!

    'En god zei tegen zijn volk, vaart west waar uw vrijheid ligt' In de thora staat dat Abraham naar Egypte ging om zijn volk daar naar toe te gaan. God wou dat ze weg gingen. Maar in de Bijbel en Koran staat dat christenen en Moslims recht op Palastina hebben, wie heeft dan gelijk? Zoals ik het zie, de palastijnen leefde er rustig tot dat de engelsen er zich mee gingen bemoeien, en hun land weggaven aan de joden vanwege holocaust. Dus ze werden gekolinialiseerd en dan hun land weg, lekker eerlijk.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Punt.

    Geef je groot gelijk.
     
  10. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Zowel de palestijnen als de Joden beroepen zich op hun godsdienst. Het Jodendom is duizenden jaren ouder dan de islam. Kortom, Israel is van de Joden. Simpel zat. Laten de moslimbroeders maar voor de palestijnen zorgen. :lol:
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    @ rikkel en goodfella, de discussie die jullie voeren is precies waarom het er nog zo aan toe gaat in het midden-oosten...
    rikkel zegt dat de palestijnen recht op het land hebben en goodfella zegt dat de joden er recht op hebben, maar zo kan het nooit tot een overeenstemming komen en daar volgt dan weer de strijd uit die nu gevoerd wordt.
    ik denk dat het belangrijkste is naar beide partijen zonder enige haatgevoelens te kijken en te proberen te begrijpen dat beide partijen toch ergens moeten wonen en een van de twee niet zomaar even vernietigd moet worden...
    als ik een jood of palestijn was had ik het wel geweten en was het probleem al opgelost voor het kon ontstaan, maar schijnbaar hebben beide partijen moeite enig respect voor elkaar te tonen en het is dan ook onmogelijk om één partij als schuldige aan te wijzen wat helaas door de meeste van jullie wel gebeurd...
     
  12. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bedoel je een aanval en niet die aanval.
     
  13. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Klinkt misschien hard en is een beetje bedoeld als grapje maar:

    Als Iran nou opschiet met dat hele nucleaire gedoe dan hebben geen last meer van dit soort threads en dan zeggen ze over 20 jaar: 'Israel is 20 jaar geleden platgegooit'. 'Wat is platgegooid?' 'Israel'. 'Nooit van gehoord'.

    :+

    Alluh mensen niet gaan flamen op mij nu assublief.
     
  14. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ze leefden als het volk de Israëlieten. Een nomadenvolk. Maar niet in een land als Israël want dat bestond nog niet.

    na enig opzoek werk bestaat Israel nog maar sinds 14/05/1948

    • In 1920 werd Palestina de naam voor het mandaatgebied dat de Britten toegewezen kregen door de Volkenbond. Oorspronkelijk bevatte het mandaatgebied Palestina eveneens een gebied ten oosten van de Jordaan maar in 1923 werd het mandaatgebied gesplitst en bedoelde men met het Brits mandaatgebied Palestina enkel het gebied tussen de Middellandse zee en de Jordaan.

    1920 Het Verenigd Koninkrijk krijgt op de Conferentie van Sanremo het mandaat over Palestina (waaronder het tegenwoordige Jordanië).
    1921 Het Verenigd Koninkrijk benoemt Abdullah van Jordanië, zoon van Hoessein van Mekka, als emir over het deel ten oosten van de Jordaan, de nieuw te vormen staat Transjordanië. Daarna mogen joden zich daar niet meer vestigen.
    1923 Het Verenigd Koninkrijk draagt de Golan-hoogvlakte over aan het Franse mandaatgebied Syrië.
    1937 Het Verenigd Koninkrijk beperkt, onder Arabische druk, joodse immigratie en landaankoop . (het Peel-verdelingsplan)

    1947 De VN neemt resolutie 181 aan, met de aanbeveling
    het mandaatgebied Palestina te verdelen in een Joodse en een Arabische staat. Jeruzalem krijgt een internationaal statuut.
    14 mei 1948 Uitroepen van de staat Israël.


    ahja en om ff terug on-topic te gaan. Israël is net bezig als Irak toenindertijd met Koeweit. Ze doen maar op hier en daar wat land veroveren.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb niet heel de thread gelezen, nu ook geen zin in, maar wel ff reageren.

    Israël lijkt wel verslaafd aan oorlog imo... MOeten ze daar bommen kwijt ofzo?
    Ik vind Hezbollah helemaal niks, maar Israël kan van mij ook de tering krijgen met dat oorlog gedoe van de laatste eeuw.

    Boeit me geen reet wie waar eerst was trouwens... Leef gewoon normaal met elkaar. Nederland was eerst van Duitsland? Wat, in WOII? Ver daarvoor was het gewoon een geheel toch? Germanië? Naja whatever.. toch niet relevant.

    Israël blijft imo fout door zo grootschalig oorlog te voeren waardoor er zoveel burgers slachtoffer worden..
    De VS is ook fout door met een veto Israël te 'steunen' imo. Als er nou een keer wat aangedaan wordt.. Maja. Israël zal wel doorgaan met oorlog voeren omdat ze er verslaafd aan zijn.. De Hezbollah zal wel doorgaan met kansloos geblaat, omdat ze er verslaafd aan zijn.. De VS zal wel doorgaan met interssant doen, maar feite niks zeggen en de boel zo laten als het is...

    Zal wel allemaal... Ik ga dan ook maar gewoon door met m'n patatje en m'n biertje en ben blij dat ik hier zit.

    Kinderachtig gedoe, dat oorlog voeren. O-)
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11



    Neen , het eerste genoemde volk in die streek waren trouwens de filistijnen.

    Lees er deze link maar eens op na.
    de wetenschappelijke stelling en de bijbels stelling in één link.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina

    De situatie van voor 1948 was de enige echte waarmee rekening moet gehouden worden.
    Dus de palestijnen woonden in palestina , en dus de rechtmatige eigenaar er van uiteraard.
    De joden zijn rovers die de palestijnen hun land ingepikt hebben met de hulp van de rest van de wereld op basis van zogenaamde goddelijke praatjes die in de geloofsboeken vermeld staan.
    En nog iets de joden namen direkt met de oprichting van israel al méér land van de palestijnen af dan oorspronkelijk voorzien was in het verdrag afgesloten tussen engeland en het toekomstige israel om de palestijnse eigenheid gedeeltelijk te bewaren.
    En in de loop der jaren hebben de joden stééds weer de verdragen qua grondbezit geschonden tegenover de palestijnen toen ze nadat ze al méér dan de helft van in het bezit hadden gekregen en dit stelselmatig uitbreidden en dit terwijl ze eigenlijk maar recht hadden op 7% van het palestijnse grondgebied .
    Ze hebben het zo een beetje gedaan zoals hun amerikaanse vriendjes.
    Die pikten het land destijds óók stukje bij beetje van de indianen af , en toen ze bijna alles hadden werden die dan ook opgesloten in reservaten en namen ze de overschot dan ook in beslag.
    En nu doen de joden in palestina krek hetzelfde.
    En o ja , als jullie stelling juist is , dan moeten de amerikanen stante pede vertrekken uit hun land of the free en dit omdat er in al die eeuwen voordat zij er gekomen zijn alléén maar indiaanse volkeren hebben gewoond._0/ _0/
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Het gaat er niieet om welke godsdienst het eerste was, maar wie er gewoon op dat moment er al eeuwenlang woonden. De Joden waren allang uit dat vertrokken, en de Palestijnen woonden er gewoon al eeuwen en dan komen de Joden weer zomaar terug en eisen dat stuk land weer op. Dat klopt gewoon niet.
     
  18. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, dit is al een paar keer gezegd in deze thread.
    Sommige mensen lezen gewoon niet goed. Die denken gewoon dat de Palestijnen alles gedaan hebben. IMO zijn de Israëliers schuldiger dan de Palestijnen. (en andere Arabier-volkeren in die buurt, want daar heeft Israël ook ruzie mee.)
     
  19. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste tijd doet Israel al wel stappen in de goede richting, zoals grond teruggeven aan de palestijnen en gevangenen vrijlaten. Wat ik dus niet snap is waarom die palestijnen dan maar blijven aanvallen en van die bommen laten ontploffen en ze altijd maar meer willen. zo maken ze de situatie voor israel met hun goede bedoelingen (in de vorm van stappen naar een vrede) onmogelijk.

    Ik vind overigens dat Israel en palestina gewoon 1 land moet worden. Dan kunnen ze geen oorlog meer voeren, dan zullen ze het samen moeten doen, en samen moeten regeren.
    De palestijnen kunnen dan nog zelfs profiteren van de joodse economie.
    alhoewel ik me afvraag of de joden dan niet teveel macht krijgen en ze hun eigen geloof voorrang zullen gevn.
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    De Palestijnen zien de Joden als indringers. Ook al geeft Israël gebieden op in de Westelijke Jordaanoever, ze staan nog steeds op het voormalige grondgebied van de Palestijnen. Ze zullen niet rusten voordat Palestina weer de staat is wat het ooit was.

    En om Palestina en Israël samen te voegen als 1 land klinkt geweldig, maar helaas zal het nooit zo ver komen. De haat en nijd tussen beide landen is zo groot dat het onmogelijk is. Helaas. Een mooie illusie.
     

Deel Deze Pagina